ایمپلنت دندان

فرق ایمپلنت با جراحی و بدون جراحی

بیش از 40 سال از اختراع روش ایمپلنت میگذرد و بسیاری از افراد با استفاده از این روش توانسته اند دندان های بسیار زیبا تری داشته باشند. ایمپلنت یکی از روش هایی بود که می توانست دندان های افراد را دوباره به آنها بازگرداند و با استفاده از آن لبخند زیبا تری را به آنها هدیه کند. از 40 سال پیش تاکنون روش های بسیار زیادی برای کاشت ایمپلنت به وجود آمده اند که دندانپزشکان از آن ها برای بیماران استفاده می کنند. برای کاشت ایمپلنت بدون جراحی می توانید از پروسه کاشت ایمپلنت بدون جراحی تهران در کلینیک مانادنت استفاده کنید که دارای بهترین امکانات و پزشکان می باشد. حال در این مطلب می خواهیم ببینیم که فرق ایمپلنت با جراحی و بدون جراحی چیست؟

کاشت ایمپلنت بدون جراحی یکی از راه کارهایی است که تازه به وجود آمده و دیگر به جراحی نیاز ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید اما برای این کار می بایست از قبل با متخصص ایمپلنت خود مشورت کنید تا به شما مشاوره بدهد آیا نیازی به این کار دارید یا خیر و یا اینکه از کدام روش بهتر است استفاده کنید. درواقع همه افراد نمی توانند از روش بدون جراحی استفاده کنند، برای همین می بایست ابتدا با دکتر خود مشورت کنند.

چه افرادی به ایمپلنت بدون جراحی نیاز دارند؟

افراد بسیار زیادی هستند که میخواهند دندان های خراب شده خود را با دندان های جدید جایگزین کنند. روش های متفاوتی برای این کار وجود دارند که می توانند از آنها استفاده کنند. از این روش ها می توان به کاشت ایمپلنت بدون جراحی اشاره کرد. این روش ها نام های متفاوتی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       روش بریج
  •       روش دیجیتال
  •       روش سلول های بنیادی

کسانی که از جراحی هراسانند می توانند از این روش ها برای کاشت دندان ایمپلنت استفاده کنند. اما برای اینکه بتوانید از روش بریج استفاده کنید، می بایست 1 تا 3 تا از دندان های شما به صورت متوالی از بین رفته باشند تا این روش صورت بگیرد. همچنین کسانی که از ایمپلنت بدون جراحی تهران استفاده کرده اند بسیار از نتیجه کار راضی بوده اند.

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی

چه کسانی از ایمپلنت با جراحی استفاده می کنند؟

روش کاشت ایمپلنت با جراحی از دیر باز وجود داشته است و خیلی از افراد از جراحی برای کاشت دندان خود استفاده کرده اند. هر کدام از این روش ها مزیت های خاص خودشان را دارند و این دکتر است که در نهایت تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده کند اما اگر از جراحی ترسی دارید و میخواهید دندان های شما به طور اصولی ایمپلنت شوند، نیاز است که به توصیه های دکتر گوش کنید و اگر تصمیم بر جراحی شد این کار را انجام دهید.

کسانی که اوضاع دندان های آنها بسیار وخیم است از روش جراحی استفاده میکنند تا بتوان مشکلات دندان های آنها را به صورت کامل درست کرد مثلا اگر از روش بریج استفاده کنید، نمی توانید دندان های محکم و با استقامتی داشته باشید، در صورتی که اگر جراحی کنید بعد از گذشت یک مدت دندان های جدید مانند دندان های اصلی شما کار میکنند.

کاشت ایمپلنت با جراحی

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت بدون جراحی

اگر از روش های ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنید دوره نقاهت شما کاهش می یابد و التهابات کمتر خواهد بود، همچنین این کار سریع تر انجام می شود و نیازی نیست که جلسات طولانی مدتی را برای کاشت دندان پشت سر بگذارید.

اگر از روش هایی مانند بریج استفاده کنید می توانید در دو جلسه دندان های جدید داشته باشید، یا با استفاده از روش سلول های بنیادی می توانید در مدت کوتاهی صاحب دندان هایی شوید که مال خودتان است و هیچ گونه پین و مواد غیر طبیعی در فک و لثه شما کار نخواهد شد. روش دیجیتالی نیز یکی از روش های نوین می باشد که با استفاده از یک تصویر اسکن شده فک و لثه و دندان اتفاق می افتد.

با استفاده از این روش دیگر نیازی به جراحی نیست و فقط چند سوراخ بر روی لثه ایجاد می شود و دندان های جدید در سره جایشان محکم می شوند. از معایب روش بریج می توان به این اشاره کرد که ممکن است چسب بین دندان ها از بین برود و یا بر اثر فشار آوردن به آنها، دندان های جدید خراب شوند. روش سلول های بنیادی هم تاکنون مورد بهره برداری نرسیده است و از آن در آزمایشات انسانی استفاده نشده است. کاشت ایمپلنت بدون جراحی تهران این فرصت را به شما می دهد تا از روش ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنید.

ایمپلنت بدون تاج دندان

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت با جراحی

همانطور که پیش تر گفتیم روش ایمپلنت با جراحی از گذشته رواج داشته است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده کرده اند اما با پیشرفت تکنولوژی روش های جراحی بسیار پیشرفته تر و کارآمدتر شده است. کسانی که از این روش استفاده میکنند، می توانند بعد از یک مدت از دندان های جدید مانند دندان های قبلی خود نیز استفاده کنند و نیازی نیست که نگران خرابی آنها باشند و زیبایی لبخند آنها باز خواهد گشت.

بهترین مزیت این روش نسبت به سایر ایمپلنت ها این است که کار با دقت بالایی انجام می گیرد و کاشت دندان با کیفیت بالا صورت می پذیرد. از معایب این روش هم می توان به مدت بهبودی آن اشاره کرد که باید حدود چند ماه استراحت کنید و مراقبت های بعد از جراحی را انجام دهید تا به بهبودی کامل برسید. ایمپلنت با جراحی کاملا با ایمپلنت بدون جراحی تهران تفاوت دارد و شما با مشاوره با دکتر متوجه می شوید که کدام روش برای شما مفید است.

روش ایمپلنت با جراحی

جمع بندی

در نهایت می بایست گفت که ایمپلنت بدون جراحی راهی می باشد تا با استفاده از آن از تیغ جراحی به دور باشید اما اگر از ایمپلنت با جراحی استفاده کنید، می توانید دندان هایی با کیفیت بالاتر داشته باشید و از آن ها مانند دندان های خودتان استفاده کنید اما اگر میخواهید از تیغ جراحی دود باشید می توانید از ایمپلنت بدون جراحی تهران استفاده کنید.

سوالات متداول فرق ایمپلنت با جراحی و بدون جراحی

  1. چرا باید ایمپلنت با جراحی انجام دهیم؟
    کسانی از این روش استفاده میکنند که روش های بدون جراحی روی آنها کار ساز نیست و می بایست حتما جراحی روی آنها صورت بگیرد تا بتوان دندان های آنها را به حالت اول بازگرداند.

  2. هزینه ایمپلنت چقدر می باشد؟
    هزینه هر ایمپلنت چیزی بین 2 تا 3 میلیون تومان می باشد اما بستگی به نوع عمل شما یعنی با جراحی و بدون جراحی این هزینه متغیر است.

  3. .کدام روش بهتر است؟
    این که کدام روش ایمپلنت برای شما بهتر است را دکتر متخصص تشخیص میدهد و می بایست هر کدام را که نیاز است انجام دهید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم