درمان خونریزی لثه

درمان خونریزی لثه تهران ابتدا با تشخیص علت خونریزی توسط دندانپزشک یا متخصص دهان و دندان انجام می‌شود. خونریزی لثه دلایل مختلفی دارد که در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و درمان خونریزی لثه را بررسی کنیم. به هر حال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان، لثه‌ها دچار خونریزی شوند. پرسش افراد این است که چه زمانی لازم است برای خونریزی لثه‌ها نگران باشیم؟ چگونه می‌توانیم از خونریزی لثه جلوگیری کرده یا آن را درمان کنیم؟ توجه داشته باشید که حتی اگر وضعیت دهان و دندان شما کاملاً مساعد به نظر برسد بایستی هر ۶ ماه یکبار برای انجام چکاپ‌ به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. در هر حال حاضر لازم نیست که برای خونریزی‌های خفیف لثه خود نگران باشید ولی به یاد داشته باشید که گاهی بیماری‌های لثه و دندان توسط فرد تشخیص داده نمی‌شوند و تنها دندانپزشک بعد از معاینه دقیق، متوجه وجود مشکلات می‌گردد. توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر برای تشخیص بیماری‌های لثه به کلینیک تخصصی دندانپزشکی مانادنت مراجعه نمایید.

علل و درمان خونريزى لثه تهران

دلایل خونریزی لثه متعدد هستند ولی معمولاً التهاب لثه باعث ایجاد خونریزی در لثه‌ها می‌گردد. اگر این التهاب خفیف برطرف یا درمان نشود محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها و نهایتاً بروز عفونت خواهد بود. اگر عفونت در لثه از بین نرود پیش‌ زمینه بیماری‌های جدی در دهان و دندان می‌باشد. همان پلاک دندانی که شامل باکتری‌های مختلف است اگر بر روی لثه برای طولای مدت باقی بماند از عوامل التهاب لثه است. پس یکی از ساده‌ترین راهها برای جلوگیری از بیماری‌های لثه، مسواک زدن دندان‌ها، استفاده از نخ دندان و محلول دهانشویه است.

علل و درمان خونريزى لثه تهران

اگر خونریزی لثه به دلیل التهاب لثه و پایین بودن بهداشت دهان و دندان نباشد باید موارد بعدی را به عنوان دلایل خونریزی لثه در نظر بگیریم:

ژینژیویت یا جینجیویت

ژینژیویت یا جینجویت به بیماری اطلاق می‌شود که به دلیل پلاک لثه ایجاد می‌گردد. همان‌طور که هنگام مسواک زدن متوجه شده‌اید، گاهی مقداری از پلاک دندانی بر روی لثه‌ها دیده می‌شود. اگر در طی ساعت‌های متمادی این پلاک به کمک مسواک و محلول دهانشویه، تمیز نشود، بر روی لثه باقی می‌ماند و مانند یک جرم همیشگی به لثه می‌چسبد. بدیهی است که این بیماری علاوه بر ایجاد خونریزی، ظاهر ناخوشایندی به لثه‌ها می‌دهد. اگر متوجه پلاک لثه شده‌اید بهتر است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک با تجویز خمیر دندان‌های تخصصی و دارو‌های دیگر، این بیماری را به راحتی در مراحل اولیه از بین می‌برد. همچنین فراموش نکنید که مسواک زدن دندان‌ها به صورت مرتب از ابتلا به این بیماری، جلوگیری می‌کند.

بهم خوردن برنامه مسواک

بهم خوردن برنامه مسواک زدن در طول شبانه‌روز حتی برای یک یا دو روز باعث می‌شود که لثه‌ها دچار التهاب شوند و با کوچکترین تلنگر، خونریزی کنند. اگر در سفر هستید و یا به دلایل مختلف، محدودیت زمانی دارید، هرگز از مسواک زدن غافل نشوید و روتین مراقبت از دندان‌ها را فراموش نکنید. ممکن است وجود ادویه‌ها یا افزودنی‌های دیگر در غذا، عاملی باشد که حتی با فراموش کردن یک نوبت از مسواک، باعث التهاب و سپس خونریزی لثه شوند.

تغییر برند نخ دندان یا مسواک

همان‌طور که می‌دانید باید بعد از ۲ ماه، مسواک قدیمی را دور انداخته و یک مسواک جدید تهیه کنید. حالا ممکن است مسواک جدید دارای بافت‌های خشن‌تری باشد یا طراحی آن با مسواک قبلی متفاوت بوده و باعث خونریزی‌های خفیف در لثه شود. این مورد برای نخ دندان هم صدق می‌کنید. اندازه نخ هم اهمیت دارد. بهتر است از داروخانه بخواهید نخ با سایز مناسب را در اختیار شما قرار دهد. اگر فاصله بین دندان‌ها خیلی کم است باید این نخ ظریف‌تر باشد. به هر شکل ممکن است نخ دندان جدید، کمی متفاوت از قبلی باشد و در هنگام استفاده از آن متوجه خونریزی لثه شوید. در دفعات بعدی با دقت بیشتری از نخ دندان استفاده کنید. اگر خونریزی لثه مربوط به مسواک و نخ دندان باشد بعد از تنها چند روز این خونریزی‌ها برطرف خواهند شد.

درمان خونريزى لثه

رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی نامناسب نه تنها بر لثه که بر تمام اعضای بدن شما تأثیر می‌گذارد. بهتر است از نوشیدی‌های گازدار و دارای رنگ‌های افزودنی اجتناب کنید. همچنین نوشیدنی‌های الکلی هم بر افزایش التهاب لثه‌ها دامن می‌زنند. با افزایش مقدار سبزیجات و ویتامین‌های C و D تا حد زیادی از خونریزی لثه پیشگیری خواهید کرد.


اگر نگران خونریزی لثه هستید می‌توانید برای درمان خونریزی لثه تهران به کلینیک تخصصی مانادنت مراجعه کنید و با انجام معاینه توسط دندانپزشکان مجرب، بهترین خدمات را دریافت نمایید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم