عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از رایج ترین عمل های دندان می باشد، بسیاری از افراد هستند که میخواهند دندان های ردیف و سالمی داشته باشند ولی به هر دلیلی ممکن است که دندان های آنها دچار آسیب دیدگی و از بین رفتن شده باشد این افراد می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. اما در این میان کسانی هستند که در این بین اعتقاد دارند که این جراحی باعث به وجود آمدن عوارض در دندان‌ها و لثه میشود. در واقع باید گفت این افراد معتقد هستند که ایمپلنت عوارض زیادی دارد و می بایست جایگزین های دیگری برای آن پیدا کرد. سوالی که پیش می آید این است که عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

در گذشته هم ایمپلنت دندان صورت میگیرد اما اکنون با پیشرفت های تکنولوژی، استفاده از ایمپلنت بسیار رایج شده است و فعلا راه دیگری به این خوبی جواب نداده است و روش های پیشرفته تر مانند کاشت دندان با سلول های بنیادی هم هنوز روی انسان ها آزمایش نشده اند و در دسترس نیستند. حتی اگر این روش یعنی کاشت دندان با سلول های بنیادی هم انجام شود، نیاز است که تحقیقات بسیار گسترده ای در این باره صورت بگیرد تا عوارض و نحوه عمل آن مشخص شود.

آیا ایمپلنت عوارض جبران ناپذیری دارد؟

برای اینکه جواب این سوال را بدهیم باید نگاهی به این جراحی بندازیم این عمل با شکافتن لثه صورت میگیرد، بعد از این که لثه شکافته شد، یک پیچ تیتانیومی در داخل لثه فرو میکنند و بعد از یک مدت که این پیچ در جای خود محکم شد و به لثه پیوند خورد، دندانپزشک با استفاده از قالب گیری جای دندان خالی را قالب گیری میکند، بعد از اینکه قالب گیری انجام شد، یک دندان جدید مانند دندان اصلی با توجه به آن قالب درست می کند و سپس آن را روی آن پیچ که همان ایمپلنت است و قبلا در داخل لثه گذاشته بودند، قرار میدهند، به این ترتیب شما می توانید یک دندان جدید داشته باشید.

در واقعیت این جراحی مانند تمام جراحی هایی که انجام می شود دارای دوره نقاهت کوتاه مدتی می باشد و شما می بایست تا جوش خوردن میخ به لثه صبر کنید و این کمی زمان می برد که باید گفت اگر دکتر متخصص که عمل را انجام می دهد نتواند عمل را خوب انجام دهد می تواند به استخوان فک آسیب برساند یا اگر از لوازم غیر استاندارد استفاده کند می تواند باعث عفونت شود. در این مورد باید گفت که اگر از ایمپلنت بدون جراحی تهران استفاده کنید همچین اتفاقاتی برای شما پیش نخواهد آمد.

همانطور که گفتیم امروزه تکنولوژی بسیار پیشرفته شده است و راه های بدون جراحی ایمپلنت دندان نیز به وجود آمده ند.

عوارض ایمپلنت دندان

راه های کاشت ایمپلنت دندان بدون عوارض

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها بتوانید ایمپلنت دندان را انجام دهید و هیچ عوارضی را تجربه نکنید. از این راه ها می توان به ایمپلنت بدون جراحی تهران در مرکز های دندانپزشکی معتبر اشاره کرد.

از راه های ایمپلنت دندان بدون جراحی می توان به روش بریج یا دندان مصنوعی اشاره کرد. در این راه ها هیچ جراحی ای صورت نمی گیرد و در واقع هیچ گونه عوارضی را تجربه نخواهید کرد. اگر از آن دسته از افراد هستید که از تیغ جراحی فراری هستند، می توانید از این دو روش که هیچ عوارضی ندارند، استفاده کنید.

این روش ها در دو جلسه انجام می شوند، جلسه اول قالب گیری و ساخت دندان و جلسه دوم جایگذاری دندان های ساخته شده است.

مراجعه به دندان پزشکی معبر نیز از راه های دیگری است که می تواند هیچ گونه عوارضی برای شما نداشته باشد، در این روش که در بالا توضیح آن را داده ایم، متخصص ایمپلنتی که کار خود را به درستی انجام دهد و از وسایل استریل استفاده کند، بیمار او هیچ گونه عوارضی را تجربه نخواهد کرد.

راه های ایمپلنت دندان بدون عوارض

پیشگیری از عوارض ایمپلنت

به طور کلی می توانید عوامل عوارض ایمپلنت را به دو دسته عوارض جراحی و عوارض طولانی مدت تقسیم کنیم.

عوارض بعد از عمل:

  • درد بعد از ایمپلنت دندان
  • بروز حساسیت
  • خونریزی
  • ورم کردن

عوارض بلند مدت ایمپلنت دندان:

  • امکان لق شدن دندان جانبی ایمپلنت
  • امکان بروز عفونت
  • مشکلات سینوسی
  • افتادن روکش دندان ایمپلنت
  • شکستگی پروتز

پیشگیری از عوارض ایمپلنت

عوارضی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توانند ناشی از استفاده نامناسب از ایمپلنت باشند و برای پیشگیری از این عوارض می بایست راه های زیر را انجام دهید:

  1. استفاده از متخصص ایمپلنت با تجربه
  2. مشورت با دندانپزشک جهت استفاده از ایمپلنت خوب و با کیفیت
  3. در جریان گذاشتن دکتر در مورد تمامی بیماری ها و حساسیت ها و دارو های مصرفی
  4. قطع یا کاهش مصرف دخانیات

با استفاده از موارد بالا می توانید از عوارض ایمپلنت نیز جلوگیری کنید. اگر از ایمپلنت بدون جراحی تهران استفاده کنید نیازی به موارد ذکر شده نیست چرا که اصلا جراحی صورت نمیگیرد.

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که شما می توانید با استفاده از ایمپلنت دندان، لبخندی زیباتر داشته باشید. ممکن است که با استفاده از مراکز دندانپزشکی نامعتبر و وسایل غیر استاندارد دچار عوارض ایمپلنت شوید اما اگر میخواهید این عوارض ها را نداشته باشید، می توانید از جراحی بدون ایمپلنت تهران استفاده کنید یا اینکه از متخصص با تجربه برای اینکار بهره بگیرید.

حتما اگر میخواهید جراحی ایمپلنت را انجام دهید بیماری ها دارو های مصرفی و حتی حساسیت های خود را با دکترتان در میان بگذارید. با دکتر خود صحبت کنید تا از وسایل و ایمپلنت با کیفیت خوب برای عمل شما انجام شود. در این صورت می توانید از عوارض ایمپلنت جلوگیری کنید.

سوالات متداول عوارض ایمپلنت دندان

  1. آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟
    اگر از جراحی برای ایمپلنت دندان استفاده کنید می تواند عوارض بعد از عمل و عوارض طولانی مدت داشته باشد اما اگر عمل خوب انجام شود عوارضی نخواهد داشت.

  2. چگونه از عوارض ایمپلنت با جراحی جلوگیری کنیم؟
    برای جلوگیری از عوارض عمل ایمپلنت دندان می بایست از دکتر با تجربه استفاده کنید و قبل از عمل حتما با دکتر مشورت کنید.

    راه های ایمپلنت بدون عوارض چیست؟
  3. برای اینکه از ایمپلنت بدون عوارض استفاده کنید می توانید از ایمپلنت دندان بدون جراحی تهران استفاده کنید. 
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم