سفید کردن دندان ها

تغییر کند. همین طور عادات بد زندگی مثل کشیدن سیگار، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی پر از قند، همگی می توانند جدا از آسیب های مختلفی که می دانیم، باعث تغییر رنگ به زردی هم بشوند. در این میان اما متخصصین دندانپزشکی هم سکوت نکردند و روش های نوینی برای بازیافتن رنگ سفید دندان ابداع کرده اند، در ادامه به سن مناسب برای بیچینگ دندان پرداختیم.

کلمه بلیچینگ ( bleaching ) به معنای سفید کردن است و به مجموعه ای از روش های سفید کردن دندان اطلاق می شود اما اصطلاحاً در کشور ما روش استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان، منظور غالب افراد از استعمال کلمه مذکور است. از دیگر روش های سفید سازی که در زیرمجموعه بلیچینگ قرار می گیرند، استفاده از مواد سفید کننده در مطب یا استفاده از کیت های خانگی است که می‌توانید با مراجعه به بهترین مرکز بلیچینگ دندان تهران به راحتی به انجام این کار بپردازید.

محدودیت های سنی برای بلیچینگ دندان

به طور کلی برای بزرگسالان محدودیت و تفاوتی در سن وجود ندارد اما این روش برای افراد نوجوان یا سن کمتر استفاده نمی شود،به دلیل اینکه در سنین پایین هجده یا شانزده، تاج دندان ها هنوز در حال رشد است و کاملا به بلوغ نرسیده است؛ درنتیجه امکان دارد به آن ها آسیب برسد و باعث ایجاد التهاب شود. در سنین دیگر همان طور که گفتیم مشکلی وجود ندارد مگر راجب افراد با دندان های خیلی حساس که در بعضی موارد کاری روی آن ها انجام نمی شود اما در مورد بعضی موارد دیگر، بسته به شرایط دندان فرد، ابتدا از ژل های ضد حساسیت استفاده خواهد شد سپس عملیات سفید کردن صورت می گیرد. البته دقت داشته باشید با زیاد شدن سن، احتمال آسیب به دندان و ایجاد حساسیت های بیشتر بالا می رود، پس در کل بهتر است دندان ها سالم باشند.

یهترین سن برای بلیچینگ دندان

سفید سازی دندان با استفاده از لیزر

سفید سازی دندان با استفاده از لیزر یکی از بهترین روش یلبچینگ دندان در سن کم است، در این حالت یک ماده شیمیایی، معمولاً هیدروژن پراکسید، روی سطح دندان های شما ریخته می شود. این ماده قرار است طی یک عملیات شیمیایی تمام رنگ دانه هایی که طی زمان روی دندان های شما چسبیده اند را از سطح آن بکَند. سپس برای تسریع فرآیند از تابش لیزر به دندان ها استفاده می کنند. این روش معمولا حدود یک ساعت طول می کشد و به سرعت باعث سفید شدن دندان ها خواهد شد.

آسیب های احتمالی بلیچینگ دندان در سن کم

بلیچینگ برای سفید کردن دندان معمولا عوارضی ندارد. با این حال ماده شیمیایی مورد استفاده نباید با لثه ها برخورد کند. درکل در صورت وجود بیماری لثه، پزشک به شما پیشنهاد خواهد کرد که تا بهبود پیدا کردن مشکل لثه اقدام به استفاده از این روش نکنید.

آسیب های احتمالی بلیچینگ دندان در سن کم

خلاصه مطلب

همان طور که در بالا اشاره شد، از نظر فنی استفاده از ماده شیمیایی و بعد لیزر، تنها مورد بلیچینگ نیست. می توان تحت نظر پزشک، فرآیند سفید کردن دندان را در خانه هم انجام داد. این کار بسته به شرایط با استفاده از  کیت های مخصوص یا سفید کننده انجام می گیرد. همچنین ممکن است شما با روش بلیچینگ که در بالا توضیح دادیم اقدام به سفید کردن دندان ها بکنید اما با توجه به اینکه سفیدی ایجاد شده دائمی نیست، از روش های خانگی برای سفید نگه داشتن دندان هایتان استفاده خواهید کرد.

سوالات متداول سن مناسب برای بلیچینگ دندان

  • بلیچینگ دندان ها چگونه انجام می شود؟
    در این شیوه، ابتدا یک ماده شیمیایی مخصوص به دندان ها زده می شود. وظیفه ماده شیمیایی شستن و جدا سازی رنگ دانه ها و مواد چسبیده روی دندان هاست. برای تسریع فرآیند از تابش نور لیزر به دندان ها استفاده خواهد شد.
  • محدودیت های سنی روش بلیچینگ چگونه است؟
    چون دندان های افراد در سنین نوجوانی و پایین تر به طور کامل بلوغ نیافته، از بیچینگ برای سفید کردن دندان ها استفاده نخواهد شد. اما در کل محدودیت اصلی راجب سلامت دندان ها و لثه می باشد.
  • آیا دندان سفید شده به طور دائمی سفید باقی می ماند؟
    خیر، ممکن است همان عواملی که طی سالیان باعث تغییر رنگ شده اند، دوباره سفیدی دندان را از بین ببرند. البته روش هایی وجود دارد برای مراقبت از دندان که سفیدی را برای مدت طولانی تری پایدار نگه می دارد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم