عمر ایمپلنت

عمر متوسط ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها به پین هایی گفته می شود که در داخل دهان و درون لثه بارگذاری می شوند و دندان های مصنوعی روی آن ها قرار میگیرند و جای دندان های اصلی قرار میگیرند. این دندان های عمری طولانی خواهند داشت و اگر مراقبت های لازم از آن ها انجام شود می توانند تا آخر عمر از آنها استفاده کنند. عمر متوسط ایمپلنت بستگی به افراد دارد که می توانند از آن ها به خوبی نگهداری کنند یا اینکه با استفاده غلط آن ها را خراب کنند و از بین ببرند. جهت کاشت ایمپلنت بدون جراحی تهران به مانادنت مراجعه کنید. 

دندان های طبیعی انسان هم به همین صورت می باشند و اگر از آن ها به درستی مراقبت کنید می توانید تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید و اگر از آن ها به درستی استفاده نکنید به سرعت خراب می شوند و مجبور می شوید برای آن ها جایگزین پیدا کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید یک ایمپلنت دندان را نگهداری کنید باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و کلا هر کاری که برای دندان های طبیعی انجام می دادید برای آن ها هم انجام دهید هر چند هیچ ایمپلنتی نمی تواند به خوبی دندان های اصلی باشد اما به هر دلیلی دندان های اصلی خود را از دست داده اید می توانید از ایمپلنت ارزان در تهران استفاده کنید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت تا چه میزان عمر میکند؟

ایمپلنت دندان ها معمولا عمری بین 10 تا 15 سال دارند اما این عمر به شرایطی بستگی دارد. مثلا اگر از این ایمپلنت ها به درستی استفاده کنید و هیچ آسیبی به آن ها وارد نکنید می توانید بیشتر از 15 سال و حتی تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید. اما اگر از این ایمپلنت ها استفاده درستی نداشته باشید نمی توانید از آن ها زیاد استفاده کنید و عمر آن ها تا کمتر از 10 سال کاهش می یابد. بنابراین استفاده از دندان ها بسیار اهمیت دارد و می توان با رعایت کردن نکات بهداشتی عمر ایمپلنت دندان ها را افزایش داد.

راهکار هایی برای افزایش طول عمر ایمپلنت

برای اینکه بتوانید طول عمر ایمپلنت دندان ها را افزایش دهید می توانید از یک سری راه کار ها استفاده کنید. این راه کار ها می توانند دندان های طبیعی شما را نیز مورد بهبود قرار دهند و عمر آن ها را افزایش بدهند بنابر این حتما این کار ها را انجام دهید تا عمر متوسط ایمپلنت دندان های شما افزایش داشته باشد و دندان های طبیعی شما دیر تر دچار آسیب دیدگی شوند.

  • سیگار کشیدن را به طور کلی کنار بگذارید و از دخانیات پرهیز کنید
  • به طور مرتب مسواک بزنید و از دهان شویه استفاده کنید.
  • از نخ دندان استفاده کنید و بین دندان های خود را تمیز کنید.
  • از نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه کمتر استفاده کنید.
  • از نوشیدنی های شیرین کمتر استفاده کنید و صورت استفاده حتما مسواک بزنید.
  • از فشار آوردن به دندان برای باز کردن اشیاء خود داری کنید.
  • از خوردن غذا های بسیار سفت پرهیز کنید.
  • از وارد کردن ضربه به دندان ها پرهیز کنید.
  • نوشیدنی های گرم و سرد را بلافاصله و باهم مصرف نکنید.

این کار ها باعث می شوند که عمر ایمپلنت دندان شما افزایش یابد و می توانید تا سال ها از آن ها استفاده کنید و شاهد هیچ گونه مشکلی نباشید.

راه کار های افزایش طول عمر ایمپلنت

در صورت خرابی ایمپلنت چه باید کرد؟

اگر ایمپلنت دندان های شما دچار خرابی شوند و به اصطلاح عمر آن ها تمام شود می بایست آن ها را یا تعویض کنید یا تعمیر. اگر نوع آسیب دیدگی به صورتی باشد که فک شما نیز آسیب دیده شده باشد احتمال اینکه جراحی انجام شود بسیار زیاد است. اما اگر آسیبی به فک شما وارد نشده باشد دکتر دندان پزشک می تواند به راحتی با تعویض پین ها ترمیم ایمپلنت را انجام دهد.

گاهی اوقات هم به دلیل فشار بیش از حد ایمپلنت ها دچار شکستگی می شوند و این شکستگی باعث می شود تا ایمپلنت از بین برود و در این صورت دندان پزشک با استفاده از پروتز جدید ایمپلنت و پین جدید را وارد لثه می کند و در واقع می بایست هزینه یک ایمپلنت را بپردازید.

ترمیم ایمپلنت

عواملی که باعث کاهش طول عمر ایمپلنت دندان ها می شوند

ایمپلنت دندان ها مانند دندان های اصلی نیستند و از فلز تیتانیوم ساخته شده اند که این فلز سازگار با بدن می باشد و استخوان های فک قابلیت اُخت شدن با این فلز را دارند اما در بعضی مواقع عواملی مانند بیماری پریو دنتال، تروما به دندان یا فک و استخوان فک ضعیف باعث می شوند که طول عمر متوسط ایمپلنت کاهش پیدا کند.

  1. پریودنتال:
    یک نوع بیماری به اسم پریودنتال وجود دارد که باکتری ها باعث از بین رفتن دندان می شوند و این باکتری ها باعث می شوند که ایمپلنت دندان هم از بین برود و موجب التهاب لثه می شود.
  2. تروما:
    تروما به فشار زیاد به دندان و فک گفته می شود که اگر این فشار بیش از اندازه باشد می تواند باعث شکستگی ایمپلنت دندان شود.
  3. استخوان فک ضعیف:
    استخوان فک ضعیف باعث می شود که ایمپلنت در داخل لثه و فک لق بزند و به خوبی سفت نشود.

عوامل کوتاه کننده عمر ایمپلنت

سخن آخر

در پایان باید گفت که ایمپلنت دندان می تواند یک جایگزین بسیار عالی برای دندان های اصلی باشد و این جایگزین تا مدت ها می تواند کار کند به شرطی که از آن ها به درستی استفاده کنید و موارد نگهداری از آن ها را رعایت کنید. عمر متوسط ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی است و تا مدت ها برای شما کار میکند و اگر دچار خرابی شوند می توانید آن ها را دوباره ترمیم کنید.

سوالات متداول عمر متوسط ایمپلنت

  1. ایمپلنت ها تا چقدر عمر می کنند؟
    ایمپلنت های دندان می توانند تا مدت ها عمر کنند و این عمر از 10 سال به بالا می باشد.

  2. چگونه عمر ایمپلنت ها را بالا ببریم؟
    برای اینکه بتوانید عمر ایمپلنت ها را بالا ببرید می بایست موارد بهداشتی را انجام دهید و از فشار آوردن به آن ها پرهیز کنید.

  3. چه عواملی باعث خرابی ایمپلنت می شود؟
    عواملی مانند بیماری فشار بیش از حد و ضعیف بودن استخوان فک می توانند باعث خرابی ایمپلنت شوند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم