نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر

زمانی که دندانی پوسیده می شود می توان بافت سخت که همان استخوان و دندان است را درمان کرد. با لیزر می توان بافت را تغییر شکا داد و باعث بریدن آن شود. در ادامه نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر را برای شما شرح می دهیم.

درمان پوسیدگی دندان با لیزر

از جمله مواردی که در درمان پوسیدگی می توان به آن اشاره کرد این است پوسیدگی دندان را با لیزر برطرف کرد. در ادامه برای شما نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر را به طور کامل توضیح می دهیم که در این درمان چه کار هایی باید انجام شود.

بهترین جایگزین برای تراشیدن دندان، استفاده از لیزر است. در این روش برای برداشتن پوسیدگی، از بین بردن جرم و پلاک ها از دست و فشار های مکانیکی استفاده ای نمی کنند و بیمار دیگر ناراحتی و درد را حس نمی کند.

 

دلیل دیگه ای که از لیزر استفاده می کنند این است که می تواند برای از بین بردن پوسیدگی دندان حفره ای ایجاد کند به طوری که دندان تغییر شکل آنچنانی نداشته باشد. ضدعفونی دندان ها همزمان با لیزر صورت می گیرد که باعث می شود به طور مجدد دندان ها پوسیده شود و عوارضی را به همراه داشته باشد. لیزر فقط در سطح دندان نفوذ می کند و باعث می شود گرمای کمتری ایجاد شود.

 

زمانی که می خواهند نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر را بدانند باید به این نکته توجه کنید برای این که بافت سخت دندان را درمان کنند از لیزری استفاده می کنند که اربیوم و 2940 نانومتر طول موج آن باشد. مقدار آبی که در عاج دندان و بافت مینا قرار دارد باعث می شود لیزر بر روی دندان ها اثر بگذارد.

Dental Sealant Procedure Explained min 2

 

 استفاده از لیزر برای از بین بردن پوسیدگی دندان

میزان آب در قسمت های آسیب دیده و پوسیده دندان بیشتر است و به همین دلیل لیزر با بیشترین سرعت بخش هایی که آسیب دیده اسست را از بین می برد و همین کار را برای مینای دندان نیز صورت می گیرد ولی چون در بافت مینای دندان مقدار کمتری آب وجود دارد، لیزر تاثیر کمتری دارد.

 

سطح دندان توسط لیزر اربیوم شاع کمتری را از دست می دهد، این در صورتی است که بخش زیادی از دندان به وسیله تراش دادن از بین می رود. اشعه لیزر متمرکز و در نقطعه کمی صورت می گیرد. بنا براین ایجاد حفره و بافت پوسیده را کنار زدن در نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر با دقت بالاتری انجام می شود. با لیز می توان بدون این که به قسمت های سالم دندان آسیبی وارد شود به قسمت های پوسیده دندان دسترسی داشت.

 

هنگامی که از لیزر استفاده می کنند دیگر نیازی به تزریق بی حسی نیست این هنگامی اتفاق می افتد که دندان پزشک تبحر و تجربه بالایی داشته باشد. لیزر بافت آسیب دیده را کنار می زند و دندان پزشک به پرکردن و بازسازی دندان مشغول می شود، طبق تحقیقات انجام شده هنگامی که دندان با لیزر آماده می شود ماده ای که با آن دندان ا پر می کنند چسبندگی بیشتری با بافت دندان دارد و باعث می شود در نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر پرکردن دندان استحکام بیشتری داشته باشد و در آخر نتیجه پرکردن تضمین شده و باثبات تر است.

برای روش درمان با لیزر چه کسانی کاندید مناسبی هستند؟

بیمارانی که مبتلا به پوسیدگی دندان هستند و برای درمان خرابی و پوسیدگی دندان ایده آل ترین کاندید است، با استفاده از لیزر می توان پوسیدگیی دندان را تا 90 در صد کاهش و از بیین ببرند. اما گاهی درمان پوسیدگی با لیزر و دستگاه تراش ترکیب شده و باعث از بین رفتن پوسیدگی می شود.

کاندید درمان لیزر min

درمان پوسیدگی دندان با لیزر چه مزایای و معایبی دارد؟

شما هنگامی که می خواهید با نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر آشنا شوید باید با مزایا و معایب آن هم آشنا شوید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از لیزر

• به میزان کمتری بافت سالم دندان ها از بین می رود.
• کمترین درد را بیمار حس می کنند
• در دندان احساس گرما و لرزش حس نمی شود.
• در لیزر شکاف های میکروسکوپی وجود ندارد.
• درمان لیزر با دقت بالایی انجام می شود.

معایب استفاده از لیزر

• نمی توان برای دندانی که قبلا پوسیدگی آن برداشته شده است از لیزر استفاده کرد.
• گاهی در درمان لیزر باید از بی حسی استفاده شود.
• خطر آسیب به لثه نیز وجود دارد
• در مواقعی به بافت ریشه آسیب می رساند.

معایب استفاده از لیزر min

هزینه درمان پوسیدگی با لیزر

از لیزر در درمان بسیاری از موارد دندان پزشکی می توان استفاده کرد در نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر باید بدانید که تکینک هر کدام با هم متفاوت است. زمانی که برای از بین بردن پوسیدگی از لیزر استفاده می کنند به دلیل این که جلسات درمانی کمتر است هزینه کمتری هم باید پرداخت شود ولی دلایل دیگری مانند پروسه ای که دندان پزشک طی می کند و لازمی که استفاده می شود نیز بستگی دارد.

خلاصه

در این مقاله در مورد نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر توضیحاتی را برای شما شرح دادیم و شما قبل از مراجعه به دندان پزشکی ممی توانید این مقاله را مطالعه فرمایید و اگر سوالی داشتد با کارشناسان ما در میان بپذارد و از ان ها کمک بگیرید.

سوالات متداول نحوه درمان پوسیدگی دندان با لیزر

1. کاندید های مناسب برای درمان پوسیدگی با لیزر چه کسانی هستند؟
بیمارانی که مبتلا به پوسیدگی دندان هستند و برای درمان خرابی و پوسیدگی دندان ایده آل ترین کاندید است، با استفاده از لیزر می توان پوسیدگیی دندان را تا 90 در صد کاهش و از بیین ببرند. اما گاهی درمان پوسیدگی با لیزر و دستگاه تراش ترکیب شده و باعث از بین رفتن پوسیدگی می شود.
2. بافت سخت دندان ها آسیبی می بیند؟
زمانی که می خواهند بافت سخت دندان را درمان کنند از لیزری استفاده می کنند که اربیوم و 2940 نانومتر طول موج آن باشد و آسیب کمتری وارد می شود. مقدار آبی که در عاج دندان و بافت مینا قرار دارد باعث می شود لیزر بر روی دندان ها اثر بگذارد.
3. استفاده از لیزر چه معایبی داد؟
نمی توان برای دندانی که قبلا پوسیدگی آن برداشته شده است از لیزر استفاده کرد، گاهی در درمان لیزر باید از بی حسی استفاده شود، خطر آسیب به لثه نیز وجود دارد، در مواقعی به بافت ریشه آسیب می رساند است.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم