پوسیدگی بین دو دندان

درمان پوسیدگی بین دو دندان

پوسیدگی از چیز هایی است که باعث می شود دندان های شما دچار آسیب دیدگی شوند، در واقع اگر مراقبت های لازم را از دندان های خود نکنید، عمر آن ها خیلی زود تمام می شود و دچار پوسیدگی می شوند و معمولا این پوسیدگی با سیاهی نمایان می شود که ظاهر خوبی به دندان ها نمی دهد به همین دلیل است که افراد به دندان پزشکی مراجعه میکنند و خواستار این می شوند که دندان های آن ها را به حالت اول بازگرداند. خوشبختانه امروزه درمان پوسیدگی بین دو دندان در راه های مختلفی وجود دارد که دندانپزشکان می توانند از این راه ها استفاده کنند و پوسیدگی را از بین ببرند.

برای اینکه بتوانید بین دو دندان را ترمیم کنید و یا جهت ترمیم دندان پوسیده جلو اقدام کنید، می توانید به مراکز دندانپزشکی بروید و با یک متخصص مشورت کنید، متخصص ابتدا به شما مشاوره می دهد و دندان های را مورد بررسی قرار میدهد و با شما در مورد نحوه ترمیم آن نتیجه میگیرد. تکنولوژی امروزه به کمک افراد آمده است و با استفاده از آن می توان زیبایی را به لبخند افراد هدیه کرد.

درمان پوسیدگی دندان ها

برای این که پوسیدگی دندان ها را از بین ببریم ابتدا باید بدانیم که چرا دندان هایمان دچار پوسیدگی می شوند همانطور که میدانید دندان ها نقش بسیار مهمی در گوارش دارند و برای هضم غذا بسیار مفید هستند اما مواد غذایی که ما امروزه مصرف میکنیم بسیار می توانند به پوسیدگی دندان های ما کمک کنند و بنابراین، این نکته که چه مواد غذایی را مصرف کنیم بسیار اهمیت دارد.

اما یکی دیگر از مواردی که باعث می شود دندان ها سیاه شوند و به قول معروف بپوسند این است که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نمی شود. باکتری هایی در درون دهان وجود دارند که اگر از روی دندان ها برداشته نشوند می توانند باعث آسیب رساندن به دندان شوند.

از دیگر موارد می توان به این اشاره کرد که اگر مواد غذایی اسیدی مصرف کنید یا مواد غذایی که دارای قند زیاد هستند استفاده کنید این مواد روی دندان ها باقی می مانند و از بین نمی روند مگر اینکه مسواک بزنید یا اینکه دهان شویه را انجام دهید، این مواد قندی باکتر می شوند که باکتری ها مینای دندان را از بین ببرند و دندان دچار پوسیدگی می شود.

از دیگر مواردی که باعث پوسیدگی دندان می شود، سرما و گرما است، اگر یک نوشیدنی گرم بخورید و بلافاصله یک چیز سرد بخورید دندان های شما شروع به درد گرفتن می کند، این مسئله خوب نیست چرا که این کار نیز باعث می شود که مینای دندان ها از بین برود و اولین مکانی که این آسیب دیدگی ایجاد میشود فضای بین دو دندان است چرا که در این نقطه نور کمتر است و فضای بهتری برای رشد باکتری ها وجود دارد. به این ترتیب برای درمان پوسیدگی بین دو دندان باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا با این مشکل مواجه نشوید.

درمان پوسیدگی دندان ها

راه های درمان پوسیدگی بین دو دندان

راه های مختلفی برای از بین بردن پوسیدگی دندان وجود دارد که می توان از جمله این موارد به پر کردن دندان با کامپوزیت و روکش اشاره کرد. برای اینکه بتوانید از پر کردن دندان استفاده کنید می بایست دندان های شما مورد بررسی قرار بگیرند و سپس اگر امکان پر کردن وجود داشت، دکتر دندان پزشک ابتدا جرم ها را بر میدارد و سپس بین حفره ها را با مواد کامپوزیت پر میکند و به این صورت دیگر سیاهی های دندان های شما معلوم نمی شوند.

اما اگر نتوان از پر کردن استفاده کرد و حفره به گونه ای باشد که مواد کامپوزیت جوابگو نباشد در نهایت از روکش دندان استفاده می کنیم، البته در این موارد می بایست عصب کشی انجام شود و تا درد های بیمار از بین بروند. چرا که ممکن است بعد از گذشت یک مدت روکش دندان ضعیف شود و بین دندان ها مواد غذایی قرار بگیرند و این باعث می شود که دهان بوی نا مطبوعی به خود بگیرد. در این صورت می بایست روکش تعویض گردد.

در گاهی از اوقات هنگامی که دندان را با مواد کامپوزیت پر میکنند، بعد از یک مدت نیز دندان دوباره شروع به درد گرفتن میکند و این نشانه این است که دندان در حال از بین رفتن می باشد و برای این مشکل هم ابتدا عصب کشی انجام میشود.

راه های درمان پوسیدگی بین دو دندان

مزایای رفع پوسیدگی بین دو دندان چیست؟

پوسیدگی دندان های جلویی همیشه باعث زیبایی افراد می شود اگر چه دندان های عقبی به آن صورت در دید نیستند و ظاهر آنها مهم نمی باشد اما دندان های جلویی از این حیث بسیار مهم هستند و با درمان پوسیدگی بین دو دندان می توانید ظاهر زیباتری داشته باشید.

  • با درمان پوسیدگی بین دو دندان می توانید استحکام دندان های خود را بالاتر ببرید و به این صورت دندان های شما دیرتر و یا هرگز دچار آسیب دیدگی نمی شوند.
  • با درمان پوسیدگی می توانید از پوسیدگی دندان های دیگر جلوگیری کنید.
  • دیگر نیازی به کشیدن دندان ندارید و در هزینه های خود صرفه جویی میکنید.
  • این کار درد زیادی ندارد و می توان به آسانی و در کمترین زمان آن را انجام داد.
  • مزایای رفع پوسیدگی بین دو دندان چیست
سخن پایانی

در آخر باید گفت که درمان پوسیدگی بین دو دندان بسیار کار آسانی است و فقط کافی است که از آن پیشگیری کنید و اگر دچار این مشکل شده اید باید از ادامه دادن به آن جلوگیری کنید و با برداشتن جرم و پر کردن دندان آن را برطرف کنید، حتی می توانید با عصب کشی از درد های ناشی از آن جلوگیری کنید اما بهترین راه پیشگیری می باشد در این صورت هم ظاهر دندان های شما زیبا باقی می ماند و هم هیچ خرابی روی دندان های شما نخواهد ماند بنابراین بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از نخ دندان هم استفاده کنید.

سوالات متداول درمان پوسیدگی بین دو دندان

  1. چگونه می توان از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرد؟
    برای اینکه بتوانید از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید می بایست بهداشت دهان را رعایت کنید و هر شب و یا هر روز مسواک بزنید و از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید.

  2. راه های درمان پوسیدگی چیست؟
    برای اینکه بتوانید درمان پوسیدگی دندان را انجام دهید می بایست به دندان پزشک مراجعه کنید و او با برداشتن جرم دندان ها و همچنین پر کردن حفره ها دندان های شما را ترمیم میکند.

  3. بهترین راه برای درمان پوسیدگی دندان چیست؟
    بهترین راه برای درمان پوسیدگی دندان پیشگیری است، چرا که با این کار هیچ آسیبی به دندان های شما وارد نخواهد شد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم