پانچ ایمپلنت یکی دیگر از اسامی ایمپلنت فوری است

روش انجام ایمپلنت دندان برای درمانِ نداشتن یک یا چند دندان، مدت هاست که جزو اولین انتخاب های افراد است. شما به راحتی می توانید در بخش وبلاگ ما، به تعداد زیادی دانستنی ها راجب فواید ایمپلنت، از جمله در سلامتی دهان و ظاهر صورت دست پیدا کنید. با این حال شیوه های گوناگون انجام این عمل جراحی، امکانات مختلفی در روند درمان مهیا می کند. یکی از آن ها ایمپلنت به روش پانچ است که خونریزی کمتری ایجاد می کند و سریعتر انجام می شود. بررسی خواهیم کرد که اساساً چه فوایدی در روش پانچ وجود دارد و چه افرادی قادر به استفاده از آن هستند.

ایمپلنت به روش پانچ

برای اینکه درک بهتری از این تفاوت ها داشته باشیم، باید در ابتدا مروری کنیم روش کلی انجام ایمپلنت دندان رو. در کاشت ایمپلنت دندان، به طور معمول بعد از انجام معاینات پزشکی، دندانپزشک اقدام به ایجاد یک سوراخ درون لثه می کند یا بخشی از آن را که روی استخوان فک است را باز می کنند. بعد از این قسمت هم قطعه اصلی ایمپلنت را درون فک قرار می دهند و لثه را دوباره روی آن قرار می دهند تا همه چیز دوباره ترمیم شود.

پانچ کردن ایملپنت در دندان

در این روش که البته نیاز به برآورده شدن شرایط مخصوصی دارد، دندانپزشک برای پیدا کردن محل نصب قطعه ایمپلنت نیازی به برداشتن لثه ندارد. در این حالت یک سری اسکن و تصویربرداری از کلیت دندان ها و فک صورت می گیرد و با توجه به آن ها موقعیت پانچ کردن ایمپلنت از روی لثه معلوم می شود. در این روش بدون آسیب رساندن به بافت لثه، مستقیماً سوراخی روی آن تا درون استخوان فک ایجاد می شود که جایگاه فیکسچر ایمپلنت است.

تصویر رادیولوژی از فک دندان

شرایط مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت

گفتیم که تفاوت اصلی در ایمپلنت به روش پانچ در چیست. با این حال همان طور که اشاره شد، استفاده از این روش نیاز به برآورده شدن پیش زمینه هایی دارد. دو مورد از مهمترین ها می شود:

  • نداشتن عفونت در لثه: یک شرط اصلی در انجام ایمپلنت به روش پانچ، نبود عفونت در لثه هاست. با توجه به اینکه بالاخره نیاز به سوراخ کردن فک و لثه است، وجود هر گونه عفونت می تواند بسیار آزاردهنده و مضر باشد.
  • ضخامت و استحکام استخوان فک: همان طورکه گفتیم، درونمایه ایمپلنت به روش پانچ، عدم نیاز به جا به جا کردن بافت لثه است. با این حال اگر استخوان فک نازک، ضعیف شده یا اینکه دچار عقب نشینی شده باشد، دندانپزشک ترجیح می دهد به روش سنتی و با دید کامل به استخوان اقدام به کاشت ایمپلنت کند.
  • ضخامت کم استخوان فک

مزایای کاشت ایمپلنت به روش پانچ

مشخصاً برای این روش کاشت ایمپلنت می شود لیست خوبی از فواید تهیه کرد. ایمپلنت پانچ با اسامی ایمپلنت فوری و ایمپلنت بدون جراحی هم شناخته می شود. از جمله ی مزایای نسبی ایمپلنت فوری عبارت است از:

  • آسیب به لثه و استخوان: در این روش نسبت به حالت سنتی مقدار خیلی کمی عملیات برش و ضربه انجام می گیرد. این به آسانی نتیجه می دهد که مقدارکمتری آسیب به اندام درگیر وارد می شود.
  • عدم خونریزی: با توجه به اینکه بخش بزرگی از خونریزی در جریان عمل جراحی ایمپلنت به دلیل برش و جا به جایی لثه می باشد، ایمپلنت به روش پانچ به نسبت باعث خونریزی کمتری می شود.
  • زخم عمل جراحی کردن
  • روش مناسب افراد با بیماری زمینه ای: شاید ندانید اما برای افرادی که دچار بعضی بیماری های زمینه ای مثل دیابت و بیماری های قلبی هستند، انجام ایمپلنت می تواند خیلی دشوار باشد. دلیل اصلی آن هم ضعف بدن در قطع خونریزی است. با این حال کاشت ایمپلنت به روش پانچ مقدار خیلی کمتری پارگی در شریانات ایجاد می کند و این یعنی کنترل خونریزی. به همین دلیل برای این دست افراد ایمپلنت فوری بیشتر پیشنهاد می شود.
  • عدم وجود کبودی لثه و کم شدن احتمال ایجاد عفونت لثه: به دلیل درگیری کمتر اندام و میزان پایین سطح زخم ها،احتمال اینکه عفونت و کبودی و عوارض جدی بعد از عمل در فرد یافت بشود خیلی کمتر از حالت سنتی خواهد بود.
  • تقویت قدرت و استحکام استخوان فک: البته این مورد در هر روش کاشت ایمپلنت وجود دارد و اساساً یکی از فواید کاشت ایمپلنت برای درمان و ترمیم است در مقابل روش های دیگر دندانپزشکی. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر کاشت ایملپنت بر چهره را مطالعه کنید.

اما چگونه ایمپلنت را پانچ کنیم

بدیهی است که انجام چنین عملیات مهم و تکنیکی روی دهان و دندان، نیاز به تجربه و توانایی علمی بالا دارد. متخصصین وب سایت مانادنت با تجربه بالا در انواع روش های درمانی و ترمیمی مخصوصاً در زمینه کاشت ایمپلنت به روش های مختلف، به راحتی می توانند به شما کمک کنند. ایمپلنت فوری جزو تخصص های ماست.

سوالات متداول ایمپلنت به روش پانچ

پانچ ایمپلنت چه تفاوت هایی با روش سنتی دارد؟
در کاشت ایمپلنت به روش سنتی بافت لثه از روی استخوان فک کنار می رود تا محل دقیق نصب فیکسچر پیدا شود. با این حال در ایمپلنت پانچ با استفاده از تصاویر رادیولوژی و سی تی اسکن، محل دقیق کاشت از قبل مشخص می شود و مستقیماً از روی لثه یک سوراخ درون فک ایجاد خواهد شد.

اسامی دیگر ایمپلنت به روش پانچ چه هستند؟
این روش کاشت ایمپلنت در بین عموم به ایمپلنت فوری یا بدون جراحی نیز شناخته می شود.

شرایط مورد نیاز برای انجام ایمپلنت به روش پانچ چه است؟
برای کاشت ایمپلنت پانچ علاوه بر داشتن شرایط عمومی ایمپلنت دندان، مثل نداشتن عفونت لثه، نیاز به داشتن استخوان فک ضخیم و محکم است.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم