درمان دندان های نامرتب با کامپوزیت

کامپوزیت روشی است که در آن می توان نامرتبی دندان ها، بدرنگی، طرح لبخند و فاصله میان دندان ها را اصلاح کرد، در این روش دندان ها خراش می دهند ولی نمی تراشند. در ادامه برای شما کامپوزیت دندان های نامرتب را شرح می دهیم.

به وسیله کامپوزیت می توان دندان های نامرتب را صاف کرد؟

دندان پزشکان و متخصصان ارتودنسی برای دندان هایی که صاف و تراز نیستند اصطلاح " مال اکلوژن" را به کار می برند. درمان های مختلفی برای تراز کردن دندان ها وجود دارد که یکی از آن ها دندان های نامرتب کامپوزیت کرد که در ادامه به آن می پردازیم.
1. باید برای شما بگوییم که برای تمام نقاط دندان درمان به یک شکل انجام می شود، در مرحله اول هنگام انجام کامپوزیت دندان های نامرتب، از قالبی که جنس آن ماتریسک رزینی است و قبلا تعبیه شده است، استفاده می کنند. ویژگی این قالب ها، انعطاف پذیر بودن آن ها است.
2. در مرحله بعد لایه دومی که استفاده می کنند مواد خمیری مخصوص و محکمی است که روی دندان ها قرار می گیرد. ماتریسک دوم به همه ی قسمت های دندان های نامرتب نیروی یکسانی را وارد می کند و به دیگر دندان ها آسیبی وارد نمی شود.
3. در مرحله بعدی ماسکی را به وسیله سرنگ به دندان هایی که نیاز به پرکردن و ترمیم ندارند تزریق می کنید.
4. باید برای شما بگوییم که ماترسیک ها درون دهان مانند الگو های از پیش درست شده قرار می گیرند و با استفاده از آن ها باعث تغییر دندان ها می شویم. ماتریسک ها را خارج می کنند و بخش هایی که در قالب افتاده بودند را اول بررسی و بعد ترمیم می کنند.
5. در این مرحله باید کامپوزیت دندان های نامرتب را انجام دهند که اول به مینای دندان ها اسیدی به نام H می زنند و در محل مشخص شده ماده کامپوزیت را تزریق می کنند و بعد روی دندان ها کامپوزیت را سفت و مرتب می کنند، دومین ماتریسک خارج می شود.
6. قسمتی که کامپوزیت هست را با فرز شماره 6 باز می کنند و بعد ماتریسک اول را خارج می کنند تا اثری از آن باقی نماند اولی اگر اثری از آن دیدید می توانید رد آن را به وسیله پولیش ها ببرید.

کامپوزیت دندان min

مزایای کامپوزیت دندان نامرتب

کامپوزیت دندان بیشترین دوام را دارد در ادامه به مزایای آن می پردازیم؛ توجه داشته باشید که با مراجعه به بهترین دکتر کامپوزیت تهران می‌توانید با خیال راحت به کامپوزیت دندان های خود بپردازید.

 


• سرعت بیشتری در درمان دندان های نامرتب به وسیله کامپوزیت وجود دارد.
• طول عمر کامپوزیت دندان های نامرتب بیشتر از دیگر روش ها است.
• رفع مشکل کج و نامرتب بودن دندان ها به وسیله کامپوزیت در یک جلسه صورت می گیرد.
• هم نامرتب بودن دندان ها را درمان می کند و هم به آن ها شکل و فرم فوق العاده ای می دهد.
• دندان های کامپوزیت شده را به سختی می توان از دندان های دیگر تشخیص داد، دلیل آن رنگ طبیعی کامپوزیت ها است.
• کامپوزیت ها مواد سفید رنگی دارند، درخشنده هستند و رنگ بد دندان ها را از بین می برند.
• کمترین درد در هنگام استفاده از کامپوزیت دندان های نا مرتب وجود دارد.

روکش های کامپوزیت دندان ها

برای درمان بسیاری از مشکلات دندان، پزشک های زیبایی از روکش های کامپوزیت همانند روکش های لمینت استفاده می کنند. در ادامه برای شما این مشکلات رایج را شرح می دهیم.
آسیب دیدن دندان ها
اگر دندان های شما آسیبی از طریق فرسایش دید و یا تراشیده شده بود به صورت تصادفی تراشیده شده بود، ایده آل ترین روش، کامپوزیت دندان های نامرتب است. به این دلیل که هم قیمت مناسب تری داند و هم روش کم تهاجمی است.

تغییر رنگ دندان ها

از کامپوزیت می توان در زمانی که دندان ها لکه های سفید و نامطلوب داشت استفاده کرد و زمانی که نمی توان دندان ها را تمیز و یا سفید کرد.

تغییر رنگ دندان ها min

فاصله میان دندان ها رفع می شود

یکی از دلایلی که می توان از کامپوزیت ها استفاده کرد برای از بین بردن فاصله میان دندان ها است که در یک مرحله انجام می شود و بهترین جایگزین برای روکش های لمینتی و ارتودنسی است و مقرون به صرفه نیز هست.

رفع مشکل کج بودن دندان ها

ممکن است دندان های شما کج شود و برای اینکه شما دندان های سفید و لبخند زیبایی داشته باشید می توانید اول به طور کوتاه مدت ارتودنسی انجام دهید، سپس آن ها را سفید کنید و و در مرحله آخر روکش کامپوزیت دندان های نامرتب را انجام دهید و می توان گفت که این روش سریع تر از روش سنتی ارتودنسی صورت می گیرد.

آیا می توان برای کامپوزیت دندان های نامرتب جایگزینی پیدا کرد؟

بسته به مشکلات دندان پزشکی می توان با روش های دیگر برای کامپوزیت ها جایگزینی پیدا کرد. در حقیقت می توان روش های تاج، درمان به وسیله ارتودنسی و روکش های لمینت دندان برای تراز کردن دندان های کج و شکاف ها را بستن، به جای کامپوزیت استفاده کرد.

درمان به وسیله ارتودنسی min
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما درمورد کامپوزیت دندان های نامرتب، مزایا و جایگزین های مناسب برای کامپوزیت صبحت کردیم و اگر سوالی بازم برایتان پیش آمد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول کامپوزیت دندان های نامرتب

1. از روکش های کامپوزیت دندان ها در چه مواقعی استفاده می شود؟
یکی از دلایلی که می توان از کامپوزیت ها استفاده کرد برای از بین بردن فاصله میان دندان ها است که در یک مرحله انجام می شود و بهترین جایگزین برای روکش های لمینتی و ارتودنسی است و مقرون به صرفه نیز هست.
2. آیا کامپوزیت کردن دندان ها محدودیت سنی دارد؟
کامپوزیت دندان ها هیچ محدودیت سنی ندارد، برای کامپوزیت کردن باید به مواردی از قبیل بهداشت لثه، دندان های سالم، وضعیت دندان ها، ترمیم و یا پرکرن دندان ها و طرح لبخند اهمیت داد.
3. جایگزین های مناسب کامپوزیت برای دندان های نا مرتب چیست؟
بسته به مشکلات دندان پزشکی می توان با روش های دیگر برای کامپوزیت ها جایگزینی پیدا کرد. در حقیقت می توان روش های تاج،درمان به وسیله ارتودنسی و روکش های لمینت دندان برای تراز کردن دندان های کج و شکاف هارا بستن، به جای کامپوزیت استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم