انجام جراحی ایمپلنت روی یک بیمار قلبی دارای محدودیت هایی است.

افرادی که به هر دلیلی دندان دائمی خود را از دست داده اند، حتماً نام جراحی ایمپلنت به عنوان یکی از بهترین راه های جایگزینی دندان را شنیده اند. پزشک در روند کاشت ایمپلنت یک قطعه تیتانیومی را به جای ریشه دندان در استخوان فک می کارد. سپس می شود از آن به عنوان یک تکیه گاه برای قرار دادن دندان مصنوعی از جنس سرامیک استفاده کرد. با این حال، شیوه کلیِ این جراحی حتماً همراه با خونریزی حین عمل است، که بحث ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی را حساس تر می کند. باید توجه داشته باشید که برای انجام این کار می‌تواید به متخصص ایمپلنت پاسداران مراجعه نمایید.

همه چیز در مورد ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

به نظر می رسد بین بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دندان، مثل ریزش آن، ارتباطاتی وجود دارد. همین طور سبک زندگی و داروهایی که بیماران قلبی باید بدون تقطیع مصرف کنند از جمله موارد دیگری است که ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی را دشوارتر می سازد.

جراحی ایمپلنت

محدودیت ها برای بیماران قلبی

چندین نکته وجود دارد که ما به دو مورد با اهمیت تر می پردازیم. اولین محدودیت برای ایمپلنت یک بیمار قلبی، وجود خونریزی طی عمل است. توجه داریم که بیماران قلبی اکثراً مجبور به استفاده دائمی و طولانی مدت از داروهای رقیق کننده خون هستند. در عمل ایمپلنت هم با توجه به این که نیاز است با گذشتن از لثه، قطعه ای را در استخوان جایگذاری کرد، خونریزی امری معمول است. این دو اتفاق در مجموع اما می تواند برای بیمار بسیار بد تمام شود؛ البته باید توجه داشته باشید که ایمپلنت بدون جراحی در تهران یکی از روش های درست کردن دندان برای افرادای که دچار بیماری قبلی هستند می‌باشد.

محدودیت دوم خطر  بیشتر هر گونه عفونت در بیماران قلبی است. در کل فردی که دچار بیماری عروق است، در سیستم ایمنی بدن خود هم به مشکل بر می خورد، در اینجاست که هر گونه ورود عوامل بیماری زا از قبیل باکتری ها می توانند تبدیل به یک فاجعه برای بدن فرد بشود. این رخنه توسط عوامل بیماری زا نه فقط حین جراحی ایمپلنت دندان برای بیمار قلبی، بلکه بعداً طی زندگی روزانه می تواند رخ دهد.

مشکل های بالا و موارد دیگر، نشان دهنده ی میزان حساسیت ایمپلنت برای بیمار قلبی است. البته به مرور زمان پزشکان در تلاشند روش های مختلفی را برای جلوگیری از هر کدام ابداع و استفاده کنند. اغلب با رعایت نکات خاصی طی درمان، می توان جراحی موفقیت آمیزی روی دندان بیمار قلبی انجام داد.

روش های معمول برای سازگاری ایمپلنت با بیماری قلبی

به طور کلی موفقیت عمل جراحی ایمپلنت وابستگی خاصی به داشتن بیماری قلبی ندارد، اما همان طور که در بالا توضیح دادیم باید مشکلات پیرامونی این قضیه حل شود. نکات بسیار متعارف برای حفظ سلامتی فرد عبارت اند از:

  • اول از همه باید تلاش شود تا با استفاده از بهترین لوازمِ ایمپلنت، از ناموفق بودن آن تا حد ممکن جلوگیری کرد. مثلاً باید بهترین قطعه ایمپلنت را به کار ببرید. امروزه متریال جدیدی برای ساخت ایمپلنت وجود دارد که در مقابل باکتری ها نسبت به تیتانیوم بهتر عمل می کنند و به نوعی ویژگی آنتی باکتریال دارند.

قطعه فلزی ایمپلنت

  • مورد دوم مصرف آنتی بیوتیک به موقع و به اندازه است تا در صورت هر گونه ورود عامل خارجیِ بیماری زا، بدن توانایی مقابله با آن ها را داشته باشد. همین طور حفظ سلامتی دهان و دندان و حول قطعه کاشته شده برای یک بیمار قلبی بسیار مهم است.
  • مدتی قبل از جراحی ایمپلنت روی بیمار قلبی، دندانپزشک مسئول و دکتر قلب فرد با یکدیگر در ارتباط و هماهنگی خواهند بود. بررسی روند مصرف دارو، آمادگی جسمانی کافی و دوره نقاهت همگی باید با مشاوره دو طرف رخ دهد.

اگر فرد مبتلا به بیماری قلبی، کاملاً توسط پزشکان توجیه شود در غالب مواقع امکان رسیدن به راه حل وجود دارد. در نتیجه کافی است به یک متخصص خوب دندانپزشکی مراجعه کنید و راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

آیا امکان جراحی ایمپلنت برای بیماران قلبی وجود دارد؟
بله، افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند می توانند تحت عمل جراحی ایمپلنت قرار بگیرند. البته این کار باید تحت شرایط ویژه ای صورت بگیرد و مراقبت های خاصی نیاز دارد. قبل از انجام عمل بین دندانپزشک و دکتر قلبِ شما هماهنگی هایی صورت می گیرد تا بدون عارضه ای ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی نصب گردد.

داشتن بیماری قلبی چه ربطی به جراحی ایمپلنت دارد؟
افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، اغلب به دو دلیل دارای شرایط متفاوتی نسبت به باقی انسان ها هنگام کاشت ایمپلنت هستند. اولی مصرف داروهای رقیق کننده خون است که هنگام خونریزی های عمل لثه می تواند خطرناک باشد. دومی هم نیاز به مراقبت ها بیشتر در خصوص ورود عفونت به بدن است.

ایمپلنت بیماران قلبی چه فرقی دارد؟
با توجه به اینکه امکان بروز خطا و عدم موفقیت در عمل تا حد ممکن باید از بین برود،  مناسب است از بهترین نوع ایمپلنت استفاده شود. همین طور قطعه نصب شده می تواند دارای ویژگی های آنتی باکتریال باشد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم