کرم خوردگی دندان

کرم خوردگی دندان چیست؟

احتمال بسیار زیاد همگی ما در کودکی از بزرگتر ها عبارت کرم خوردگی دندان را شنیده ایم و همیشه از آن حراس داشتیم که یک وقت دندان هایمان توسط کرم، خورده نشود. حال که بزرگتر شده ایم می دانیم که در واقع کرم خوردگی دندان یک توصیف از تخریب دندان ها توسط باکتری های دندان است. باکتری هایی که از باقیمانده غذا بین دندان ها استفاده کرده خود را تقویت می کنند، از خود مواد خورنده تولید می کنند و باعث می شوند تا مینای دندان های از بین بروند. درمان کرم خوردگی دندان زیاد سخت و دشوار نیست، بهتر از آن این است که با استفاده از مسواک و خمیر دندان از بوجود آمدن آن پیشگیری میناییم، اما اگر غفلت باعث شد تا دندان های ما به اصطلاح کرم خورده شوند بهتر است تا سریعا اقدام به درمان کنیم تا میزان تخریب به حداقل برسد. در غیر این صورت امکان این است که قسمتی از دندان ها آسیب جدی دیده و از جایشان خارج شوند.

کرم خوردگی دندان چیست

نکته دیگری که در مورد کرم خوردگی دندان وجود دارد این است که عامل اصلی پوسیدگی دندان می باشد. اگر آن را در مراحل اولیه رفع نمایید بی هیچ آسیبی دندان ها به حالت اولیه خودشان برمی گردند اما اگر بیخیال و بی تفاوت با آن رفتار کنید امکان دارد که موجب پوسیدگی شدیدی در دندان ها شده و ان ها را از بین ببرند.

درمان کرم خوردگی دندان ها در مراحل اولیه بسیار ساده است، کافیست تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید و از راهکار هایی که در این رابطه به شما ارائه میدهیم استفاده نمایید تا به راحتی و با کمترین هزینه کرم خوردگی دندان های خود را ترمیم ببخشید.

راهکار های پزشکی برای درمان کرم خوردگی دندان

راهکار هایی که برای کرم خوردگی دندان در دندانپزشکی ارائه می شود بسیار ساده است. در مراحل اولیه پزشک با سنباده های مخصوص محل آسیب دیده را تراشیده زائده ها را از بین می برد. اما اگر محل کرم خوردگی اسیبی بیشتر دیده باشد دندان پزشک مجبور می شود تا قسمت بزرگی از دندان را خارج کرده و با موادی مخصوص انجا را پر نماید. از دیگر مشکلاتی که می تواند در این خصوص ایجاد شود این است که پوسیدگی به ریشه دندان ها رسیده و باعث شود که دردی شدید در این ناحیه بر اثر عفونت ایجاد شود. در این صورت باید ریشه دندان ها به اصطلاح کشیده شده و دندان بی ریشه شود. برای این کار دندانپزشک قسمتی از مینای دندان را تراشیده تا به ریشه دندان ها برسد؛ سپس می بایست با ابزار های مخصوص ریشه دندان را بسوزاند.

 البته این را هم باید گفت که سوزاندن ریشه های دندان باعث می شود که خون رسانی به خود دندان کاهش پیدا کند و دندان به شدت آسیب پذیر شود. این اسیب پذیری باعث می شود تا در صورتی که گرما و سرما یا ضربه های جزئی به دندان وارد شود، اثر تخریب بیشتر بوده و دیگر ترمیم نشود.

راهکار های پزشکی برای درمان کرم خوردگی دندان

بنا بر این بهتر است تا قبل از این که کرم خوردگی و پوسیدگی زیاد تر شود اقدام به درمان ان کنید؛ در ادامه راهکار هایی به شما معرفی می کنیم که می تواند کم هزینه تر و ساده تر باشد اما نکته ای که دارد این است که در مراحل اولیه و یا مراحل متوسطه کاربرد دارند. با ما همراه باشید.

درمان های ساده در خصوص کرم خوردگی دندان

روش های جالبی برای درمان کرم خوردگی دندان ها وجود دارد، اما ابتدا این را بگوییم که همیشه پیشگیری بهترین راه برای جلوگیری از آسیب است. مسواک زدن مداوم دندان ها و استفاده از نخ دندان باعث میشود تا بسیاری از مواد غذایی به جا مانده در لا به لای دندان ها از بین بروند. این کار باعث می شود تا باکتری های مضر دهان ضعیف بمانند، به این صورت توان تخریب دندان ها را از دست می دهند. اما اگر به هر نحوی باکتری های دندانی به سراغ دندان های شما آمدند کافیست تا از ترکیب موادی که در زیر برایتان نام می بریم به مدت 3 تا 4 ماه استفاده نمایید.

درمان های ساده در خصوص کرم خوردگی دندان

  • ترکیب لیمو و جوش شیرین

یکی از ترکیبات جالب و مفید برای از بین بردن باکتریهای بد دهان ترکیب لیمو و جوش شیرین است. این مواد به واسطه خواص گوناگونی که دارند. باعث می شوند که رنگ دندان ها و باکتری های مضر دهان از بین بروند. استفاده از این ترکیب به این صورت است که یک قاشق چایخوری آبلیمو تازه را با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب نمایید، سپس آن را با استفاده از مسواک بر روی دندان ها ساییده، چند دقیقه صبر کنید و سپس دهان را با آب خوب بشویید.

ترکیب زردچوبه و جوش شیرین

از دیگر مواد ترکیبی که میتوان برای از بین بردن پوسیدگی های جزئی، زردی دندان ها، کرم خوردگی استفاده کرد این ترکیب است که اتفاقا کسانی که از آن استفاده کرده اند پاسخ خوبی گرفته و راضی بوده اند. استفاده از این ترکیب در هفته 2 الی 3 بار توصیه می شود. این ترکیب یک ترکیب سم میباشد.

سخن آخر

در مورد کرم خوردگی دندان ها باید گفت که این عمل یک اصطلاح برای فعل و انفعالاتی است که در دهان رخ می دهد، هنگامی که باکتری ها رشد می کنند از خود مواد خورنده ای تولید می کنند تا بتوانند مواد غذایی را هضم کنند. این مواد به مینای دندان ها آسیب های جدی وارد کرده و باعث میشود که دندان از بین برود. بهترین راه برای دور نگهداشتن باکتری ها مضر از دندان ها این است که مرطب مسواک زده، از مواد شوینده دهان استفاده کنید، در آخر هم این که نخ دندان فراموش نشود.

استفاده از آب نمک و محلول هایی این چنین هم می تواند به از بین رفتن باکتری ها کمک کرده و آنها را دور نگه دارد.

سوالات متداول درمان کرم خوردگی دندان

  1. اصطلاح کرم خوردگی دندان از کجا نشات می گیرد؟
    در واقع این اصطلاح عامیانه است که پوسیدگی دندان را تشبیه می کند. از آنجایی که دندان پوسیده به مانند میوه کرم خورده است اصطلاح کرم خوردگی دندان هم از آنجا نشات گرفته است.

  2. راه های درمان کرم خوردگی دندان چیست؟
    بهترین راه برای پیشگیری و درمان کرم خوردگی دندان این است که بهداشت دندانی را به صورت کامل رعایت نمایید.

  3. روش های درمانی کرم خوردگی دندان چیست؟
    اگر به دندانپزشک مراجعه نمایید، به وسیله سمباده های مخصوص قسمت پوسیده را از روی دندان های شما برداشته و با مواد مخصوص قسمت مورد نظر را ترمیم می نماید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم