تاثیر ایمپلنت در چهره

کاشت ایمپلنت در صورت چه تاثیری دارد؟

متاسفانه اتفاقات زیادی وجود دارند که می توانند باعث از دست رفتن دندان های طبیعی ما بشوند. همه می دانیم که دندان های طبیعی بسیار ابزار بهینه ای برای بدن هستند و روش پر کردن جای خالی آن ها اغلب ایده آل های ما را برآورده نمی کنند. به هر نحو اما، اگر یک یا چند تا از دندان های ما به طور کامل از دست بروند، زندگی بدون جایگزین می تواند بسیار سخت باشد. یکی از سختی ها که در حضور دیگران خود را بیش تر نشان می دهد، رد نبود دندان در چهره است. در این مقاله می خواهیم تاثیر کاشت ایمپلنت در چهره را بررسی کنیم، به عنوان یکی از بهترین راه های عصر ما برای جایگزینی دندان ها می‌باشد.

کاشت ایمپلنت یکی از روش های نوین برای جایگزینی دندان طبیعی از دست رفته است. طبق این شیوه، یک قطعه از جنس تیتانیوم درون استخوان فک کاشته می شود. سپس می شود قطعاتی که غالباً از جنس سرامیک هستند را به جای تاج دندان روی آن ها قرار داد. همان طور که خواهیم دید فواید کاشت ایمپلنت به همین درگیری با استخوان فک مربوط می شود.

تأثیر کاشت ایمپلنت در چهره 1

تأثیراتِ نداشتن دندان بر چهره

اگر با افرادی که دندانشان را از دست داده اند رو به رو شده باشید یا احیاناً برای خودتان این اتفاق رخ داده باشد، عواقب کار دانسته هستند. نبود دندان ها لبخند شما را تحت تأثیر قرار می دهد و موقع صحبت کردن توانایی ها و تمرکزتان را به کنجی خواهد فرستاد. همزمان در میهمانی ها و دورهمی ها دردسر های نبود دندان حین غذا خوردن هم می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. نکته جدی دیگر، تأثیر بی دندانی بر استخوان فک است. این استخوان در حین درگیری با دندان ها و به عنوان تکیه گاهشان، خود را قوی نگاه می داند. در صورت از دست رفتن دندان، مانند عضله ای که با آن ورزش نمی کنید، به مرور ضعیف تر خواهد شد و کوچک تر. این یعنی بخش پایین صورت شما تکیه گاه اصلی خود را از دست خواهد داد.

تأثیرات استخوان فک بر زیبایی صورت

فک عادی آن است که در حالت دهان بسته، دندان های فک بالایی از دندان های پایین 1 تا 2 میلی متر جلوتر باشند. در صورتی که فک پایین عقب نشینی کند و تغییر حالت دهد، تأثیرات مستقیمی بر شکل صورت خواهند گذاشت. کوچک شدن استخوان فک همچنین باعث کش آمدن صورت و افتادگی آن می شود. این حالت در گذر زمان باعث ایجاد خط و چروک پیرامون لب ها خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر برای طولانی مدت بدون چند تا از دندان هایتان زندگی کنید، ممکن است استخوان فک آن قدر تغییر شکل پیدا کند که نیاز داشته باشید برای جراحی ایمپلنت، یک جراحی اولیه برای تقویت فک انجام بدهید.

تأثیرات استخوان فک بر زیبایی صورت 1

فواید جراحی ایمپلنت برای زیبایی صورت

نکته آغازین، شباهت بسیار بین تاج سرامیکی ایمپلنت با تاج دندان طبیعی است، به این معنی که کاملاً ظاهری یکسان نمایش خواهد داد. این یعنی بازگشت دوباره شکل دندان های شما به زمان داشتن دندان طبیعی. نکته مهم بعدی این است که چون دندان نصب شده از طریق ایمپلنت بسیار محکم خواهد بود، می تواند دوباره وظایف دندان طبیعی را بر عهده بگیرد، در نتیجه فشار روی بقیه دندان ها کاسته می شود و احتمال آسیب رسیدن به باقی مروارید های طبیعی دهان شما کاهش می یابد. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید حتمل به یک متخصص ایمپلنت کار بلد مراجعه نمایید تا بتوانید از فواید انجام این کار بهره مند شویید.

بهبود اوضاع استخوان فک با کاشت ایمپلنت

علاوه بر مواردی که بالاتر ذکر کردیم، چون قطعه تیتانیومی درون استخوان کاشته می شود، باعث تحریک دوباره آن برای رشد و پایداری خواهد شد، ثمره آنکه عواقبی که برای عقب نشینی استخوان فک ذکر کردیم، رخ نخواهد داد. مخصوصا اگر این جراحی را به موقع انجام دهید، پیش از آنکه تأثیرات نبود دندان شروع شود.

بهبود اوضاع استخوان فک با کاشت ایمپلنت 1

خلاصه مطلب

توجه داشته باشید که تأثیر ایمپلنت بر استخوان فک با روش های دیگر جایگزینی دندان، مثل پروتز کردن ایجاد نمی شود. در نتیجه انجام جراحی ایمپلنت در نهایت می تواند کمک کند در صورت استفاده از دندان مصنوعی برای بقیه دندان ها، کلیت صورت شما شکل بهتری داشته باشد نسبت به زمانی که تماماً از پروتز استفاده می کنید. امیدواریم مقاله بالا در انتخاب شما برای شیوه برخورد با مشکلات دهان و دندانتان سودمند بوده باشد.

سوالات متداول تأثیر کاشت ایمپلنت در چهره

  • آیا افتادن دندان بر بقیه صورت هم تأثیر می گذارد؟
    بله، همان طور که در متن به صورت مفصل پرداختیم، نبود دندان های طبیعی شما جدا از تأثیر مستقیم بر شکل دهان، باعث می شود فک شما به مرور دچار ضعف و عقب نشینی شود، در نتیجه تغییرات ظاهری متفاوت در قسمت پایینی صورت خواهید داشت.
  • آیا ایمپلنت باعث زیبایی بیشتر چهره می شود؟
    بله، شما با جایگزینی محل خالی دندان قبلی با یک تاج کاملا مشابه، ردیف دندان هایتان را به شکل طبیعی خود برمی گردانید. همین طور آثار مثبت حضور ایمپلنت، با تحریک استخوان فک برای پایداری، می تواند از تغییر شکل صورت شما جلوگیری کند.
  • پیش نیاز های جراحی ایمپلنت چیست؟
    قسمت اصلی ایمپلنت با کار گذاشتن یک قطعه فلزی درون لثه ها و نفوذ داخل استخوان فک انجام می گیرد. برای این کار باید یک سوراخ در استخوان فک ایجاد کرد. به همین دلیل شما باید استخوان های در اندازه طبیعی و با استقامتی داشته باشید. این لازمه اصلی جراحی ایمپلنت است. پیش از شروع، پزشک این توانایی را در فک شما آزمایش خواهد کرد که در صورت وجود ایراد یک عمل جراحی جداگانه برای تقویت فک انجام خواهد پذیرفت.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم