عصب کشی دندان های جلو

عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟

از تخصصی ترین و مهم ترین انواع جراحی، عصب کشی دندان های جلو است.دندان های قدامی به علت در دید بودن و داشتن ریشه و زیبایی که به لبخند می دهد، نگهداری و حفظ این دندان ها اهمیت بالایی دارد. در ادامه برای شما عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ را شرح می دهیم.

مراحل عصب کشی

مراحل عصب کشی دندان های جلو چگونه است؟

سوالی که برای بیشتر بیمارها به وجود می آید این است که می خواهند بدانند که دندان های جلو چگونه عصب کشی می شوند، زیرا آن ها زمانی که دندان پزشک عصب کشی روی دندان ها را انجام می دهند نمی بینند و همیشه در این رابطه احساس نگرانی و دلشوره دارند. برای همین در ادامه برای شما عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ را به صورت جزئی توضیح می دهیم تا یک تصویر ذهنی برای شما از این مراحل ایجاد شود.
1. در مرحله اول برای این که بدانیم از دندان های جلو عکسی گرفته می شود. این عکس میزان پوسیدگی، حدود ریشه و اگر در اطراف ریشه ضایعاتی بود را نمایش می دهد، به عکس عصب دندان ربطی ندارد.
2. در مرحله بعدعکسی که از دندان گرفته شده است توسط دندان پزشک بررسی می شود.
3. در مرحله سوم عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ پوسیدگی ها برداشه می شود، برای رسیدن به عصب دندان حفره ای را ایجاد می کنند.
4. برای این که دندان پزشک بداند ریشه دندان چقدر طول دارد از دستگاهی به اسم اپکس فایندر و یا از رادیوگرافی کمک می گیرد.
5. کانال های دندان به وسیله فایل های دستی و روتاری در عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ پاکسازی می شود.
6. بعد از مطمئن شدن از طول ریشه، کانال را تمیز و خشک می کنند.
7. در مرحله آخر عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ کانال های ریشه دندان را پر می کنند.

در چه صورت دندان ها نیاز به عصب کشی دارند؟

علت های گوناگونی برای دندان درد وجود دارد، در برخی از این موارد نیاز است که بدانیم عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ در ادامه برای شما این علت ها را بیان می کنیم.
• دندان ها به طور وسیع پوسیدگی داشته باشند.
• در دندان ها ترک وجود داشته باشد.
• به طور شدیدی در دندان های جلو سایش وجود داشته باشد.
• عصب دندان ها عفونت داشته باشد.
• دندان ها آبسه داشته باشد.

دندان درد

در چه زمانی بهتر است دندان های جلو را عصب کشی کنیم؟

  • معمولا اگر پوسیدگی ها به طور وسیعی التهاب داشته باشند و درد دندان ها به قسمت عصب رسیده باشد. این درد ها معمولا قابل تحمل نیستند و ضرباندار است. در ادامه برای شما عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ و چه زمانی انجام شود را برای شما می گوییم.
    1. از علائم بارز آن درد های شبانه است. زمانی که دندان درد به عصب می رسد بدون آن که مسکن مصرف شود آرام نمی گیرد. گاهی ممکن است این درد ها با خوردن مسکن هم آرام نمی شود. آنچنان این درد ها آزار دهنده هستند که اگر به پزشک مراجعه نکنید نمی توانید آن ها را از بین ببرید.
    2. حساسیت های دندان از علائم دندان های به عصب رسیده است. اگر آب سرد میخورید و دندان درد شمابه طور آزار دهنده ای نیم ساعت تا یک ساعت طول می کشد، باید مسکن مصرف کنید تا دندان درد شما آرام شود.
    3. حساسیت به گرما از دیگر دلایلی است که می توان متوجه شد دندان نیاز به عصب کشی دارد. در این زمان می توان گفت که 100% دندان درد از نوع عفونی است و حتما باید عصب کشی شود.
    4. گاهی هم ممکن است در دندان دردی حس نشود، در این زمان بهتر است از دندان عکسی گرفته شود. دندان پزشک با مشاهده عکس متوجه پوسیدگی دندان می شود و اگر پوسیدگی بیشتر از حد ممکن بود آن را عصب کشی می کنند.
    5. در مواردی هم ممکن است بیمار برای مدت طولانی دندان درد داشته باشد و خود به خود این درد تمام شده باشد و بیمار فکر می کند که درد دندان از بین رفته است، در این زمان باید بدانید که دندان عصب خود را از دست داده است و دندان عفونی شده است.

عصب کشی دندان های جلو چه مشکلاتی دارد؟

ممکن است در عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ دندان جلو شکسته شود که از شایع ترین عوارض و مشکلات عصب کشی دندان های جلو است. شکسته شدن دندان های جلو می تواند دلایلی گوناگون و متنوعی را داشته باشد که شامل ضعیف شدن دندان ها زیرا حجم زیادی از بافت دندان را در اثر پوسیدگی بر می دارند می شود.

مشکلات عصب کشی دندان
خلاصه مطلب

در این مقاله عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ و مشکلات و .... برای شما توضیح دادیم و اگر با خواندن این مقاله به جواب سئال خود نرسیدید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟

  1. آیا دردی بعد از عصب کشی به وجود می آید؟
    در روز های اول بعد از عصب کشی ممکن است دردی را احساس کنید و حتی ممکن است دردی در فک خود احساس کنید. که این درد می تواند هنگامی به وجود بیاید که برای طولانی مدت دهان خود را باز نگه داشته اید و این امر کاملا طبیعی است.
    دندان های عصب کشی شده چه مدت عمر می کنند؟
    معمولا ماده ای که با آن دندان را پر می کنند در طول عمر دندان عصب کشی شده تاثیر دارد برای مثال برای پر کردن دندان های جلویی از کامپوزیت استفاده می کنند. ظول عمر این ماده زیبایی 5تا 7 سال است.
     عصب کشی دندان های جلو چه مشکلاتی دارد؟
    ممکن است در عصب کشی دندان های جلو به چه صورت است؟ دندان جلو شکسته شود که از شایع ترین عوارض و مشکلات عصب کشی دندان های جلو است. شکسته شدن دندان های جلو می تواند دلایلی گوناگون و متنوعی را داشته باشد که شامل ضعیف شدن دندان ها زیرا حجم زیادی از بافت دندان را در اثر پوسیدگی بر می دارند می شود.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم