میناکاری دندان

برای محافظت از دندان ها، همانطور که می دانید روش های زیادی ابدا شده و یکی از آن روش ها میناکاری دندان است. این روش معمولا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود و همچنین در ترمیم و محکم کردن دندان ها نقش خوبی را ایفا می کند. ما در این مقاله سعی می کنیم درباره روش میناکاری توضیحات لازم مانند دلایل استفاده از این روش یا راه های مراقبت از آن می پردازیم.

درباره میناکاری دندان بیشتر بدانید

دندان های طبیعی به صورت عادی پوشش هایی بر روی خودشان دارند تا از سرما و گرما یا بلاهای این چنینی محافظت کند. زمانی که این پوشش از بین برود شما با نوشیدن یا خوردن غذا یا مایعات سرد و گرم درد در ناحیه دندان های خود حس می کند و همچنین بهتر است بدانید که این پوشش دندان قوی ترین ماده معدنی در کل بدن یک انسان است. حال زمانی که شما احساس تغییر رنگ، درد و یا حساسیت کردید باید بدانید که مینا های دندان شما در خطر است و باید به محافظت از مینا های دندان پرداخت، یکی از بهترین روش های ترمیم مینا های دندان، روش میناکاری دندان است.

دندان ها در سلامت و زیبایی ما نقش بسیار مهمی دارند و اگر از آنها به خوبی مراقبت نشود می تواند در بعضی از موارد ما را از خوردن بعضی از غذاها برای محافظت از سلامتی دندان منع کند. همانطور که گفته شد، میناهای دندان در حفظ سلامت بدن و مقاومت دندان نقش بسیار مهمی دارد، اگر نشانه هایی از خرابی میناهای دندان مشاهده کردید باید به ترمیم آن بپردازید و موثرترین روش میناکاری دندان است.

درباره میناکاری دندان بیشتر بدانید

میناکاری چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید دندان ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند که در سلامت و زیبایی ما نقش بسیاری دارند، برای اینکه دندانپزشکان میناکاری را انجام دهند راه های متعددی وجود دارد که به بیمار کمک می کند. در ادامه این مطلب به انواع روش های می پردازیم و توضیحات مختصری درباره آنها می دهیم.

مشکلات سطحی مینای دندان

اگر مشکلات دندان به صورت سطحی باشد مانند ناهمواری یا کج بودن دندان ها و... زیاد جای نگرانی ندارد زیرا که دندانپزشکان با راهکارهایی ساده و بدون درد، سریعا عمل را انجام می دهند و خیلی زود تمام می شود.

نقش کامپوزیت در میناکاری

همانطور که می دانید کامپوزیت ها از جنس رزین ساخته می شوند و با یک چسب، دندانپزشکان آن را محکم می چسبانند. این روش برای رفع تراشیده شدن، ساییدگی، کوتاهی و ترمیم آن استفاده می شود. با این حال بدانید که این روش میناکاری دندان برای بعضی از نقص ها در دهان و دندان مناسب می باشد.

باندینگ دندان در میناکاری

از این روش معمولا برای پر کردن جاهای خالی در میان دندان ها استفاده می شود و جنس آنها از کامپوزیت است و به راحتی به دندان ها می چسبد. این روش ارزان تر از بقیه روش ها است و بسیار مناسب کسانی است که مشکلات مالی دارند.

میناکاری-چگونه-انجام-می-شود.jpg

استفاده کردن روکش و تاج دندان

هنگامی که دندان ها به شدت آسیب و پوسیدگی داشته باشد، دندانپزشک پیشنهاد می کند برای ترمیم آن از روکش استفاده کنید. بنابراین استفاده کردن روکش یا تاج دندان در میناکاری برای کسانی است که دندان های آنها به شدت آسیب و خوردگی داشته باشد. 

راه های مراقبت از مینای دندان

در کل مراقبت کردن از دندان ها بسیار مهم است پس باید به رژیم غذایی، مصرف نکردن دخانیات و الکل ها توجه بسیاری داشته باشید. همانطور که مطالب بالاتر ذکر شد یکی از علائمی که باعث می شود شما متوجه بشوید مینای دندان شما در حال ضعیف شدن است، احساس درد هنگام نوشیدن یا خوردن غذاهای گرم یا سرد است. همچنین اگر دندان شما دچار پوسیدگی یا تغییر رنگ شده باشد می توان گفت یکی از نشانه های خرابی و ضعیف شدن میناهای دندان است و بهتره که هرچه سریعتر برای ترمیم آن به دندانپزشک مراجعه کنید.

چند راه برای مراقبت از میناکاری دندان ها و برخی مشکلاتی که باعث آسیب دیدن آنها می شود، شامل موارد زیر است:

  • مصرف زیاد نوشابه باعث آسیب دیدن مینا های دندان می شود.
  • شکستن پوسته های سخت مانند آجیل با کمک دندان باعث آسیب دیدن دندان ها می شود.
  • ممکن است بعضی از مشکلات دندانی ارثی باشد.
  • بعضی از داروها در خرابی دندان ممکن است نقش بسیار مهمی داشته باشد.
  • اسید معده نیز ممکن است در ضعیف شدن و خرابی میناهای دندان نقش داشته باشد.
  • کاهش بزاق دهان و خشکی یکی دیگر از عوامل است.
  • استفاده زیاد از غذا و نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند.
  • راه های مراقبت ازمینای دندان

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد مراقبت کردن از میناهای دندان بسیار مهم است و اگر دچار مشکل شدند، روش میناکاری دندان می تواند بسیار مفید واقع شوند. همچنین در این مقاله ما انواع روش های میناکاری را ذکر کردیم که روش باندینگ ارزان ترین روش بود و بسیار مناسب افرادی است که مشکلات مالی دارند. راه های مراقبت از مینا های دندان نیز در مقاله گفته شد. اگر شما نیاز به زیبا سازی یا میناکاری دندان دارید، کلینیک زیبایی و دندانپزشک مانادنت با بهترین متخصص ها و خدمات به شما در این عمل کمک می کنند.

سوالات متداول میناکاری دندان

  1. میناکاری در دندانپزشکی برای چه کار یا عملی استفاده می شود؟
    این عمل برای ترمیم و محکم کردن دندان ها نقش بسیار خوبی را ایفا می کند.
  2. چگونه باید متوجه شد که میناهای دندان در حال ضعیف شدن است؟
    زمانی که غذا یا نوشیدنی سرد یا گرم خوردید و ناحیه دندان های شما درد گرفت، شما متوجه ضعیف شدن میناهای دندان خود می شوید.
  3. برای زیبا سازی دندان های خود یا درمان باید به کجا مراجعه کنیم؟
    اگر شما نیاز به زیبا سازی یا میناکاری دندان دارید، کلینیک زیبایی و دندانپزشک مانادنت با بهترین متخصص ها و خدمات به شما در این عمل کمک می کنند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم