انواع ایمپلنت های دندانی

انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که می تواند به افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، کمک کند تا لبخند بزنند یا با اعتماد به نفس صحبت کنند. علاوه براین، مشکل در جویدن غذا، اغلب منجر به بروز مشکلات بیشتری در سلامتی شما می شود. بنابراین، اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، انواع ایمپلنت های دندانی گزینه ایده آلی برای ترمیم دندان های از دست رفته شما هستند. در رابطه با ایمپلنت بدون جراحی تهران بخوانید.  

ایمپلنت های دندانی فقط پروتز نیستند، بلکه جایگزین کاملی برای دندان ها ایجاد می کنند به طوریکه می توانند به عنوان یک ریشه مصنوعی در استخوان فک جای بگیرند تا عملکرد کامل دندان را حفظ کرده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند.

با جایگزین شدن ریشه های از دست رفته دندان، با انوع ایمپلنت های دندانی، هیچ گونه مشکلی در جویدن و صحبت کردن نخواهید داشت آنها قدرت و ثبات لازم را برای خوردن تمام غذاهای مورد علاقه تان فراهم می کنند. علاوه بر این، کاشت ایمپلنت دندان به تحریک و رشد استخوان فک، جلوگیری از تحلیل رفتن آن و حفظ تناسب چهره و صورت شما کمک می کند. جهت کاشت ایمپلنت ارزان در تهران با ما تماس بگیرید. 

انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان

انواع مختلف ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان با جنس، نوع اتصال و سایزهای گوناگون وجود دارد که باید توسط ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان مناسب ترین نوع بر اساس نیاز شما انتخاب شود. انواع ایمپلنت های دندانی معمولاً به یکی از دو روش زیر در استخوان فک کاشته می شود:

ایمپلنت Endosteal

Endosteal رایج ترین نوع ایمپلنت است. از آنها بعضاً به عنوان جایگزین بریج یا پروتز متحرک استفاده می شود. ایمپلنت های Endosteal شامل انواع فیکسچر (رزوه ای) و انواع اباتمنت (صاف) یا تیغه ای هستند. ایمپلنتولوژیست شما می تواند تعیین کند که کدام نوع از انواع ایمپلنت های دندانی برای شما بهتر کار خواهد کرد، اما ایمپلنت های اندوستال (Endosteal) ایمن، موثر و محبوب ترین انتخابی هستند که امروزه کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند.

روش کاشت

کاشت ایمپلنت های اندوستال (Endosteal) ابتدا با سوراخ کاری در استخوان فک شروع می شود تا یک پیچ تیتانیوم وارد استخوان فک شود که به عنوان ریشه مصنوعی عمل می کند. قبل از اینکه با سوار کردن پروتز دندان مصنوعی روی پایه ایمپلنت، درمان را به پایان برسانید، باید صبر کنید تا بافت نرم و استخوان در اطراف ریشه بهبود یابد که می تواند اغلب چند ماه طول بکشد.

روش کاشت ایمپلنت Endosteal

پایداری و دوام

ایمپلنت های اندوستئال کاملا در استخوان فک پایدار هستند و به دوام طولانی و ایجاد احساس طبیعی بسیار مشهور اند.

ایمپلنت ساب پریوستئال (Subpriosteal)

کاشت ایمپلنت اندوستال (Endosteal) با پیچاندن ایمپلنت در استخوان فک انجام می گیرد، که این امر به سلامت و تراکم استخوان فک نیاز دارد. اگر به طور طبیعی برجستگی باریکی در استخوان فک داشته باشید یا به دلیل ضربه یا بیماری، استخوان فک شما کوتاه یا باریک شده یا تحلیل رفته باشد، ممکن است استخوان مورد نیاز برای پشتیبانی صحیح از ایمپلنت Endosteal را نداشته باشید. در این حالت، کاشت ایمپلنت Subpriosteal ممکن است گزینه ایده آلی باشد.

امروزه بندرت از انواع ایمپلنت های دندانی ساب پریوستئال (Subperiosteal) استفاده می شود. از آنها، در درجه اول برای نگه داشتن دندان مصنوعی در بیماران با طول استخوان ناکافی استفاده می شوند. وقتی از ایمپلنت های ساب پریوستئال (Subperiosteal) استفاده می شود، آنها را روی استخوان فک در داخل بافت لثه قرار می دهند، در حالی که پست ایمپلنت فلزی از طریق لثه ها برای نگه داشتن پروتز مصنوعی در معرض دید قرار می گیرد.

روش کاشت

با ایمپلنت های زیر پریوستئال (Subperiosteal)، روند درمان کلی در دو نوبت انجام می شود و اغلب یک برنامه درمانی بسیار کوتاه تر از ایمپلنت اندوستال را شامل می شود.

روش کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال

پایداری

ایمپلنت های ساب پریوستال (Periost Subperiosteal eal) از ثبات کافی به اندازه انوداع ایمپلنت پریوستال، برخوردار نیستند. زیرا ایمپلنت داخل استخوان فک جوش نمی خورد بلکه در بالای استخوان قرار می گیرد و فقط توسط بافت نرم نگه داشته می شود. با این وجود نسبت به پروتزهای بدون ایمپلنت، پایداری بیشتری ایجاد می کند.

روش کاشت انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های فوری

ایمپلنت های بارگذاری فوری که به آن ایمپلنت دندان یک روزه نیز گفته می شود، به شما امکان می دهند بدون داشتن تاخیری که معمولاً برای بهبودی لازم است، با یک مجموعه کامل دندان از مطب دندانپزشک خارج شوید.

دندان هایی که در ابتدا روی پایه های ایمپلنت قرار می گیرند، موقتی هستند و تا زمانی که ایمپلنت بهبود یابد و اتصال کامل به استخوان برای حمایت از پروتز دائمی ایجاد شود، به حفظ ظاهر چهره شما کمک میکنند. انواع ایمپلنت دندان فوری می تواند یک روش عالی برای بازگرداندن لبخند شما در اسرع وقت باشد.

ایمپلنت All-on-4 (یا 5 یا 6)

ایمپلنت All-on-4 نوع برای افرادی که به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه بیشتر یا تمام دندانهای خود را از دست داده اند، ایده آل است. این نوع از انواع ایمپلنت های دندانی، به شما امکان می دهد بدون استفاده از پیوند استخوان با استفاده از مجموعه ای از دندان های موقت که در همان روز یا خیلی زود بعد از آن روی پایه های ایمپلنت کاشته شده، سوار می شوند، یک ست کامل دندان در فک بالا و پایین داشته باشید.

ایمپلنت All on 4

ایمپلنت دندان تکی

ایمپلنت دندان تکی از دیگر انواع ایمپلنت دندان است که گزینه ایده آلی برای کسانی است که یک یا چند دندان از دست رفته دارند. یک ایمپلنت با یک پست و یک پروتز، می تواند جای خالی یک دندان را پر کرده و ظاهری یکپارچه با عملکردی مشابه با دندان طبیعی ایجاد کند.

بریج با ایمپلنت

اگر چندین دندان از دست رفته در کنار هم داشته باشید، اما هنوز به جایگزین شدن کامل دندان هایتان نیازی ندارید، می توانید از ایمپلنت های متعدد استفاده کنید تا در کنار هم قرار گرفته و جای خالی دندان هایتان را پر کنند. در این روش معمولا یک پست ایمپلنت در استخوان فک شما کاشته می شود و دو یا سه پروتز دندان مصنوعی روی آن سوار می شوند.

ایمپلنت دندان دو مرحله ای

این فرآیند معمول برای کاشت انواع ایمپلنت های دندانی است که در بالا توضیح داده شد. جلسه اول شامل یک جراحی برای کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک و جلسه بعد طی چندین ماه بعد، یک عمل جراحی جزئی برای اتصال پایه و تاج دندان است.

ایمپلنت های تک مرحله ای

این روش با ایمپلنت های دو مرحله ای مشابه است اما چون Cap پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک قابل مشاهده است بنابراین می توان جلسه دوم را بدون نیاز به جراحی برای بیرون کشیدن Cap (قسمت بالای ایمپلنت)، انجام داد و پایه و تاج دندان را به هم متصل کرد.

ایمپلنت تک مرحله ای

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت ها، انواع ایمپلنت های دندانی با قطر باریک هستند که به علت ارتفاع کم می توانند گزینه ایده آلی برای کاشته شدن به جای ریشه دندان های تحتانی باشند.

سخن آخر

با انواع ایمپلنت های دندانی لبخند بهتری در آینده منتظر شماست. اگر می خواهید دندان های یکدست و زیبایی داشته باشید و با اطمینان به آینده لبخند بزنید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم