هر آنچه باید درباره پر کردن دندان جلو بدانید

همانطور که می دانید دندان های عقب به علت اینکه شیار و چاله های زیادی دارد، بیشتر مواقع پوسیدگی برای دندان های عقب اتفاق می افتد و بخاطر اینکه مواد غذایی به دندان های عقب گیر می کند باعث می شود زودتر خراب شوند. همچنین بهتر است بدانید که تمیز کردن این دندان ها از دندان های جلویی دشوارتر است و سخت است که تمامی قسمت های آن را قشنگ با مسواک تمیر کرد. ما در این مقاله به هر آنچه باید درباره پر کردن دندان جلو بدانید، می پردازیم.

بهتر است بدانید که با این حال دندان های جلویی ممکن است، دچار پوسیدگی شوند حتی با این وجود که آنها صاف هستند و آسان تر می توان به پاکیزگی آنها رسید. پر کردن دندان جلو یکی از راه های ترمیم پوسیدگی آن است. 

یکی از روش های ترمیم دندان پر کردن دندان جلو است

همانطور که می دانید، زمانی شما در دندان های خود احساس درد می کنید، احتمالا یکی از دندان های شما خراب شده است و شما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان شما را مورد بررسی قرار دهد. اگر دندان های جلویی درگیر پوسیدگی شود نه تنها درد زیادی دارد بلکه بر روی ظاهر فرد نیز تاثیر می گذارد. بنابراین پوسیدگی دندان جلویی در عین حال دردی که دارد، متاسفانه بر روی شکل و ظاهری فرد بیمار تاثیر نیز دارد. دندان های جلویی شامل 4 دندان در بالا و 4 تا دندان در پایین است که نقش بسیار مهمی در زیبایی فرد دارد. به دلیل اینکه این دندان های جلویی نقش زیادی در زیبایی فرد دارد باید هنگام ترمیم و اصلاح این دندان ها دقت بسیاری خرج شود. مثل دندان های عقبی یکی از روش های ترمیم دندان جلو، پر کردن آن است تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

در روش پر کردن دندان، دندانپزشک بخش پوسیده دندان را تراشیده و بعد با یک ماده سختی آن را جایگزین می کند و همچنین این ماده سخت، رنگی مانند دندان بوده است تا تاثیر بدی بر روی زیبایی لخند و چهره آن فرد گذاشته نشود. بهتر است بدانید که پر کردن دندان جلو معمولا یک جلسه کافی است و نیاز به چندین جلسه مانند دندان های عقب نیست.

یکی از روش های ترمیم پر کردن دندان های جلو می باشد

روش های دیگر برای درمان پوسیدگی دندان جلو

بهتر است بدانید که پر کردن دندان جلو زمانی اتفاق میفتد که پوسیدگی دندان آنچنان شدید نیست اما اگر پوسیدگی دندان زیاد باشد از روش های دیگری برای درمان پوسیدگی استفاده می کنند. اولین روشی که ممکن است دندانپزشک پیشنهاد بدهد، درمان ریشه و بعد از آن استفاده از روکش است تا ظاهر دندان حفظ شود. دندانپزشک در این روش از روکش های همرنگ دیگر دندان های یک فرد را انتخاب می کند تا دندان های روکش دار با دیگر دندان ها تفاوت زیادی نداشته باشد.

روش دومی که معمولا برای پوسیدگی های شدید است کاشت دندان یا همان ایمپلنت است. در این روش دندان پوسیده کاملا کشیده می شود و از دندان ایمپلنتی همرنگ دیگر دندان های فرد استفاده و جایگزین می شود.

روش های دیگر برای درمان از پوسیدگی دندان های جلو

انواع روش های پر کردن دندان جلو

نوع و مدل های گوناگونی برای پر کردن دندان وجود دارد که می توانند مورد استفاده پر کردن دندان جلو قرار گیرند. انواع پر کردن دندان های جلویی به شرح زیر است.

  • استفاده از کامپوزیت
    کامپوزیت ها به دلیل رنگ هایی که دارند در این سال های اخیر مورد محبوبیت خیلی از افراد شده است و معمولا باید هر 5 سال یکبار آنها را تعویض کرد.
  • استفاده از مواد سرامیکی
    این نوع مواد بسیار محکم و زیبا هستند، همچنین از مواد سرامیکی برای پر کردن دندان های عقب نیز استفاده می شود.
  • آینومترهای شیشه ای
    طول عمر این نوع روش کمتر از 5 سال است و معمولا برای کودکان زیر 12 سال استفاده می شود زیرا دندان های آنها شیری بوده است و بعد از مدتی قرار است جای آنها دندان دائمی در بیاید.
  • قیمت پر کردن دندان جلو چقدر است
سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد، پر کردن دندان جلو روش های مختلفی دارد و همچنین دو روش دیگر برای درمان پوسیدگی دندان به شما معرفی کردیم که در هر دو روش لازم بود ماده ای جایگزین دندان شود و هم رنگ دندان های دیگر دندان ها باشد تا زیبایی ظاهری لبخند فرد حفظ شود.

همچنین اگر شما نیازمند یک کلینیک زیبایی دندان می گردید، مانادنت یک گزینه عالی می باشد. مانادنت با داشتن بهترین متخصص ها و ابزارها می توانند لبخند شما را از همیشه زیبا تر کنند.

سوالات متداول درباره پر کردن دندان جلو

  • یکی از روش های درمان پوسیدگی دندان چیست؟
    معمولا یکی از روش های پر طرفدار درمان پوسیدگی دندان، ترمیم دندان و استفاده از روکش است.
  • روشی که برای پر کردن دندان جلو کودکان استفاده می شود چیست؟
    آینومترهای شیشه ای به دلیل طول عمر کوتاه معمولا برای کودکان زیر 12 سال استفاده می شود، زیرا که دندان های آنها شیری بوده و قرار است بعد از مدتی دندان های دائمی آنها رشد کند.
  • برای زیبا سازی دندان ها باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین متخصص ها و ابزارها می توانند لبخند شما را از همیشه زیبا تر کنند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم