برند های مختلفی اقدام به تولید ماده اولیه کامپوزیت دندان می کنند

کامپوزیت دندانی نوعی روش ترمیمی-زیبایی می باشد که برای تغییر رنگ و شکل دندان ها استفاده می شود. با استفاده از کامپوزیت می توانید دندان های پوسیده، شکسته یا زرد را دوباره به شکل یک دندان نرمال و زیبا در بیاورید. با این حال انجام آن نوعی کار فنیست و جدا از مهارت و تجربه پزشک در استفاده از مواد کامپوزیت، مارک کامپوزیت دندان مورد استفاده هم از اهمیت بالایی برای بهبود نتیجه برخوردار است. در بازار محصولات شرکت های مختلف از کشور های گوناگون وجود دارد. می خواهیم بررسی کنیم که کدام مارک برای شما بهتر است.

کامپوزیت دندان

موارد استفاده از کامپوزیت دندان

دندان های انسان به دلایل مختلف می تواند دچار آسیب و تغییر شکل ناخوشایند بشود. مثلاً عدم رعایت بهداشت دندان ها یا مصرف سیگار در طولانی مدت، رنگ دندان ها را از حالت عادی به سمت زرد شدن می برد. مشکلات از بدو تولد یا آسیب دیدن و شکستن دندان ها، مخصوصاً دندان های پیشین که در فرم لبخند بسیار تاثیرگذار است، از جمله دیگر مشکلات برای صورت شماست.

در این موارد با توجه به نظر پزشک، یک لایه از مواد کامپوزیتی روی دندان های شما قرار می گیرد. این ماده در ابتدا حالت مایع دارد. با قرار گرفتن در معرض نور، فرم جامد پیدا می کند. سپس دندانپزشک شما با استفاده از ابزار مختلف اقدام به تراشیدن و پولیش کامپوزیت می کند تا شکل و رنگ مورد نظر را پیدا کند.

ویژگی های بهترین مارک کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندان باید دارای ویژگی های خاصی باشند تا در روند نصب و بعد از آن حین استفاده از دندان، حس خوبی ایجاد کنند.

پولیش خوردن کامپوزیت

بعد از نصب کامپوزیت، برای درآمدن رنگ و شکل درست و دلخواه، کامپوزیت باید به راحتی پولیش بخورد.

پولیش خوردن کامپوزیت دندان

مقاومت بهترین مارک کامپوزیت دندان

بعد از انجام کامپوزیت دندان، شما از آن به صورت روزانه استفاده خواهید کرد، همان طور که از دندان های خود استفاده می کنید. در نتیجه مقاومت بالا یک نیاز اساسی می باشد. با اینکه در حالت کلی نیاز دارید کامپوزیت را هر از چند وقت یک بار ترمیم کنید، دوره ی سالم بودن از اهمیت بالایی برای شخص برخوردار است.

رنگ و ساختار کامپوزیت دندان

همان طور که گفتیم هدف اصلی از کامپوزیت دندان ترمیم شکل و رنگ دندان هاست. برای این هدف، کامپوزیت دندان باید رنگ طبیعی و زیبای دندان را در خود داشته باشد. هر مارک کامپوزیت دندان در یک طیف از رنگ ها در بازار وجود دارد.

رنگ کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان

در بازار ایران، کامپوزیت دندان از برند های مختلف از کشور های گوناگون حضور دارد. با این حال کامپوزیت های ژاپنی، آمریکایی و سوئیسی در صدر کیفیت قرار دارند. از بعضی کشور ها چند برند و از بعضی تنها یک برند اقدام به تولید کامپوزیت دندان کرده اند. در ادامه سعی کردیم برند های تولید کننده کامپوزیت دندان را به ترتیب کیفیت فهرست کنیم.

مارک های کامپوزیت دندان ژاپنی

کامپوزیت G-aenial

این مارک تولید کننده کامپوزیت های دندان با کیفیت بالا با ویژگی ترمیم انواع پوسیدگی دندان است. ویژگی های فیزیکی مناسب این مارک به شما کمک می کند که کامپوزیت دندان مقاومی داشته باشید. در عین حال ویژگی های الاستیک مناسب آن، فشار روی کامپوزیت را طوری تقسیم می کند تا به خودش و دندان آسیب نرسد. ثبات رنگ یکی دیگر از ویژگی های خوب این مارک کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان G aenial

Gradia Direct

از این مارک ژاپنی کامپوزیت دندان علاوه بر ترمیم دندان و پوسیدگی می شود برای ترمیم کامپوزیت های ونیری هم استفاده کرد. داشتن الاستیسیته ی بالا، امکان شکل دادن و فرم پذیری خوبی به آن داده.

Kuraray

این برند اقدام به تولید کامپوزیت های نانوهیبریدی کرده است که برای ترمیم مستقیم دندان و یا کامپوزیت ونیری استفاده می شود. یک ویژگی منحصر به فرد این کامپوزیت طبیعی بودن رنگ آن است، به طوری که می توان به راحتی یک نتیجه نزدیک به حالت طبیعی داشت.

کامپوزیت دندان آمریکایی

در ادامه به معرفی ویژگی بهترین کامپوزیت های آمریکایی به زور کامل پرداخته ایم:

Bisco

از کامپوزیت های این برند آمریکایی مخصوصاً برای اهداف ترمیمی استفاده می شود. این کامپوزیت با موادی تقویت شده است که به جلوگیری از گسترش ترک دندان کمک می کند. مقاومت بالا عامل دیگری برای کمک به دندان هاست. از این مارک کامپوزیت دندان برای ترمیم مینای دندان استفاده می شود.

کامپوزیت آمریکایی Cosmedent

این شرکت از جمله مارک های قدیمی بازار است. مارک کامپوزیت دندان کازمادنت در تولید انواع میکروفیل و میکروهیبریدی تخصص دارد. این نوع کامپوزیت های دندان حاوی ذرات 10 تا 50 میکرون می باشند که مقاومت بالایی به نتیجه نهایی می بخشد.

کامپوزیت دندان سوئیسی

برند سارمکو(Saremco) از کشور سوئیس یکی دیگر از مارک های فعال در بازار ایران است که محصولات مختلفی را تولید می کند. کامپوزیت های تولیدی این برند قالباً ضد حساسیت بوده و از انواع مواد مضر تهی هستند.

حساسیت به کامپوزیت دندان

مارک های دیگر کامپوزیت دندان

به غیر از مواردی که بالاتر آورده شد، برند های گوناگونی دیگری نیز در ایران وجود دارند. Kerr, 3M, SDI, DMG America و غیره همگی دارای کاربرد های خودشان هستند. با این حال توجه داشته باشید که نهایتاً تشخیص دندانپزشک شما و مهارت او در استفاده از هر مورد تعیین کننده نتیجه نهایی است. اگر بهترین مواد اولیه غذا را به فردی که توانایی اش را ندارد بدهید، طبیعتاً انتظار غذای خوشمزه ای ندارید. در وب سایت مانادنت شما می توانید به راحتی با بهترین متخصصان دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی آشنا شوید. افرادی که تجربه بالایشان امکان انتخاب و استفاده از بهترین مارک کامپوزیت دندان مخصوص شما را برآورده می کند.

سوالات متداول بهترین مارک کامپوزیت دندان

  • بهترین مارک کامپوزیت دندان برای چه کشوری است؟
    کامپوزیت های با کیفیت موجود در بازار ایران غالباً از کشور های ژاپن، آمریکا و سوئیس تامین می شوند. بسته به تجویز پزشک از هر کدام می شود استفاده کرد.
  • چگونه بهترین مارک کامپوزیت دندان برای خود را پیدا کنیم؟
    دقت داشته باشید که به دلیل پیچیدگی های انتخاب برند مناسب، بهترین راه شما مشاوره با یک دندانپزشک متخصص و با تجربه است. در نهایت هم حتی در صورت انتخاب بهترین کامپوزیت، باز هم کار نصب باید توسط فرد ماهر انجام بشود تا نتیجه مطلوب به دست بیاید.
  • ویژگی های مارک کامپوزیت دندان خوب چیست؟
    داشتن رنگ طبیعی، پولیش خوردن مناسب و مقاومت در مقابل خرابی و تغییر رنگ طی زمان از مهمترین ویژگی های بهترین مارک کامپوزیت دندان است.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم