عفونت ایمپلنت

علائم عفونت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد بنابراین هنگامی که میخواهید از آن استفاده کنید می بایست به مراکز معتبر بروید و از ابزار ایمپلنت با کیفیت استفاده کنید چرا که در بسیاری از موارد ممکن است به دلیل درست کار نکردن دندان پزشک دندان های شما و لثه دچار عفونت شوند. علائم عفونت ایمپلنت دندان شامل التهاب و درد و گاهی بوی نامطبوع است و اگر این موارد را شاهد بودید می بایست حتما آن را با دندان پزشک خود در میان بگذارید.

عفونت ایمپلنت دندان می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد؛ برای همین می بایست آن را جدی بگرید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا از عفونت جلوگیری کنید. ایمپلنت های دندان از جنس تیتانیوم می باشند که این فلز سازگار با بدن باید باشد، بنابراین اگر از فلزی استفاده شود که با بدن سازگار نباشد، بدن واکنش نشان می دهد و دچار التهاب و عفونت و بیماری می شود. اما همیشه به این صورت نیست و عوامل مختلفی در این زمینه دست دارند و اگر شما از فلز تیتانیوم سازگار با بدن هم استفاده کنید ممکن است که دچار بیماری های لثه ای شوید.

چرا ایمپلنت دندان عفونت میکند؟

دندان های طبیعی افراد دارای جنس منحصر به فردی می باشند که در طول مدت ها اگر از آن ها محافظت کنید برای شما باقی می مانند؛ اما بعضی مواقع دیده می شود که این دندان ها به دلیل بیماری ها و عوامل مختلف آسیب پذیر می شوند و از بین می روند. دندان هایی هم که ایمپلنت شده اند به همین صورت می باشند و از آن ها مراقبت های لازم را انجام ندهید، دچار آسیب دیدگی و خرابی می شوند. اما ایمپلنت های دندانی مانند دندان های اصلی نیستند که ریشه عصبی داشته باشند و شما نمی توانید بفهمید که آیا دندان شما خراب شده است یا خیر. برای همین باید بسیار بیشتر مراقب باشید.

باکتری هایی در دهان وجود دارند که می توانند دندان های طبیعی را از بین ببرند این باکتری بسیار قوی می باشند و اگر از دندان های ایمپلنت به خوبی مراقبت نکنید می توانند آن ها را دچار آسیب دیدگی کنند.

به همین دلیل توصیه می شود که حتما بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید و برای استفاده از ایمپلنت به دندان  پزشکی های معتبر بروید. اگر دندان پزشک هم نتواند ایمپلنت دندان را به خوبی انجام دهد بستر عفونت ایمپلنت دندان فراهم می شود و بنابراین پیدا کردن یک دندانپزشک ماهر بسیار کار آمد خواهد بود. استفاده از ابزار ایمپلنت نیز تاثیر بسیار زیادی در عفونت آن دارد، اگر از ابزار غیر استاندارد استفاده شود ایمپلنت دندان قطعا عفونت خواهد کرد و می توانید علائم عفونت ایمپلنت دندان را مشاهده کنید.

چرا ایمپلنت دندان عفونت میکند

علائم عفونت در ایمپلنت دندان چه هستند؟

از علائم عفونت در ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب لثه
  • تغییر رنگ لثه
  • درد در ناحیه دندان و لثه
  • ایجاد بوی نامطبوع
  • لق شدن ایمپلنت

اگر هر کدام از علائمی را که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم را داشته باشید باید حتما به دندان پزشک خود مراجعه کنید تا با بررسی علائم عفونت ایمپلنت دندان بتواند تشخیص دهد که آیا این نشانه ها برای عفونت هستند یا خیر.

اگر هنگام مشاهده این ایمپلنت ها زود اقدام نکنید ممکن است که عوارض آن جبران ناپذیر باشد و باید جراحی انجام دهید تا آن را برطرف کنید و بنابراین بهتر است که قبل از این که عفونت ایجاد شود از بروز آن پیشگیری کنید و نکات مهم در کاشت ایمپلنت دندان را رعایت کنید. حتما قبل از این که ایمپلنت را انجام دهید یک مرکز دندانپزشک زیبایی پاسداران معتبر را پیدا کنید و در آنجا اقدام به این کار کنید.

علائم عفونت در ایمپلنت دندان

جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان

برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان می بایست در صورت مشاهده علائم عفونت ایمپلنت دندان به پزشک مراجعه کنید و برای پیش گیری یک سری موارد را رعایت کنید، از این دست موارد  می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مسواک زدن به صورت مرتب می تواند از عفونت دندان جلوگیری کند.
  • استفاده از دهان شویه می تواند بسیار کار آمد باشد به صورتی که اگر به دندان پزشک خود بگویید به شما یک دهانشویه مخصوص معرفی میکند تا از عفونت ایمپلنت دندان جلو گیری کند.
  • از نوشیدنی هایی که دارای قند زیاد هستند استفاده نکنید چرا که قند زیاد باعث می شود که باکتری فعالیت خود را افزایش دهند و ایمپلنت شما دچار عفونت شود.
  • استفاده از دندانپزشک کاربلد و متخصص می تواند بسیار تاثیر گذار باشد چرا که این دندانپزشک است که جراحی را انجام می دهد و اگر این کار را درست انجام ندهید می تواند باعث عفونت ایمپلنت دندان های شما شود.
  • استفاده از ابزار ایمپلنت استاندارد نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار اهمیت دارد چرا که اگر این ابزار سازگار با بدن انسان نباشند می توانند باعث مشکلاتی همچون عفونت شوند و عوارض جبران ناپذیری در پی خواهند داشت.
  • جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان
سخن آخر

در آخر باید بگویم که ایمپلنت دندان یک جایگزین بسیار مناسب برای دندان های اصلی است و اگر هر کدام از دندان های اصلی شما به هر دلیلی از بین رفتند می توانید با استفاده از ایمپلنت دندان آن ها را جایگزین کنید و به همین دلیل این روش در بسیاری از کشور ها از دیر باز انجام می شده است.

اما گاهی اوقات این عمل به خوبی پیش نمی رود و با عوامل بسیاری ممکن است عفونت صورت بگیرد و بنابراین در صورت مشاهده علائم عفونت ایمپلنت دندان می بایست به دندان پزشک خود مراجعه کنید تا این مشکل را رفع کند.

سوالات متداول علائم عفونت ایمپلنت دندان

  1. علائم عفونت ایمپلنت دندان چیست؟
    علائم عفونت ایمپلنت مانند تغییر رنگ، درد و خونریزی، ورم لثه و التهاب می باشند.

  2. چرا ایمپلنت عفونت میکند؟
    دلایل زیادی برای عفونت ایمپلنت وجود دارد اما از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از ابزار غیر استاندارد در جراحی ایمپلنت اشاره کرد.

  3. چگونه از عفونت ایمپلنت جلوگیری کنیم؟
    برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت می بایست بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و در صورت مشاهده نشانه های عفونت به دندانپزشک مراجعه کنید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم