دلایل عفونت دندان

بررسی علت عفونت دندان

همانطور که می دانید در برخی موارد ممکن است دندان عصب کشی شده بعد از اتمام مراحل عصب کشی دچار عفونت شود. دلایل عفونت دندان عصب کشی شده متفاوت می باشد. اما بدون شک عفونت ایجاد شده نقش اصلی و مهم در دندان عصب کشی شده دارد. در برخی موارد نیز عفونت ایجاد شده علائم بسیار خفیفی را به همراه دارد همین موضوع باعث عدم مراجعه بیمار به دندانپزشک می شود. اما در برخی موارد نیز علائم عفونت با درد بسیار شدید همراه است که بیمار در چنین مواقعی سریعا به دندانپزشک مراجعه می کند. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای جلوگیری از برخی مشکلات در دندان باید در انتخاب پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه توجه کافی داشته باشید. عفونت دندان ممکن است در اثر عفونت های باکتریایی و.. ایجاد شود. عفونت دندان بدون شک با درد شدید همراه است. همچنین در برخی موارد نیز بیمار دچار گوش درد و گردن درد نیز می شود. البته فراموش نکنید برای درمان و بهبودی این مشکل باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علائم عفونت دندان عصب کشی شده

بدون شک علائم متعددی در عفونت دندان عصب کشی شده وجود دارد. برای درمان و بهبودی این مشکل باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. در ادامه با برخی از این علائم آشنا خواهید شد.

  • احساس درد و یا حساسیت در دندان
  • بی خوابی
  • ممکن است در برخی موارد نیز دمل در مجاورت دندان ایجاد شود.
  • در برخی موارد نیز تورم و التهاب بر روی دندان ایجاد می شود.
  • طعم و بوی بد دهان
  • تیره شدن رنگ دندان
  • ترشح عفونت دندان
  • تب کردن
  • علائم عفونت دندان

آبسه دندان عصب کشی شده

به طور کلی می توان گفت عفونت دندان عصب کشی شده اتفاق نمی افتد. اما در برخی موارد عفونت ایجاد شده ممکن است به علت ورود به دندان باشد. در این صورت باید به دندانپزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید در ابتدا پزشک برای مقابله با عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند. علائم عفونت نیز ممکن به صورت التهاب، چرک و.. باشد. که در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین در برخی موارد نیز ممکن است عفونت ایجاد شده بسیار شدید و یا پخش شده باشد. در چنین مواقع مصرف آنتی بیوتیک تاثیری در درمان عفونت ندارد. در این صورت پزشک باید اقدامات لازم را انجام دهد. در ابتدا نیز باید تخلیه ناحیه ی ملتهب انجام شود. همچنین اگر عفونت بعد از انجام اقدامات لازم دوباره ایجاد شود در این صورت پزشک باید جراحی اپیکال انجام دهد.

 آیا بعد از عصب کشی دندان دچار عفونت می شود؟

به طور معمول عفونت دندان عصب کشی شده به وجود نمی آید. اما در برخی مواقع احتمال وقوع این مشکل وجود دارد. که این عفونت ممکن است یک هفته بعد از انجام عصب کشی ایجاد شود. در ادامه با برخی از دلایل عفونت آشنا خواهید شد.

  1. در برخی موارد ممکن است کانال دندان عصب کشی شده به خوبی تمیز نشده باشد.
  2. همچنین در برخی موارد ترک ریشه ایجاد می شود.
  3. ممکن است ترمیم کانال به درستی انجام نشده باشد. در این صورت برخی باکتری ها به دندان نفوذ می کنند. در نتیجه عفونت دندان ایجاد می شود.
  4. همچنین مواد ترمیم به مرور زمان دچار آسیب و شکستگی می شود. در این صورت نیز باکتری به دندان نفوذ می کند.

طعم و بوی بد دهان

همانطور که می دانید عفونت دندان عصب کشی شده باعث طعم و بوی بد دهان می شود. باکتری ها در چنین مواقع به دندان نفوذ می کنند. همین موضوع باعث می شود دهان بوی نامناسبی را داشته باشد. اگر مینای دندان آسیب ببیند. در این صورت باکتری ها وارد کانال دندان می شوند. و بوی بدی را در دهان ایجاد می کنند. همچنین چرک ایجاد شده نیز تاثیر بسیار زیادی در بوی بد دهان دارد. به طور کلی عفونت و یا آبسه در ابتدا بسیار کوچک و خفیف می باشد. اما به مرور زمان عفونت ایجاد شده شدیدتر می شود. در چنین مواقع عفونت در کانال دندان پخش می شود که باید در این صورت به دندانپزشک مراجعه کنید.

بوی بد دهان

درمان عفونت دندان

بدن شک اگر با عفونت دندان عصب کشی شده مواجه شدید. باید سریعا به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. قبل از زمان مراجعه به پزشک برای کاهش درد دندان می توانید از مسکن های مناسب استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین کار ها شستشو دهان با آب نمک گرم می باشد. البته فراموش نکنید در برخی موارد ممکن است عفونت ایجاد شده بسیار شدید باشد در این صورت پزشک باید اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین در برخی موارد باید باید تخلیه ناحیه ی ملتهب انجام شود.

آبسه دندان عصب کشی شده قابل درمان است؟

برای درمان مجدد عفونت دندان عصب کشی شده به طور کلی مراحل عصب کشی انجام می شود. در چنین مواقع مصرف آنتی بیوتیک مهم و ضروری می باشد. اگر درمان مجدد تاثیری در درمان عفونت نداشته باشد. در چنین مواقعی پزشک باید اپیکواکتومی انجام دهد. این جراحی از گسترش عفونت به استخوان بدون شک جلوگیری می کند.

آبسه دندان

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با علائم عفونت دندان عصب کشی شده به طور کامل آشنا شدید. دلایل عفونت دندان متفاوت می باشد. اما بدون شک عفونت ایجاد شده نقش اصلی و مهم در دندان عصب کشی شده دارد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای جلوگیری از برخی مشکلات در دندان باید در انتخاب پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه توجه کافی داشته باشید.

سوالات متداول عفونت دندان عصب کشی شده

  • علائم آبسه دندان عصب کشی شده به چه صورت است؟
    بدون شک علائم متعددی در آبسه دندان عصب کشی شده وجود دارد. برای درمان و بهبودی این مشکل باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. که می توان به طعم و بوی بد دهان، احساس درد و یا حساسیت در دندان، ترشح عفونت دندان، تورم و التهاب دندان و... اشاره کرد.
  • درمان عفونت دندان به چه شکل می باشد؟
    اگر با آبسه دندان عصب کشی شده مواجه شدید. باید سریعا به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. قبل از زمان مراجعه به پزشک برای کاهش درد دندان می توانید از مسکن های مناسب استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین کار ها شستشو دهان با آب نمک گرم می باشد. البته فراموش نکنید در برخی موارد ممکن است عفونت ایجاد شده بسیار شدید باید در این صورت پزشک باید اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین در برخی موارد باید تخلیه ناحیه ی ملتهب انجام شود.
  • آیا بعد از عصب کشی دندان دچار عفونت می شود؟
    در برخی موارد ممکن است کانال دندان عصب کشی شده به خوبی تمیز نشده باشد. ممکن است ترمیم کانال به درستی انجام نشده باشد. در این صورت برخی باکتری ها به دندان نفوذ می کنند. در نتیجه عفونت دندان ایجاد می شود. همچنین در برخی موارد ترک ریشه ایجاد می شود. که دندانپزشک متوجه آن نشده است. همچنین مواد ترمیم به مرور زمان دچار آسیب و شکستگی می شود. در این صورت نیز به باکتری به دندان نفوذ می کند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم