عفونت دندان

بررسی علل عفونت در دندان

همانطور که می دانید عفونت در دندان با درد شروع می شود. علت بروز این مشکل برخی عوامل در دندان می باشد. عفونت دندان زمانی رخ می دهد که دندان دچار آسیب و تورم شده باشد. اگر برای درمان دندان اقدامات لازم را انجام ندهید. بدون شک تورم و یا آبسه در دندان رخ می دهد. در صورتی که عفونت درمان نشود. بدون شک وضعیت دندان و عفونت وخیم تر خواهد شد و استخوان های اطراف ناحیه دندان نیز عفونت خواهد کرد. همچنین ممکن است عفونت به تمام نقاط بدن نیز سرایت کند. به طور کلی می توان گفت پوسیدگی دندان باعث از بین رفتن مینای دندان و ایجاد آسیب به عاج دندان می شود. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای درمان این مشکل باید پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه را انتخاب کنید. انتخاب پزشک متخصص بدون شک تاثیر بسیار زیادی در درمان دندان ها خواهد داشت بنابراین باید توجه کافی نسبت به این موضوع داشته باشید.

علائم عفونت در دندان

علائم بسیار زیادی در عفونت دندان وجود دارد. در صورتی که با این علائم مواجه شدید باید برای درمان و بهبودی این مشکل به پزشک اقدام کنید. در ادامه با برخی از علائم عفونت آشنا خواهید شد.

علائم عفونت دندان

احساس درد شدید دندان

همانطور که می دانید یکی از علائم عفونت دندان احساس درد شدید در دندان می باشد. اگر در هنگام صرف غذا های داغ و یا سرد با درد دندان مواجه شدید. ممکن است دندان دچار عفونت شده باشد. که در کوتاه مدت عفونت در لثه و استخوان بیشتر می شود. همچنین در برخی موارد نیز با خوردن داروهای مسکن درد دندان کمتر نمی شود. که در این صورت نیز دندان عفونت کرده است.

تیرگی دندان

دندانی که دچار عفونت شده است نسبت به دندان های دیگر رنگ تیره تری دارد. اگر شاهد تیرگی دندان بودید ممکن است عفونت در دندان ایجاد شده باشد. همچنین اگر بافت لثه ملتهب شده باشد و قرمزی بیشتری را داشته باشد. از علائم عفونت در دندان می باشد.

بروز ورم در ناحیه لثه و صورت

یکی دیگر از علائم عفونت دندان ایجاد ورم در صورت و لثه می باشد. در این صورت معمولا چرک زیادی در ناحیه لثه جمع می شود. در این صورت می توان گفت عفونت ایجاد شده بسیار زیاد است.

طعم و بوی بد دهان

از علائم عفونت در دندان تیز طعم و بوی بد دهان می باشد که ممکن است مزه تلخی را در دهان خود احساس کنید. همچنین خشکی دهان نیز ممکن است از علائم عفونت در دندان باشد.

طعم و بوی بد دهان

درد ضربان دار دندان

یکی از علائم عفونت دندان درد ضربان دار و شدید در دندان می باشد. همچنین این درد در ناحیه فک، گوش و گردن نیز احساس می شود. درد دندان عفونت کرده به صورت تپنده و ضربان دار می باشد. همچنین ممکن است در زمان خوابیدن و دراز کشیدن نیز درد بیشتر شود.

سایر علائم عفونت در دندان

تب کردن

احساس سردرد و خستگی

سرگیجه

کم آبی و احساس عطش

کاهش دفعات ادرار

افزایش ضربان قلب

احساس درد در معده

اسهال و استفراغ و...

دندانی که دچار عفونت شده می تواند به سایر بخش های بدن آسیب وارد کند؟

همانطور که می دانید اگر اقدامات لازم برای درمان و بهبودی عفونت دندان انجام ندهید. بدون شک عفونت و باکتری های ایجاد شده به سایر بخش های بدن نیز گسترش پیدا می کند. و برخی آسیب ها و مشکلات را در بدن ایجاد می کند. بنابراین باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید. چرا که اگر عفونت به موقع درمان نشود برخی مشکلات برای بدن به وجود می آید.

راه کار های کاهش درد و علل عفونت در دندان

بدون شک بهترین کار برای درمان عفونت دندان مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه می باشد. پزشک متخصص اقدامات لازم برای بهبودی و درمان عفونت را بهترین شکل انجام می دهد. اما برای کاهش درد قبل از ملاقات با پزشک می توانید برخی اقدامات را انجام دهید. در ادامه با این اقدامات آشنا خواهید شد.

  • مصرف برخی مسکن های مناسب
  • بهتر است غذا های سرد و یا گرم را مصرف نکنید.
  • در سمت دندان آسیب دیده به هیچ عنوان از جویدن غذا استفاده نکنید.
  • بهتر است غذاهای نرم و خنک را مصرف کنید.

جلوگیری از بروز عفونت در دندان

برای جلوگیری از بروز عفونت دندان بهتر است برخی توصیه های مهم و اساسی را برای بهداشت دهان و دندان به خوبی انجام دهید. بدون شک با انجام درست این موارد پوسیدگی و عفونت در دندان ایجاد نمی شود. در ادامه با برخی از ین موارد برای جلوگیری از بروز عفونت آشنا خواهید شد.

  • بهتر است در طول روز دوبار با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
  • حتما از نخ دندان در طول روز استفاده کنید.
  • کاهش مصرف مواد غذایی و خوراکی های حاوی قند
  • رژیم غذایی مناسب، بهتر است از مواد غذایی حاوی میوه و سبزی استفاده کنید.
  • اجتناب از مصرف دخانیات
  • به صورت مرتب باید به دندانپزشک برای کنترل و بررسی دندان های خود مراجعه کنید.
  • آب حاوی فلوراید مصرف کنید.
  • جلوگیری از بروز عفونت در دندان

علائم گسترش عفونت در دندان

علاوه بر مواردی که در عفونت دندان گفته شد اگر تب و بی حالی شدید احساس کردید. این احساس نشان دهنده پخش شدن عفونت می باشد. همچنین اگر در تنفس خود مشکل داشته باشید. از علائم گسترش عفونت می باشد. برای درمان این مشکل باید سریعا اقدامات لازم را انجام دهید و به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با علائم عفونت دندان به طور کامل آشنا شدید. عفونت در دندان زمانی رخ می دهد که دندان دچار آسیب و تورم شده باشد. اگر برای درمان دندان اقدامات لازم را انجام ندهید. بدون شک تورم و یا آبسه در دندان رخ می دهد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای درمان این مشکل باید پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه را انتخاب کنید. انتخاب پزشک متخصص بدون شک تاثیر بسیار زیادی در درمان و بهبود دندان ها خواهد داشت بنابراین باید توجه کافی نسبت به این موضوع داشته باشید.

سوالات متداول علل عفونت در دندان

  • آیا دندانی که دچار عفونت شده می تواند به سایر بخش های بدن آسیب وارد کند؟
    اگر اقدامات لازم برای درمان و بهبودی عفونت در دندان انجام ندهید. بدون شک عفونت و باکتری های ایجاد شده به سایر بخش های بدن نیز گسترش پیدا می کند. و برخی آسیب ها و مشکلات را در بدن ایجاد می کند. بنابراین باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشید. چرا که اگر عفونت به موقع درمان نشود برخی مشکلات برای بدن به وجود می آید.
  • راه کار های کاهش درد عفونت در دندان به چه صورت است؟
    بدون شک بهترین کار برای درمان عفونت در دندان مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه می باشد. پزشک متخصص اقدامات لازم برای بهبودی و درمان عفونت را بهترین شکل انجام می دهد. اما برای کاهش درد قبل از ملاقات با پزشک می توانید برخی اقدامات را انجام دهید. اقداماتی از قبیل مصرف برخی مسکن های مناسب، در سمت دندان آسیب دیده به هیچ عنوان از جویدن غذا استفاده نکنید، مصرف برخی مسکن های مناسب، همچنین بهتر است غذا های نرم و خنک مصرف کنید.
  • علائم عفونت در دندان به چه صورت است؟
    علائم بسیار زیادی در عفونت وجود دارد. در صورتی که با این علائم مواجه شدید باید برای درمان و بهبودی این مشکل به پزشک اقدام کنید. علائمی از قبیل احساس درد شدید دندان، طعم و بوی بد دهان، بروز ورم در ناحیه لثه و صورت، احساس سردرد و خستگی، تب کردن، تیرگی دندان و...
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم