قیمت هر واحد کامپوزیت دندان

هزینه هرواحد کامپوزیت دندان

قبل از آغاز هر کاری ابتدا باید نسبت به جوانب آن تحقیق کرد. در واقع یکی از فاکتورهای مهم در عمل زیبایی برآورد قیمت است. زیبایی دندان نیز جزو عمل‌های زیبایی محسوب شده و قیمت اجرای آن مدام در حال نوسان است. از این رو، باید قبل از مراجعه به پزشک و کلینیک مربوطه از آخرین قیمت‌ها اطلاعات کسب کرد. کامپوزیت ها در واقع همان مواد سفید رنگی هستند که از ترکیب پلاستیک مخصوص و سرامیک به دست می‌آیند. این ماده‌ همرنگ دندان بوده و برای پنهان کردن رنگ ناپسند و پوسیدگی‌های دندان به کار می‌رود. دندانپزشک قبل از اجرای آن ابتدا فرم آن را مطابق با نوع دندان‌ها شکل می‌دهد و سپس آن را به کمک دستگاهی به نام نور آبی سخت می‌کند. کامپوزیت‌ها در همان جلسه درمانی ساخته می‌شوند و از این بابت نباید نگران اتلاف وقت بود. هزینه هرواحد کامپوزیت چقدر است؟

هزینه هرواحد کامپوزیت دندان حدودا از 350 هزار تومان شروع می شود؛ شما می توانید جهت محاسبه هزینه کلی کاشت دندان هایتان، تعداد دندان های مدنظرتان جهت کاشت کامپوزیت را در این رقم ضرب کنید. هرچند به دلیل نوسان قیمت ها ممکن است رقم ذکر شده در حال حاضر افزایش یافته باشد، جهت کسب اطلاعات دقیق در این خصوص با ما تماس بگیرید. 

آشنایی با انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌ها دارای طیف وسیعی بوده و هر کدام شرایط خاص به کار می‌روند. به طور کلی، ونیرهای کامپوزیتی به چهار گروه مختلف تقسیم می‌شوند:

  • کامپوزیت نانوفیلد
  • کامپوزیت نوع هیبرید
  • کامپوزیت میکروفیلد
  • IPS ونیرها

در واقع معیار تقسیم بندی این ونیرها نوع دندان است؛ به گونه‌ای که برای دندان‌های جلویی، که زیبایی و درخشندگی حرف اول را می‌زند، از نمونه‌های میکروفیلد استفاده می‌شود. در دندان‌های عقبی نیز که مقاومت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، باید از ونیرهای مستحکم استفاده کرد.

چه زمان از کامپوزیت استفاده می‌شود؟

کامپوزیت در درجه اول کاربرد زیبایی دارد. یعنی اجرا یا عدم اجرای آن فرقی به سلامتی دندان‌ها ندارد. از این رو، پزشکان این نوع ونیرها را در زمره زیبایی دندانپزشکی قرار داده‌اند. اما، اجرای بی دلیل کامپوزیت می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از این رو، توصیه می‌شود تنها با داشتن مشکلات زیر اقدام به اجرای کامپوزیت کنید.

  • اصلاح فاصله میان دندان‌ها و پر کردن آن توسط ونیرهای کامپوزیتی
  • اصلاح فرم لبخند و زیبایی دندان
  • اصلاح رنگ زرد و ترمیم پوسیدگی دندان
  • اصلاح دندان‌هایی با فرم کاملا غیر طبیعی (قبل از اجرا باید نسبت به ارتودنسی اقدام کرد)

اجرای کامپوزیت دندان

مزایای اجرای کامپوزیت دندان

از مهمترین مزایای کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح رنگ، چرخش و فرم دندان‌ها
  • اصلاح فاصله دندان‌ها و ترمیم آن
  • عدم نیاز به تراشیده شدن دندان برای اجرای ونیرهای کامپوزیتی
  • هزینه کمتر نسبت به لمنیت
  • قابل ترمیم در صورت آسیب دیدن
  • اجرا در یک جلسه درمانی و بدون اتلاف وقت
  • عدم نیاز به تزریق داروی بی حسی و بیهوشی
معایب اجرای کامپوزیت دندان

کامپوزیت نیز به مانند سایر روش‌های درمانی دارای معایبی است. معایبی نظیر:

  • تغییر رنگ در صورت مصرف چای، قهوه و نوشیدنی‌های رنگ دار
  • استحکام ناکافی
  • ترک برداشتن و شکستن به مرور زمان
  • امکان نفوذ باکتری به درزهای کامپوزیت

اگر تعداد زیادی از دندان‌های شما نیاز به ترمیم دارد، بهتر است از لمینت سرامیکی استفاده کنید. لمنیت‌ها ضخامت بسیار نازکی داشته و همین امر آن‌ها را برجسته جلوه نمی‌دهد. بر خلاف ونیرهای کامپوزیتی که کمی برجستگی داشته و ان موضوع می‌تواند در زیبایی دندان‌ها تاثیر منفی بگذارد.

عوارض کامپوزیت کردن دندان

زمانی که شما می خواهید کامپوزیت دندان را انجام بدهید 2 عارضه وجود دارد، در صورت به وجود آمدن این 2 عارضه ممکن است مشکلاتی برای شما پدید آیند؛ 

  1. انجام درمان های غیرمعمول برای کامپوزیت
  2. رعایت نکردن نکات مهم مراقب از دندان ها

زمانی که شما درمان نادرست را برای دندان هایتان برگزینید، باعث می شود که لثه های شما التهاب پیدا کنند، شاید بخواهید بدانید که آیا این التهاب لثه همیشه رخ می دهد؟
طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان بله، زمانی که شما کامپوزیت دندان را انجام می دهید، امکان دارد که لثه هایتان ملتهب شوند اما این را بدانید زمانی که شما کامپوزیت دندان را برمیدارید و دوباره سر جایش قرار می دهید، می توانید لثه هایتان را به صورت کامل درمان کنید. 

مراحل نصب کامپوزیت دندان

کامپوزیت کردن دندان همانند برخی کار های دیگری که روی دندان صورت می گیرد دارای یک سری مراحل خاص می باشد که در زیر آورده شده است:

  1. اولین مرحله ای که دندانپزشک برای شما انجام می دهد این می باشد که دندان شما را به صورت کامل با مسواک یا برس تمیز می کند.
  2. برای اینکه شما بتوانید رنگ مورد نظر را تائید کنید، پزشک برای بار اول کمی از مواد کامپوزیت با رنگ مورد نظر شما را روی دندانتان قرار می دهد. اگر آن را تائید کنید، دکتر همین رنگ را به صورت کامل روی دندان های شما قرار می دهد.
  3. در این مرحله نوبت آن می رسد که دندان های شما خشک بشوند و مرحله درمان کردن شروع شود.
  4. حال نوبت تاباندن اشعه ای خاص با رنگ آبی به دندان ها و مواد قرار گرفته بر روی آن ها می باشد تا بر جای خود سفت شوند.
  5. بعد از مرحله سفت کردن مواد بر روی دندان‌ها می رسیم به این مرحله که اضافاتی که روی دندان شما وجود دارند برداشته شده و در صورت نیاز بلندی های مواد برداشته می شوند که از لب پر شدن دندان جلو گیری کنند.

مراقبت لازم بعد از کامپموزیت

پس از کاشت کامپوزیت دندان باید به صورت 100 در صد از دندان های خود مراقبت های لازم را به عمل آورید، عواملی هستند که می توانند به دندان های کامپوزیت شده شما آسیب برسانند؛ در زیر به این موارد اشاره کرده ایم:

  1. شکستن آجیل ها با دندان تازه کامپوزیت شده، مانند شکستن پسته، تخمه، بادام، گردو و ... باعث می شود که آسیب صد در صدی برای دندان شما به وجود آید.
  2. نگه داشتن لوازم فلزی مانند سوزن، کلیپس سر و یا انواع جسم های فلزی دیگر امکان دارد که کامپوزیت دندان شما را لب پر کند یا بشکند.
  3. مسواک زدن به صورت مرتب: بعد از کامپوزیت کردن دندان ها می بایست طبق دستور پزشک به صورت مداوم دندان های خود را مسواک بزنید؛ چرا که مسواک زدن دندان های کامپوزیت شده باعث می شود که پوسیدگی در آن ها به وجود نیاید.
  4. یکی دیگر از راه های مراقبت کردن از دندان کامپوزیت شده؛ استفاده از نخ دندان می باشد. زمانی که شما غذا می خورید امکان دارد که برخی از باقی مانده های غذا بر روی دندان ها بماند.

عوامل موثر بر قیمت هر واحد کامپوزیت

قیمت هرواحد کامپوزیت بر اساس میزان دستمزد دندانپزشک برای آماده‌سازی آن بستگی دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت هرواحد کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ونیر کامپوزیتی
  • شرکت سازنده و مارک ونیر
  • مهارت و فناوری به کار رفته برای ساخت هر واحد ونیر
  • مواد مورد استفاده در ساخت واحدهای کامپوزیت
  • تجهیزات به کار رفته در ساخت ونیر
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک
  • سایز ونیرها

از آنجایی که هیچ بیمه عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند، باید به دنبال یک کلینیک ایده‌آل و در عین حال ارزان بود. انتخاب پزشک نیز باید با نهایت دقت انجام شود تا تجربه آن موجب زیباتر شدن دندان‌ها شود. در کلینیک مانادنت تمامی خدمات درمانی و زیبایی مرتبط با دندان، توسط پزشکان با تجربه با کیفیتی ممتاز و هزینه مناسب برای شما عزیزان انجام می گردد. جهت کسب اطلاعات درخصوص هزینه هرواحد کامپوزیت دندان با ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول هزینه هرواحد کامپوزیت دندان

  1. هزینه کامپوزیت دندان چه مقدار می شود؟
    ببینید بستگی به نوع مواد و مواردی که در بالا گفته شد دارد هر چه قدر که مواد با کیفیت تر باشد قیمت نیز بالا تر می رود.
  2. آیا بعد از کامپوزیت نیاز می باشد که به صورت مداوم مسواک بزنیم؟
    بله اگر می خواهید که به کامپوزیت شما آسیبی وارد نشود و به صورت کامل سالم بماند باید به صورت مداوم مسواک را بزنید.
  3. نقش دستگاه نور آبی در کاشت کامپوزیت چیست؟
    ببینید همان طور که در بالا گفته شد زمانی که پزشک از دستگاه نور آبی استفاده می کند همانند یک چسب عمل می کند و باعث می شود که مواد کامپوزیت به صورت کامل بر روی دندان شما قرار بگیرد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم