راه های درمان پوسیدگی دندان

درمان پوسیدگی دندان

بهترین روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه به شما کمک می کند که بدون این که به دندانپزشکی مراجعه نمایید خودتان اقدام به رفع پوسیدگی ها از روی دندان هایتان نمایید. انواع بهترین روش درمان پوسیدگی دندان از بین تمامی روش های درمان پوسیدگی انتخاب شده اند که تاثیر بیشتری داشته و بهتر پوسیدگی را درمان کرده اند. همانطور که میدانید پوسیدگی های ایجاد شده بر روی دندان به همین سادگی ها از بین نمیرود و می بایست تا از مواد خاصی استفاده کرد تا انها را از بین برد؛ و نکته قابل توجهی هم که باید در مورد از مواد استفاده شده به یاد داشته باشید این است که مواد استفاده شده نباید برای مینای دندان ها و لثه مضر باشند.

اگر شما هم مایل هستید تا راهکار های موثر برای از بین بردن پوسیدگی دندان را بدانید و از انها استفاده کیند ادامه در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا روش های ترمیم دندان پوسیده را برای شما شرح بدهیم.

رعایت بهداشت دندان برای جلوگیری از پوسیدگی آن

بهترین راه برای این که دندان های شما از پوسیدگی در امان باشند این است که با استفاده از مسواک، خمیر دندان مناسب، نخ دندان و دهان شویه ها بهداشت دهانی را رعایت نمایید. همانطور که مستحضر هستید پیشگیری بهترین راه است، اگر با استفاده از این موارد باکتری ها و مواد خورنده را از دندان های خود دور نگه دارید دیگر لازم نیست که دردسر های اضافی را تحمل کنید؛ در اخر هم این که دندان های شما از عفونت و پوسیدگی در امان می ماند.

اما به هر نحوی ممکن است بعضی ها نتوانند بهداشت دندانی خود را به خوبی رعایت کنند و یا به دلایل ژنتیکی، کمبود کلسسیوم مورد نیاز در کودکی دندان های ضعیفی داشته باشند.

رعایت بهداشت دندان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

دندان های ضعیف مستعد این هستند دچار پوسیدگی و عفونت شوند. اگر به درستی بهداشت دندانی را رعایت نکنید امکان این که دندان ها زود تر از بین بروند خیلی بشتر است. در ادامه همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم چطور دندان های خود را از عفونت و پوسیدگی های دندانی به دور نگهدارید.

آب استخوان یک راه عالی برای تقویت استحکام دندان ها

اب استخوان یکی از بهترین و مغذی ترین مواد غذایی است که می توانید برای بهبود استحکام دندان ها از ان استفاده نمایید. درست کردن اب استخوان خیلی راحت است و شما می توانید برای درست کردن ان از انواع مختلف استخوان مانند:

  • استخوان قلم
  • استخوان گوشت گوسفندی
  • استخوان مرغ
    و....

 

استفاده نمایید. همچنین برای مزه دار کردن ان می توانید از انواع ادویه جات استفاده کنید. درواقع درست کردن اب استخوان مانند درست کردن اب گوشت است. با این تفاوت که کم هزینه تر است و می توانید از ان به عنوان میان وعده استفاده نمایید. مواد معدینی موجود در استخوان ها باعث تقویت استخوان های شما می شود و انرژ کافی را به بدن برای تقویت استخوان ها می رساند.

اب استخوان یک راه عالی برای تقویت استحکام دندان ها2

استفاده از چای سبز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

چای سبز یکی دیگر از مواد خوراکی است برای جلوگیری از پوسسیدگی دندان ها استفاده می شود و نتیجه خوبی هم به استفاده کنندها داده است. تقریبا امروزه همه در مورد خواص چای سبز می دانند. یکی از خواص مفید چای سبز این است که انتی باکتریال است؛ برای همین باکتری های داخل دهان را کنترل می کند و از گسترش و قوی شدن آنها جلوگیری می کند. اگر چای سبز را با لیموی تازه و عسل ترکیب نمایید تاثیر ان چند برابر شده و باعث تقویت لثه ها نیز می شود.

اگر چای سبز را دوست ندارید و از مزه ان خوشتان نمی اید سعی کنید از چای سیاه تازه دم استفاده نمایید. هر چقدر که چای سیاه تازه دم خواص دارد چای سیاه مانده و جوشیده ضرر دارد.

جادوی لیمو و جوش شیرین

لیمو یکی از مرکباتی که از پوست ان تا اب ان خواص بیشمار دارد و ترکیب ان با سایر مواد می تواند برای سایر قسمت های بدن مفید باشد، مثلا از پوست لیمو می توانید برای شادابی پوست خود استفاده نمایید و یا از ان برای معطر نمودن غذا استفاده نمایید. ترکیب اب لیمو با جوش شیرین هم می تواند یکی از بهترین روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه باشد.

جادوی لیمو و جوش شیرین

روش استفاده به این صورت است که به اندازه یک قاشق غذاخوری اب لیمو را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب نمایید تا محلولی خمیری مانند به دست اید.

سپس با استفاده از مسواک ان را بر روی دندان ها بمالید اسید سیتریک موجود در آب لیمو میکروب های موجود در دهان را از بین می برد و جوش شیرین هم خاصیت قلیایی دارد و پوست لثه را نرم می کند همچنین باعث می شود تا پوست های مرده جدا شده و لثه شما بهبود پیدا می کند.

برای از بین بردن پوسیدگی دندان استفاده از محلول لیمو و جوش شیرین یک راهکار عالی به شما ر می رود.

نتیجه گیری 

بهترین روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه به شما کمک می کند تا خودتان اقدام به رفع پوسیدگی دندان هایتان کیند. استفاده از این موارد به شما کمک می کند تا همواره دندان های زیبا و سالم داشته باشید. همچنین از ایجاد پلاک های دندانی و عفونت دندانی هم جلوگیری می کند.

سولات متداول بهترین روش درمان پوسیدگی دندان

  1. ایا اب نمک به بهداشت دهان کمک می کند؟
    استفاده از اب نمک یک راهکار قدیمی و ثابت شده است، محلول اب نمک باعث می شود تا دندان ها توسط باکتری ها اسیب نبینند و همچنین باعث تقویت لثه می شود.

  2. ایا راهکار های دیگری هم برای درمان عفونت و پوسیدگی دندان ها است؟
    بله، راهکار های زیادی برای ازبین بردن پوسیدگی دندان موجود می باشد اما به دلیل راحتی به دست اوردن اقلام ترکیب شده و تاثیر انها بر روی پوسیدگی چند راه کاربردی را در این مقاله برای شما فراهم اورده ایم. تا بتوانید برای از بین بردن پوسیدگی دندان در خانه اقدام نمایید.

  3. آیا برای سفید کردن دندان در خانه راهکاری دارید؟
    برای سفید کردن دندان هم راهکار های خوبی را در مقالات متعددی برای شما فراهم اورده ایم تا بتوانید با استفاده از انها محلول های سفید کننده دندان در خانه خود درست کیند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم