همه چیز درمورد اباتمنت دندان

از اجزای اصلی ایمپلنت می توان به اباتمنت دندان اشاره کرد. ایمپلنت روشی است که برای جایگزینی دندان ها استفاده می کنند و شما می توانید برای دندان های از دست رفته خود از این روش استفاده کنید. در ادامه برای شما به معرفی انواع اباتمنت دندان می پردازیم.

اباتمنت دندان چیست؟

ایمپلنت اجزای متفاوت و مهمی دارد، یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا اباتمنت در معرفی انواع اباتمنت دندان است که از جنس تیتانیوم، طلا، زیرکونیا و ... ساخته شده است. از اباتمنت زمانی استفاده می کنند که می خواهند روکش های دندان مصنوعی را به پایه دندان و یا فیکسچر متصل کنند.

اباتمنت دندان چیست min

انواع اباتمنت دندان

می توان گفت که اباتمنت دندان از جهت و فاکتور های متفاوت می توان تقسیم بندی کرد در ادامه این تقسیم بندی را برای شما شرح می دهیم.

از نظر نوع ساخت

دسته بندی محبوبی برای اباتمنت های دندان وجود دارد که به 2 نوع از پیش ساخته و سفارشی تقسیم در معرفی انواع اباتمنت دندان بندی می شود.

نوع پیش ساخته اباتمنت

نام دیگر اباتمنت پیش ساخته، استوک است، این نوع ابانت ها به نسبت اباتمنت های سفارشی قیمت ارزان تری دارند و بیشتر در مواردی از قبیل اصلاحاتی که به وسیله ایمپلنت های استاندارد و عادی است صورت می گیرد. اباتمنت از پیش ساخته از قالب های فیکسچر لول ساخته شده است و زمان کمتری صرف می شود تا از این نوع اباتمنت استفاده کنند.

نوع اباتمنت سفارشی

برای هر بیمار در لابراتوار ها به طور اختصاصی ساخته می شود، به خاطر همین به آن اباتمنت سفارشی می گویند، در معرفی انواع اباتمنت دندان، می پردازیم به این نکته که برای ساخت این نوع اباتمنت ها دندان پزشکان به کمک ایمپرشن کوپینگ قالب فیکسچر لول را می سازد.
باید توجه کنید که بخشی که به ایمپلنت دندان وصل می شود، ایمپرشن کوپینگ است. کاربرد ایمپرشن کوپینگ ها این است که تعیین می کنند روکش دندان در چه موقعیتی قرار بگیرد.
دندان پزشکانی که در کار ترمیم هستند از شکل لثه و موقعیت ایمپلنت قالب گیری می کنند و لابراتوار ها به تولید اباتمنت سفارشی می پردازند و از بافت لثه همانند دندان های طبیعی نگهداری می کنند.

اباتمنت ها از نظر جنس به چند دسته تقسیم می شوند؟

معمولا اباتمنت هایی که از نظر جنس تقسیم می شوند بسیار جذاب هستند زیرا در معرفی انواع اباتمنت دندان از نظر جنس شما متوجه می شوید که مواد مصرف شده در آن ها فولاد ضد زنگ مخصوص جراحی، تیتانیوم ها، طلا و به تازگی زیرکونیوم ها.

اباتمنت ها از نظر جنس به چند دسته تقسیم می شوند min

اباتمنت های دندان تیتانیومی

به طور گسترده از تیتانیوم ها به خاطر این که آلیاژ های منحصر به فرد دارد در اباتمنت دندان استفاده می شود. این نوع اباتمنت ها زیست و قدرت سازگاری بسیار بالایی دارند و می توانند برای بازسازی پروتز ها استفاده شوند.

اباتمنت های زیرکونیوم دندان

در دندان پزشکی وقتی که به معرفی انواع اباتمنت دندان پرداختند برای شما شرح می دهند که برای تکمیل شدن زیبایی ایمپلنت دندان از اباتمنت های زیرکونیومی استفاده می کنند.
این نوع اباتمنت ها بعد از بازسازی سرامیکی و یا زیرکونیوم بسیار استفاده می شوند. برای این که زیر روکش ایمپلنت سایه فلزی نیافتد از اباتمنت ها استفاده می کنند.

اباتمنت های دندان زاویه دار

توجه داشته باشید که اباتمنت ها با پایه های دندان همیشه موازی نیستند و دندان پزشک زمانی می تواند از اباتمنت موازی استفاده کند که ایمپلنت نسبت به پروتزی که می خواهد روی آن قرار بگیرد، زاویه داشته باشد.
اصلی ترین هدف طراحی این اباتمت ها این است که هنگامی که کار تمام می شود، اباتمنت ها و دندان ها به طور موازی قرار بگیرند.

 اباتمنت های دندان زاویه دار

اباتمنت های زاویه دار چه مزایایی دارند؟

در معرفی انواع اباتمنت دندان باید بدانید که اباتمنت های زاویه دار چه مزایایی دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
• هزینه های کم جراحی
• ترمیم دندان ها بسیار ساده انجام می شود.
• در برابر شکستن بسیار مقاوم هستند
• در صورتی که حجم استخوان ها کمتر است ایمپلنت ها ثبات دارند.
• برای افرادی که پیوند استخوان نمی توانند انجام دهند مناسب ترین کار است.
• ربطی به آناتومیک استخوان ندارد
• زمان کمتری برای درمان صرف می شود.

عوامل موثر بر قیمت اباتمنت ها

با توجه به نوع اباتمنت قیمت ها متفاوت است و شما باید در معرفی انواع اباتمنت دندان به این نکته توجه کنید و برای مثال اباتمنت های سفارشی قیمت بالایی دارند و اباتمنت های از پیش ساخته قیمت پایین تری دارند و به عامل اشکال مختلف اباتمنت ها و تشخیص دندان پزشک بستگی دارد.

خلاصه مطلب

همانطور که می دانید ایمپلنت ها اجزای مهمی دارند که یکی از این اجزا، اباتمنت ها هستند. ما در این مقاله به معرفی انواع اباتمنت دندان که هرکدام به چه صورت است اشاره کردیم و شما می توانید از این روش برای دندان های خود استفاده کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول معرفی انواع اباتمنت دندان

1. چه روش هایی برای متصل شدن اباتمنت ها به دندان وجود دارد؟

برای این که اباتمنت ها به دندان ها وصل شوند راه های مختلفی اعمم از چسب مخصوص دندان، استفاده از پیچ های لگ و استفاده از ضمایم های خاص برای متصل شدن دندان پزشکان می توانند استفاده کنند.
2. اباتمنت های زیرکونیوم دندان به چه صورت استفاده می شوند؟

در دندان پزشکی برای شما شرح می دهند که برای تکمیل شدن زیبایی ایمپلنت دندان از اباتمنت های زیرکونیومی استفاده می کنند.
این نوع اباتمنت ها بعد از بازسازی سرامیکی و یا زیرکونیوم بسیار استفاده می شوند. برای این که زیر روکش ایمپلنت سایه فلزی نیافتد از اباتمنت ها استفاده می کنند.
3. از ابانت های سفارشی چگونه استفاده می کنند؟

برای هر بیمار در لابراتوار ها به طور اختصاصی ساخته می شود، به خاطر همین به آن اباتمنت سفارشی می گویند، برای ساخت این نوع اباتمنت ها دندان پزشکان به کمک ایمپرشن کوپینگ قالب فیکسچر لول را می سازد. دندان پزشکانی که در کار ترمیم هستند از شکل لثه و موقعیت ایمپلنت قالب گیری می کنند و لابراتوار ها به تولید اباتمنت سفارشی می پردازند و از بافت لثه همانند دندان های طبیعی نگهداری می کنند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم