علائم عفونت دندان پس از کشیدن

توضیح مختصری از عفونت دندان

معمولا درد پی در پی دندان نشان دهنده این است که دندان پوسیده در زمان مناسب درمان نشده و عفونت به ریشه دندان رسیده است. مهم است بدانید که همیشه درد دندان به دلیل کشیدن یا درمان به موقع آن نیست. ما در این مقاله به علائم عفونت دندان پس از کشیدن می پردازیم و راه های درمان آن را به شما می گوییم.

درد وعفونت زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها وارد بدن شوند و شروع به تولید مثل کنند، عفونت دندان باعث قرمزی لثه، درد و ورم می‌شود. عفونت دندان پس از مراجعه به دندانپزشکی می توان به علائمی، مانند کشیدن دندان، پر کردن دندان، عصب کشی و ... ربط داشته باشد.

درد عفونت دندان چگونه است؟

عفونت دندان پس از کشیدن دندان یا عصب کشی آن یکی از دردناک ترین دردهایی است که یک فرد می تواند به آن دچار شود. سردرد شدید و درد بسیار دندان باعث می شود که فرد برای تسکین درد خود به هر دارو و درمانی دست بزند ولی بهتر است قبل از درمان آن به مشکل و انواع علائم عفونت دندان آشنا شویم.

یکی از مهمترین عنوان ها در درمان عفونت های دندان، یافتن دلیل به وجود آمدن آن است. در بیشتر موارد دندان پوسیده ای که خیلی وقت است که درمان نشده است، ممکن است علت ایجاد عفونت باشد. در بعضی از موارد نیز، دندان عقل در لثه و یا ضربه دیدن دندان ترک خورده نیز می توانند باعث ایجاد عفونت در دندان و سردرد ناشی ازعفونت دندانشوند.

درد عفونت دندان چگونه است

انواع علائم عفونت دندان پس از کشیدن دندان

توجه داشته باشید که برخی از این موارد ذکر شده ممکن است در گذر زمان درد و عفونت بیشتر شوند و برعکس ممکن است خود به خود خوب شود. اما معمولا با گذر زمان، درد و عفونت دندانی بیشتر می شود. ما چند مورد از این علائم را برای شما نام برده ایم.

  • به سختی نفس کشیدن
  • تیر کشیدن در ناحیه گوش
  • دمای بدن بالا و سرگیجه
  • تغییر رنگ لثه دندان
  • احساس خستگی و بی حالی
  • چرک های مرطوب و منزجر کننده در دهان
  • بوی بد در دهان و احساس تلخی کردن

اگر هر کدام از این علائم عفونت دندان بالا شامل حال و احوال شما می باشد بهتر است به پزشک منطقه خود مراجعه کنید و سریعا درد را برطرف کنید. ما در ادامه می خواهیم راه های درمان را به شما معرفی کنیم و امیدوار هستیم که مفید برایتان باشد.

روش های درمان درد و عفونت دندان

علم دندانپزشکی هر روز درحال پیشرفت است و راه های درمان بسیار و مفید برای انواع دردها و عفونت های دندان ارائه شده است. درمان هایی مانند استفاده از گیاهان مختلف و بدون استفاده داروهای صنعتی برای درد و عفونت دندان که در بعضی از عفونت ها یا دردهای مختلف دندان بسیار مفید عمل می کنند و باعث می شود حال شما بهتر شود و درد و عفونت کمتر شود. در ادامه این بحث انواع روش های خانگی را بررسی می کنیم و به شما طرز استفاده آنها را عنوان می کنیم.

توجه داشته باشید این روش ها و درمان ها فقط برای تسکین و کمتر کردن علائم عفونت دندان است. برای درمان کامل شما باید به دکتر متخصص دندان مراجعه کنید.

درمان درد و عفونت دندان

استفاده از زردچوبه برای تسکین درد و عفونت دندان

استفاده کردن از زردچوبه برای درد و عفونت دندان یکی از پر استفاده ترین مواردی است که افرادی که از سردرد عفونت دندان رنج می برند، استفاده می شود. با این حال زردچوبه برای درمان علائم عفونت دندان زیاد کاربردی نیست. زردچوبه در واقع دارای فواید ضد درد و ضد باکتری است و به عنوان درمانی بلکه فقط برای کمتر کردن درد سردرد از عفونت دندان در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. زردچوبه برای بدن و دندان عوارض جانبی ندارد و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

جهت استفاده از زردچوبه برای یک راه درمانی تسکین درد دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده، پودر آن را با آب قاطی کنید و خمیر به دست آماده را تا زمانی که درد رفع یا کمتر شود، روی دندان و لثه مورد نظر قرار دهید.

آویشن برای درمان عفونت دندان

نه تنها زردچوبه برای تسکین درد ناشی از دندان مفید است بلکه آویشن نیز می تواند مانند زردچوبه عمل کند. کافی است از دمنوش و جوشانده این گیاه معجزه گر استفاده کنید تا از تاثیر آن برای انواع علائم عفونت دندان و درد آن شگفت زده شوید. شما هم اگر مانند بعضی از افراد درمان های خانگی را ترجیح می دهید، آویشن یکی از بهترین درمان های موجود است.

نشاسته و خواص آن برای عفونت دندان

بعد از زردچوبه و آویشن، برای درد دندان و تسکین آن نشاسته یکی از قابل توجه ترین ها نیز بوده و نمی توان آن را به راحتی رها کرد. برای استفاده از فواید نشاسته برای درد و عفونت دندان، 2 عدد قاشق چایخوری نشاسته و ۱ قاشق چایخوری شکر را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. آن را روی دندان کشیده شده و یا دندان عصب کشی شده قرار دهید تا سردرد ناشی از عفونت دندان و التهاب آن کمتر یا درمان شود.

نشاسته و خواص آن برای عفونت دندان2

نتیجه گیری

باید قبول کرد درد عفونت دندان بسیار غیر قابل تحمل و آزار دهنده است و باید راهی برای درمان و تسکین آن پیدا کرد. ما در این مقاله سعی خود را کردیم که به شما کمک کنیم راه های درمان درد و علائم عفونت دندان را بدانید و امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول علائم عفونت دندان پس از کشیدن

  • چگونه درد دندان را درمان کرد؟
    با مراجعه کردن به دندانپزشکی و یا استفاده از راه های درمان خانگی درد دندان خود را تسکین دهید.
  • آیا درمان خانگی کاملا موثر است؟
    در بعضی از موارد بله، ولی معمولا برای کمتر کردن درد استفاده می شود.
  • چگونه باید فهمید درد دندان ناشی از عفونت آن است؟
    اگر هر دردی در دهان خود احساس کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم