کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان

بهترین زمان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

برای هر فردی پیش می آید که یکی از دندان های دائمی اش را به هر دلیلی از دست بدهد در این صورت از زیبایی ظاهری فرد کاسته شده و حتی ممکن است در اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی بگذارد از این رو دندانپزشکان در صدد راه حل برآمدند و ایمپلنت را ارائه کردند. ایمپلنت عملی است که دندانی را به جای دندان از دست رفته جای گذاری می کنند تا از عوارض آن جلوگیری کنند. اما زمان مناسب ایمپلنت چه زمانی است؟ آیا کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان صورت پذیر است؟

انواع زمان کاشت ایمپلنت

  • بلافاصله بعد از کشیدن دندان
    برخی بیماران دوست دارند بلافاصله بعد از کشیدن دندان ،دندان دیگر از جنس دندان مصنوعی بکارند در این صورت دندانپزشک بعد از کشیدن دندان بلافاصله پایه دندون مصنوعی  را در فک جایگذاری کرده و مراحل ایمپلنت طی می شود.
  • 1 تا 2 ماه بعد از کشیدن دندان

ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند تا 1 الی 2 ماه برای فرآیند کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان صبر کنید. این کار ممکن است به این خاطر باشد که لثه ملتهب بتواند خود را بازیابی کرده و همچنین شرایط فک نیز بهتر شود. از این رو بعد از 1 تا 2 ماه بافت لثه بهبود یافته و دندان را بهتر می پذیرد.

2 تا 4 ماه بعد از کشیدن دندان

این نوع ایمپلنت معمولا از این رو پیشنهاد می شود که بافت استخوانی فک تا حدود زیادی آماده پذیرش دندان شده از این رو پایه های دندان کاشته شده از استحکام بیشتری برخوردار است علاوه بر آن لثه نیز تا حدود بسیار زیادی ترمیم یافته و دندان کاشته شده دارای زیبایی بیشتری می شود.

4 تا 6 ماه بعد از کشیدن دندان

این نوع کاشت ایمپلنت بیشتر برای دندان های جلویی متداول است اما به طور کل این مقدار از زمان باعث بهبود کامل لثه و رفع عفونت ها می شود و زیبایی دندان و تاج دندان بعد از کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان بسیار بیشتر می شود.

ایمپلنت چیست

زمان بیشتر از 6 ماه بعد از کشیدن دندان

شاید به نظر برسد بعد از گذشت 6 ماه کاشت کاشت دندان به خوبی صورت نگیرد اما برعکس حتی در گذر این مدت هم همچنان ایمپلنت یکی از مناسب ترین گزینه ها برای پر کردن جای خالی دندان شماست. در این مدت فک شما بیشتر از هر زمان دیگری آماده پذیرش دندان است و به خوبی با فک جوش می خورد.

تا چند سال پس از کشیدن دندان

کاشت ایمپلنت حتی چند سال پس از کشیدن دندان امکان پذیر است. به طور کل کاشت ایمپلنت وابسته به دو فاکتور مهم است؛ سلامت فک و لثه. به طور معمول بعد از چند سال خالی بودن جای دندان این جای خالی بر دیگر دندان ها هم تاثیر گذاشته و باعث جابه جایی آن ها می شود و بالطبع فک هم دچار تحلیل رفتن می شود اما مسئله ای برای ایمپلنت به وجود نمی آورد زیرا می توان با پیوند استخوان مشکل فک را حل کرد و آن را برای پذیرش ایمپلنت آماده کرد.

به طور کل نمی توان یک زمان را به عنوان بهترین زمان برای همه افراد انتخاب کرد. با توجه به تشخیص و صلاح دید دندان پزشک و وضع سلامتی فک ، ایمپلنت می تواند در هر زمانی کاشت شود و حتی کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان نیز امکان پذیر است. از روی دیگر چون ایمپلنت از جنس تیتانیوم است پس جراحی و ورود به لثه واکنشی نشان نداده و در گذر زمان جوش خوردن ایمپلنت با لثه به نحو احسنت اتفاق می افتاد و در صورت وجود مشکل در فک در نهایت با عمل پیوند همه چیز مهیا می شود.

ایمپلنت

سخن پایانی

ایمپلنت یکی از بهترین جایگزین های دندان افتاده محسوب شده و حتی کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان نیز امکان پذیر است. ایمپلنت ها از جنس تیتانیم هستند تا کمترین واکنش پذیری را داشته باشند و به سلامت فک و دهان آسیبی نرسانند. کاشت دندان مصنوعی فقط از حیث رشد فک محدودیت ایجاد کرده و افراد زیر 18 سال برای ایمپلنت باید طبق تدابیر پزشک عمل کنند. ایمپلنت ها از حیث زمان کاشت دارای انواعی نظیر فوری بیشتر از 1 تا 2 ماه بعد از کشیدن دندان و ... هستند که می توان با تدابیر دندانپزشک بهترین مدت آن را برای عالی تنظیم شدن ایمپلنت مشخص کرد.

سوالات متداول کاشت ایمپلنت بعد از چند سال کشیدن دندان

  • بهترین سن انجام ایمپلنت چه سنی است؟
    سنی که فک به رشد کامل خود رسیده باشد در غیر این صورت باید با دندان پزشک مشورت شود
  • آیا انجام ایمپلنت عوارض دارد؟
    اگر انجام ایمپلنت توسط دکتر مجرب و حرفه ای صورت بگیرد خیر، در غیر اینصورت میتواند با تاثیرگذاری بر دیگر دندان ها مشکلات و فک برای شما به وجود بیاورد.
  • آیا برای کاشت ایمپلنت بعد از حدود چند سال بیهوشی لازم است؟
    به طور کل برای کاشت دندان مصنوعی در هر زمانی بیهوشی لازم نیست و اگر ایمپلنت توسط پزشک مجرب صورت بگیرد دردی ندارد که بیهوشی لازم داشته باشد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم