کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که می دانید کامپوزیت در واقع ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود. در این مطلب با روش های ترمیم کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا خواهید شد. بدون شک یکی از بهترین روش ها برای اصطلاح بدرنگی، فاصله بین دندان ها و... استفاده از کامپوزیت می باشد. در مراحل انجام کامپوزیت دندان به هیچ عنوان تراش دندان انجام نمی شود. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام کامپوزیت باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات انتخاب دندانپزشک متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. با استفاده از کامپوزیت بدون شک دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت. مواد کامپوزیت به شکل خمیری می باشد. پزشک اقدامات لازم را برای ترمیم کامپوزیت انجام می دهد و از دستگاه های مخصوص برای سفت کردن مواد کامپوزیت استفاده می کند. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها برای داشتن دندان های سالم و سفید استفاده از کامپوزیت می باشد.

 ترمیم کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

بدون شک روش های ترمیم کامپوزیت دندان متفاوت می باشد. به طور کلی ترمیم کامپوزیت دندان زمانی انجام می شود که مواد کامپوزیت بر روی دندان تغییر رنگ داده باشد و یا اینکه مواد کامپوزیت شکسته شده باشد. در این صورت باید ترمیم کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشد برای انجام کامپوزیت دندان باید به دندانپزشک متخصص و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید. پزشک در ابتدا برای ترمیم کامپوزیت مقداری از دندان را تراش می دهد سپس مجددا مواد کامپوزیت جدیدی را بر روی دندان قرار می دهد. بعد از قرار دادن کامپوزیت برای سفت شدن دندان از دستگاه مخصوصی استفاده می کند. البته این نکته مهم را فراموش نکنید باید قبل از حاد شدن مشکل به پزشک مراجعه کنید. 

مراحل ترمیم کامپوزیت دندان شکسته

در روش های ترمیم کامپوزیت دندان در ابتدا باید پزشک اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت مشاهده هرگونه ساییدگی و شکستگی در کامپوزیت باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید اگر کامپوزیت شکسته شده درمان نشود بدون شک شکستگی به ریشه دندان می رسد در این صورت به روت کانال نیاز است. برای ترمیم کامپوزیت دندان شکسته پزشک از مواد کامپوزیت مجددا استفاده می کند. مراحل ترمیم کامپوزیت بسیار ساده می باشد. از این رو بهتر است برای ترمیم به همان دندانپزشکی که بار اول رفتین مراجعه کنید.


جهت مراجعه به بهترین دکتر کامپوزیت تهران روی لینک کلیک کنید.


نکات مهم برای مراقبت از کامپوزیت دندان

در این مطلب با روش های ترمیم کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا خواهید شد. بدون شک یکی از بهترین روش ها برای اصلاح بدرنگی دندان استفاده از کامپوزیت می باشد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای انجام کامپوزیت باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. برای دوام بیشتر کامپوزیت بهتر است نسبت به برخی موارد توجه کافی داشته باشید. در ادامه با نکات مهم برای مراقبت از کامپوزیت دندان آشنا خواهید شد.

  • برای سالم ماندن مواد کامپوزیت باید روزانه دو بار از نخ دندان استفاده کنید.
  • مسواک زدن را فراموش نکنید برای دوام بیشتر کامپوزیت بهتر است روزی 3 بار مسواک بزنید.
  • مواد غذایی سفت و چسبنده به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • بعد از خوردن چایی، قهوه و نوشابه حتما مسواک بزنید.
  • باید مرتبا به دنداپزشک مراجعه کنید.

اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشک

با روش های ترمیم کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا شدید. قبل از رفتن به دندانپزشک بهتر است برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهید شد. به هیچ عنوان نباید به کامپوزیت دندان شکسته فشار وارد کنید. بعد از هر وعده غذایی باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. بهتر است از آب نمک استفاده کنید. تکه کامپوزیت شکسته شده از دهان خارج کنید.

چه زمانی باید ترمیم کامپوزیت دندان انجام شود؟

همانطور که گفته شد با روش های ترمیم کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا شدید. بدون شک در طولانی مدت کامپوزیت دچار شکستگی و تغییر رنگ خواهد شد. در صورت مشاهده این موارد باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید در برخی موارد تغییر رنگ در کامپوزیت به معنای از بین رفتن مینای دندان می باشد. از این رو بهتر است برای جلوگیری از این مشکل مرتبا به دندانپزشک مراجعه کنید. پزشک در ابتدا برای ترمیم کامپوزیت مقداری از دندان را تراش می دهد سپس مجددا مواد کامپوزیت جدیدی را بر روی دندان قرار می دهد. برای سالم ماندن و دوام بیشتر مواد کامپوزیت بهتر است برخی نکات را در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با روش های ترمیم کامپوزیت دندان به طور کامل آشنا شدید. کامپوزیت در واقع همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود. بدون شک یکی از بهترین روش ها برای اصطلاح بدرنگی، فاصله بین دندان ها و... استفاده از کامپوزیت می باشد. در مراحل انجام کامپوزیت به هیچ عنوان تراش دندان انجام نمی شود. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام کامپوزیت باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات انتخاب دندانپزشک متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. با استفاده از کامپوزیت بدون شک دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت.

سوالات متداول روش های ترمیم کامپوزیت دندان

  1. اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشک به چه صورت است؟
    به هیچ عنوان نباید به کامپوزیت دندان شکسته فشار وارد کنید. بعد از هر وعده غذایی باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. بهتر است از آب نمک استفاده کنید. تکه کامپوزیت شکسته شده از دهان خارج کنید. 
  2. نکات مهم برای مراقبت از کامپوزیت دندان به چه صورت است؟
    برای سالم ماندن مواد کامپوزیت باید روزانه دو بار از نخ دندان استفاده کنید. مسواک زدن را فراموش نکنید برای دوام بیشتر کامپوزیت بهتر است روزی 3 بار مسواک بزنید. مواد غذایی سفت و چسبنده به هیچ عنوان استفاده نکنید. بعد از خوردن چایی، قهوه و نوشابه حتما مسواک بزنید. باید مرتبا به دندانپزشک مراجعه کنید.
  3.  ترمیم کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟
     ترمیم کامپوزیت دندان زمانی انجام می شود که مواد کامپوزیت بر روی دندان تغییر رنگ داده باشد و یا اینکه مواد کامپوزیت شکسته شده باشد. در این صورت باید ترمیم کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام شود. پزشک در ابتدا برای ترمیم کامپوزیت مقداری از دندان را تراش می دهد سپس مجددا مواد کامپوزیت جدیدی را بر روی دندان قرار می دهد. بعد از قرار دادن کامپوزیت برای سفت شدن دندان از دستگاه مخصوصی استفاده می کند. البته این نکته مهم را فراموش نکنید باید قبل از حاد شدن مشکل به پزشک مراجعه کنید. 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم