مراحا عصب کشی دندان ها

سعی کنید همیشه دندان های اصلی خود را سالم و تمیز نگهدارید، قرار است این دندان ها مدت طولانی برای شما کار کند بنابراین سالم نگه داشتن دندان های اصلی کار سخت و دشواری نیست . در این مقاله مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ را می خواهیم برای شما شرح دهیم.

بررسی مراحل عصب کشی دندان ها

می خواهیم برای شما به مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ بپردازیم. قبل از اینکه برای شما مراحل عصب کشی دندان ها را بگوییم باید به این نکته توجه کنید که برای عصب کشی حتما باید به متخصص های دندان پزشکی مراجع کنید. در ادامه مراحل را برای شما می گوییم.
زمانی که دندان های شما عفونت و یا آسیب دید باید حتما به درمان دندان ها به وسیله عصب کشی فکر کنید وآن را توسط دندان پزشک انجام دهید.

نحوه و مراحل عصب کشی

نحوه و مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟

دندان پزشک هایی که متخصص عصب کشی هستند تصاویری را از دندان ها می گیرند و آن را بررسی می کنند در هنگام بررسی می تواند ریشه دندان ها و آسیب ها و پوسیدگی های دندان ها مشاهده کند و درمان را شروع می کنند. مراحل عصب کشی به شرح زیر است.
• تمیز کردن و قسمت پوسیدگی عاج دندان را برداشتن و رسیدن به کانال ریشه دندان ، مراحل اولی است که برای عصب کشی انجام می شود.
• زمانی که کانال ها تمیز شد و کانال دندان از بافت های نرم،باکتری ها و مواد غذایی تمیز شد. کانال هایی که در ریشه دندان وجود را به وسیله فایل هایی پاکسازی می کنند.
• دو مرحله از مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ را برای شما گفته شد، در مرحله بعد کانال هایی که پاکسازی شده اند را پر می کنند، موادی که در این کار استفاده می شود با بافت های نسوج انسان ها کاملا تطابق داشته و به دندان ها و لثه ها هیچ آسیبی نمی رسد.
• کار دیگری که در این مرحله انجام می شود این است که باید عکسی از دندان گرفته شود تا بتوان وضعیت دندان ها را بررسی کرد.
• بعد از مرحله پر کردن کانال ها، پانسمان دندان ها را انجام داده و در جلسات بعد عصب کشی را ادامه می دهند. بهتر است در این مرحله برای این که دردی حس نکنین داروهایی که ضد التهاب هستند و مسکن هستند را زیر نظر پزشک مصرف کنید.
• در آخرین مرحله عصب کشی، تاج دندان ها را پر می کنند که از مهمترین مراحلی است که باید حتما انجام شود و در صورت انجام ندادن ممکن است مشکلاتی از قبیل شکستگی ها به وجود بیاید.

مراقبت هایی که باید بعد از عصب کشی صورت بگیرد

بعد از این که مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ برای دندان های شما انجام شد شما باید مراقبت هایی را برای دندان خود انجام دهید که در ادامه برای شما این مراقبت ها را شرح می دهیم.
1. بهتر است بعد از عصب کشی دندان های خود تا زمانی که بی حسی، کامل از بین نرفته است چیزی میل نفرمایید زیرا امکان دارد شما زبان و یا قسمتی از گونه خودتون گاز بگیرید.
2. حتما از مسواک و نخ دندان بعد از عصب کشی استفاده کنید ولی شاید امکان استفاده از نخ دندان در هنگام پانسمان وجود نداشته باشد.
3. ممکن است دندان ها به طور کامل بعد از عصب کشی ترمیم نشده باشند پس بهتر است غذاهایی که سفت هستند را با آن گاز نزنید.
گاهی ممکن است تا زمانی می خواهید ترمیم دائم را انجام دهید، قسمتی از پانسمان دندان خود را از دست بدهید که این طبیعی است و مشکلی ندارد.

مراقب هایی که باید بعد از عصبکشی صورت بگیرد

در چه زمانی ضروری است که از عصب کشی استفاده شود؟

هنگامی ضروری است در درمان دندان ها از عصب کشی استفاده کنید که قسمت پالپ دندان ها آسیب دیده، آلوده و ملتهب باشد.
برای اینکه ساختار دندان ها حفظ شود، بهترین کار این است که پالپ آسیب دیده و آلوده دندان را از بین برود. مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ گفته شد، در ادامه برای شما می گوییم که چه علت هایی وجود دارد تا به پالپ آسیب برسد و چرا برای این کار از عصب کشی استفاده می کنند.
• دندان ها ترک خورده باشند
• آسیبی به وسیله ضربه به دندان وارد شده باشد.
• پوسیدگی های عمیقی به دلیل اینکه روی دندان ها حفره هایی وجود داشته است و درمان نشده است.

در چه زمانی ضروریست از عصب کشی استفاده شود

سخن پایانی

ما برای شما مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ را شرح دادیم. اگر شما حس می کنید که دندان های شما نیاز به عصب کشی دارد حتما به پزشک مراجعه کنید تا از آسیب های بدتری که ممکن است به دندان های شما وارد شود جلو گیری کنید.

سوالات متداول مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟

1. هزینه عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟
هزینه عصب کشی دندان ها بستگی به اینکه تک کانال، دو کانال و سه کانال باشد دارد. هزینه متغییر و آزاد محاسبه می شود. و جدای از هزینه عصب کشی، شما باید هزینه پرکردن و ترمیم دندان را بپردازید.
2. در چه زمانی ضروری است که از عصب کشی استفاده شود؟
هنگامی ضروری است در درمان دندان ها از عصب کشی استفاده کنید که قسمت پالپ دندان ها آسیب دیده، آلوده و ملتهب باشد.
برای اینکه ساختار دندان ها حفظ شود، بهترین کار این است که پالپ آسیب دیده و آلوده دندان را از بین برود. مراحل عصب کشی دندان ها به چه صورت است؟ گفته شد، در ادامه برای شما می گوییم که چه علت هایی وجود دارد تا به پالپ آسیب برسد و چرا برای این کار از عصب کشی استفاده می کنند. زمانیکه دندان ها ترک خورده باشند، آسیبی به وسیله ضربه به دندان واد شده باشد. و پوسیدگی های عمیقی به دلیل اینکه روی دندان ها حفره هایی وجود داشته است و درمان نشده است.
3. دندان عصب کشی شده چه مدت عمر می کند؟
هنگامی که درمان انجام می شود، تنها کاری که انجام می شود این است که بافت زنده ای که در ریشه دندان وجود دارد را برمی دارند و کاری به اتصال کننده ها ندارند، به همین دلیل اگر مشکل خاصی پیش نیاید، معمولا عمر دندان هایی که عصب کشی شده اند زیاد است.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم