مراحل کامپوزیت

مراحل انجام کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان امروزه برای افرادی استفاده می شود که دندان های آنها دچار آسیب دیدگی شده است و قسمتی از آن شکسته شده باشد، کسانی که دچار همچین مشکلی هستند می توانند از کامپوزیت دندان استفاده کنند و دندان های خود را دوباره به دست بیاورند ولی احتمال اینکه این قسمت اضافه شده به دندان از بین برود بستگی به نوع استفاده بیمار دارد. کسانی که از کامپوزیت دندان استفاده می کنند می توانند لبخند زیبایی به دست آورند و اعتماد به نفس آنها چند برابر می شود. مراحل انجام کامپوزیت دندان پیچیده نیست و برای اینکار می توانید به دندان پزشکی معتبر مراجعه کنید.

بهترین دکتر کامپوزیت تهران می تواند با استفاده از تجربه ای که در این زمینه دارد، کامپوزیت را به نحو احسن برای شما انجام دهد، به صورتی که در دراز مدت به آن آسیبی وارد نشود و در اثر فشار دچار شکستگی نشود. کامپوزیت دندان بسیار کارآمد است و با این کار دندان هایی که دچار آسیب دیدگی شده اند را می توانید دوباره بازسازی کنید. بسیاری از افراد هستند که به دنبال همین بازسازی می گردند و این عمل برای آنها بسیار خوشایند می باشد.

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

کامپوزیت دندان با استفاده از مواد شیمیایی به نام رزین ساخته می شود و بهتر است بدانید که انواع کامپوزیت دندان بسیار زیاد می‌باشد، این ماده در پر کردن دندان نیز کاربرد دارد و هیچ گونه حساسیتی برای بدن انسان ایجاد نمی کند. برای همین پزشکان و دندانپزشکان از این ماده استفاده میکنند تا دندان های بیماران را ترمیم کنند. برای ساختن دندان به صورت کامپوزیت ابتدا باید قالب گیری صورت بگیرد و برای اینکه قالب گیری صورت بگیرد می بایست به دندانپزشک مراجعه کنید.

قبل از این که قالب گیری صورت بگیرد باید حتما با دکتر خود مشورت کنید. دکتر شما می تواند تصمیم بگیرد که شما به مراحل کامپوزیت دندان نیاز دارید یا خیر، در این صورت در جلسه اول برای شما قالب گیری را انجام می دهند. و سپس شروع به درست کردن مواد دندان کامپوزیت می کند. در مراحل انجام کامپوزیت باید ابتدا از دندان های مجاور محافظت کرد و سپس با استفاده از مواد مختلف کامپوزیت را انجام داد. این کار در یک جلسه صورت میگیرد و بسیار راحت است.

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

از کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده می شود؟

از کامپوزیت دندان برای درمان چندین موارد زیبایی دندان استفاده می شود، از جمله این موارد می توان به تغییر رنگ دندان ها، دندان های کج، اصلاح خورد شدگی و ترک برداشتن دندان ها و همچنین پر کردن فضای خالی بین دندان ها اشاره کرد.

تغییر رنگ دندان ها یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد دچار آن هستند. تغییر رنگ معمولا در اثر مسواک نزدن و مصرف دخانیات و همچنین مصرف چایی و قهوه به وجود می آید و دندان ها سیاه و یا زرد می شوند که با استفاده از کامپوزیت می توانید این رنگ را به رنگ اصلی بازگردانید. 

رفع ترک و یا شکستگی دندان ها هم از موارد شایعی هستند که در بیشتر افراد می توان آن را دید و در واقع بسیاری از افراد از این شکستگی ها و ترک خوردگی ها رنج می برند. اگر ترک های دندان را ترمیم نکنید دچار شکستگی می  شود. بنابر این می بایست با استفاده از کامپوزیت آنها را ترمیم کنید.

فرسایش دندان هم از آن جمله مواردی است که با استفاده از کامپوزیت می توانید آن را ترمیم کنید. در بسیاری از افرا دندان های فرسوده ای پیدا می شوند و یا این که دندان بر اثر سایش از بین رفته است، بنابراین با استفاده از کامپوزیت می توانید فرسایش را دوباره ترمیم کنید و به حالت اولیه برگردانید.

با استفاده از این روش می توانید به راحتی شکاف بین دندان ها را از بین ببرید. گاهی اوقات دیده می شود که افراد در بین دندان های خود دارای شکاف هستند و این شکاف هم باعث اذیت کردن آنها در هنگام جویدن و ناخوشایند در ظاهر دندان ها می باشد. بنابراین یکی از روش هایی که می توانید به صورت مداوم برای پرکردن این شکاف ها استفاده کنید کامپوزیت دندان می باشد.

مراحل انجام کامپوزیت دندان در این روش ها تقریبا به یک صورت انجام میشود و زمان زیادی را از بیمار نمیگیرد.

از کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده می شود

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان 

ابتدا برای اینکه ببینیم فرد به کامپوزیت احتیاج دارد یا نه می بایست او را مورد معاینه قرار دهیم که این کار با استفاده از پزشک متخصص انجام می گیرد. این مشاوره در یک جلسه انجام می شود و در این جلسه مشخص می شود که آیا فرد دارای التهاب یا بیماری لثه ای است یا خیر. بعد از اینکه مشاوره صورت گرفت در مورد اینکه نوع کامپوزیت چه باشد صحبت خواهند کرد، سپس باید تصمیم بگیرند که رنگ کامپوزیت چه باشد، چرا که اگر رنگ کامپوزیت ها با دندان های اصلی همرنگ نباشد کاملا نمایان می شوند و وجه خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل اگر مثلا دندان های فرد سفید باشند از کامپوزیت سفید استفاده می کنند، البته معمولا قبل از انجام این کار تمام دندان ها را سفید می کنند و از کامپوزیت سفید نیز استفاده می کنند.

دندان هایی که قرار است تحت درمان قرار بگیرند از دندان های دیگر جدا می شوند تا به آنها آسیبی وارد نشود. سپس دندان پزشک از اسید استفاده می کند تا کامپوزیت بهتر به سطح دندان بچسبد. سپس دندان پزشک می تواند لایه های کامپوزیت را اضافه کند و این کار را تا جایی که از شکل نهایی راضی باشد ادامه می دهد و بعد از این که کار تمام شد شکل نهایی را صیقل میدهند تا ظاهر دندان یک دست شود. در تصویر زیر مراحل انجام کامپوزیت دندان به خوبی نمایش داده شده است. 

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان 

سخن آخر

مراحل انجام کامپوزیت دندان بسیار راحت است و می توانید در یک جلسه این کار را انجام دهید، کامپوزیت روشی بسیار عالی برای درمان آسیب های جزئی دندان می باشد، این روش بسیار رایج است و اکثر افرادی که از آسیب های دندان رنج می برند می توانند از این روش استفاده کنند. این روش مدل های مختلفی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید به عنوان مثال کامپوزیت سرامیکی یکی از راه های کامپوزیت دندان است که هزینه بیشتری دارد.

سوالات متداول مراحل انجام کامپوزیت دندان

  1. کامپوزیت چگونه انجام می شود؟
    کامپوزیت دندان با استفاده مواد رزینی انجام می شود، در این روش ابتدا دندان ها مورد معاینه قرار میگیرند و سپس دندان پزشک با استفاده از چسب و اید کامپوزیت را روی دندان می چسبانند.

  2. کامپوزیت برای چه دندان هایی کاربرد دارد؟
    کامپوزیت برای دندان هایی که آسیب جزئی به آنها وارد شده است کاربرد دارد.

  3. هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟
    این هزینه بستگی به نوع ترمیم دارد اما معمولا کامپوزیت دندان چیزی حدود 200 تا 400 هزار تومان است.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم