همانطور که می دانید بعد از کامپوزیت دندان ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد ولی اگر بوی بد دهان بعد از کامپوزیت به مشامتان رسید بدانید که نشانه ی خوبی نیست و باید هرچه سریع تر به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

علل های بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان چست؟

همانطور که در بخش اول مقاله گفته شد، بوی نامطبوع دهان بعد از عمل کامپوزیت یک نشان خطر است و شما باید هرچه سریعتر به بهترین دکتر کامپوزیت تهران مراجعه کنید. معمولا این مورد بخاطر جمع شدن و رشد باکتری ها در ناحیه روکش است. این باکتری ها به دلایل مختلفی ممکن است به وجود آمده باشند مثلا مشکلات در ریشه یا اینکه درمان قبلی با موفقیت پیش نرفته و باعث پوسیدگی شده است. اگر عفونت به موقع درمان و بررسی شود امکان دارد که بتوان آن را با انواع آنتی بیتوتیک کنترل کرد. در ادامه مقاله به علل های بوی نامطبوع دهان بعد از کامپوزیت می پردازیم و آنها را شرح می دهیم.

علت بوی نامطبوع دهان ناشی عدم رعایت بهداشت

یکی از رایج ترین و مهم ترین علت هایی که می توان به آن اشاره کرد، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر می خواهید که از بوی بد دهان پیشگیری کنید، همیشه از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

بوی نامطبوع دهان بعد از کامپوزیت ناشی از شل و لق شدن روکش

اگر فشار زیادی بر روی روکش های دندان باشد، ممکن است با گذشت زمان باعث شود که آن شل یا لق شود. البته نا گفته نماند که ممکن است، دندانپزشک درحال چسباندن روکش به دندان از چسب به اندازه کافی استفاده نکرده باشد. در هر حال بهتر است قبل از اینکه دیر شود و باکتری ها به لای آن نفوذ کنند به دندانپزشک مراجعه کنید.

عدم رعایت استانداردهای کاشت کامپوزیت

دندانپزشکی که قرار است کاشت کامپوزیت دندان شما را انجام دهد باید از استانداردهای کاشت کامپوزیت تبیعت کند. برای مثال بهتر است که از استانداردهای تراشیدن دندان، نحوه قرارگیری روکش دندان، رعایت فاصله بین لمینت و لثه و ... را در نظر گرفت وگرنه باعث جمع شدن عفونت و باکتری ها می شود که در نهایت موجب به پوسیدگی دندان کامپوزیت می شود.

مصرف غذا و خوراکی های خاص

ممکن است تمامی علل های بوی بد دهان بعد از کامپوزیت فقط یک سو تفاهم کوچک باشد. ممکن است بوی بد دهان فقط ناشی از خوردن غذاها و خوراکی های بد بو مانند سیر، پیاز و ... باشد. همچنین ممکن است ذراتی از غذاهایی که خورده شده است در لای دندان ها گیر کرده باشد و در نهایت باعث بوی بد دادن دندان ها شود. بنابراین همیشه دندان های خود را با مسواک و نخ دندان تمیز کنید.

بی ملاحظه بودن دندانپزشک و متخصص

بی ملاحظه بودن دندانپزشک می تواند یکی از رایج ترین مشکلات در بوی نامطبوع دهان بعد از کامپوزیت باشد. دندانپزشک هنگامی که عمل کامپوزیت را انجام می دهد باید دقت بالایی خرج کند. اگر دندانپزشک به خوبی عمل نصب کامپوزیت دندان را انجام ندهد باعث می شود که فاصله بین دندان و روکش بیش از اندازه استاندارد باشد و به همین خاطر ذرات ریز غذا و باکتری ها در لای روکش ها می روند و باعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند. در نهایت بدانید که بی ملاحظه بودن دندانپزشک خرابی و پوسیدگی دندان را به همراه دارد.

نشانه های ایجاد عفونت در دندان کامپوزیت

همانطور که در مطالب بالا علل های ایجاد بوی بد دهان بعد از کامپوزیت را برای شما شرح دادیم در این قسمت از مقاله نشانه های ایجاد عفونت در دندان کامپوزیت را نام می بریم.

  • هنگام خوردن و جویدن احساس درد کردن
  • لثه سفید شده
  • بوی نا مطبوع دهان
  • تب
  • تورم غده های لنفاوی، گردن و لوزه

که اگر هرکدام از این نشانه ها را داشتید هرچه سریعتر به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا عمل درمان سریعتر انجام شود.

سخن پایانی

همانطور که شما در این مقاله خواندید، ما سعی کردیم تمامی علل هایی که باعث می شود که دهان شما بعد از عمل کامپوزیت بوی بد بگیرد را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین به شما نشانه های عفونت کامپوزیت دندان را برای شما نام بردیم و اگر هرکدام از آن نشانه ها مانند احساس درد کردن موقع غذا خوردن، سفید شدن لثه، بوی نا مطبوع دهان، تب، تورم غده های لنفاوی، گردن و لوزه داشتید، هرچه سریع تر به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد زیباسازی دندان ها و لبخند خودتان را دارید می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با در اختیار داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها می تواند از دندان ها و لبخند شما مراقبت کنند.

سوالات متداول

  • رایج ترین مشکلی که ممکن است در بوی بد دهان بعد از کامپوزیت پیش بیاید چه چیزی است؟
    عدم رعایت بهداشت می تواند رایج ترین مشکل بوی نا مطبوع دهان بعد از کامپوزیت باشد و بعد از آن بی ملاحظه بودن دندانپزشک را می توان نام برد.
  • نشانه های ایجاد عفونت در دندان کامپوزیت چیست؟
    نشانه های عفونت دندان کامپوزیت شامل احساس درد کردن موقع غذا خوردن، سفید شدن لثه، بوی نا مطبوع دهان، تب، تورم غده های لنفاوی، گردن و لوزه می باشد.
  • برای زیبا سازی دندان و لبخند باید به کجا مراجعه کرد؟
    همچنین اگر قصد زیباسازی دندان ها و لبخند خودتان را دارید می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با در اختیار داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها می تواند از دندان ها و لبخند شما مراقبت کنند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم