ایمپلنت زاویه دار به چه صورت است؟

روشی جدید و کار آمد که از آن در مواقعی استفاده می شود که تراکم استخوان فک بسیارکم بوده و به همین دلیل کاشت ایمپلنت استاندارد و نرمال امکان پذیر نیست، بنا براین از ایمپلنت زاویه دار چیست؟ استفاده می کنند.

ایمپلنت زاویه دار به چه صورت عمل می کند؟

در واقع اگر ایمپلنت های استاندارد موازی با دندان های مجاور یا اباتمنت‌ های مجاور نباشند، دندانپزشک از ایمپلنت زاویه دار چیست؟ برای دستیابی به خطوط ترمیمی صاف و یکنواخت استفاده می کند.

موازی کردن ایمپلنت های غیر هم تراز با استفاده از اباتمنت های زاویه دار، ساخت پروتز را راحت‌تر کرده است. این اباتمنت‌ها همچنین می‌توانند به پزشک کمک کنند که حین کاشت ایمپلنت، کمتر به ساختارهای آناتومیکی آسیب وارد کند. علاوه بر این، استفاده از اباتمنت های زاویه دار می تواند زمان درمان، هزینه ها و نیاز به انجام روش های باز سازی استخوان را کاهش دهد.

ایمپلنت زاویه دار به چه صورت عمل می کند

چرا نیاز به کاشت ایمپلنت داریم؟

 اگر دندانهای آسیاب و دندان های که در انتهای فک قرار دارد، از بین رفته و جایگزین نشوند، استخوان فک تحلیل می رود و چهره فرد گود افتاده می شود و ظاهر صورت پیرتر به نظر می رسد.

در ایمپلنت زاویه دار چیست؟ از دست رفتن ریشه دندان و جایگزین نکردن آن با ایمپلنت نه تنها موجب زشت شدن چهره می‌شود، بلکه می تواند پیامد های جدی تری مانند شکستن استخوان فک را به همراه داشته باشد.

طرز کار ایمپلنت های زاویه دار

محل قرار گیری ایمپلنت های زاویه دار به روش جدید اسکن سه بعدی تعیین می شود و توسط جراح دهان و دندان در محل مورد نظر قرار می‌گیرند.

زاویه میان ایمپلنت ها نباید خیلی تند باشد، زیرا به سطح استخوان و ایمپلنت، و البته اباتمنت‌ نیروی اضافه وارد می‌شود. در ایمپلنت زاویه دار چیست؟  باید توجه کنید که زاویه میان ایمپلنت ‌ها توسط اسکن های سه بعدی دقیق تعیین می شود تا عمل پروتز آسان تر انجام شود.

طرز کار ایمپلنت های زاویه دار

فاصله بین ایمپلنت زاویه دار و دندان مجاور

 اندازه گیری فاصله ایمن دو بعدی بین ایمپلنت زاویه دار و ایمپلنت عمودی یا دندان مجاور، توسط اسکنر سه بعدی زوایای دقیق آن مشخص می شود.

در ایمپلنت زاویه دار چیست؟ فاصله بین دو ایمپلنت باید به نحوی اندازه گیری شود که توزیع فشار روی ایمپلنت و دندان مجاور، بهینه شود تا عوارض جانبی احتمالی تا حد ممکن کاهش یابد.

مزایای استفاده از ایمپلنت زاویه‌دار

به طورکلی با کاشت ایمپلنت به جای ریشه دندان از دست رفته، پایداری استخوان و فک بهبود پیدا می‌کند. در ایمپلنت زاویه دار چیست؟ باید بدانید که طول مورد نیاز برای قرار گیری پروتز را بدون نیاز به پیوند استخوان، فراهم می کنند و در نتیجه نیازی به ترمیم استخوان نیست.

با این روش، کاشت ایمپلنت در بسیاری از بیمارانی که شرایط پیوند استخوان فک را ندارند، امکان پذیر می شود و شرایط بارگذاری فوری تاج دندان نیز برای بیماران فراهم می شود.

مزایای استفاده از ایمپلنت زاویه دار

عوارض کاشت ایمپلنت زاویه دار

بررسی های انجام گرفته روی ایمپلنت های زاویه دار نشان می دهد که افزایش زاویه ‌بندی تکیه‌گاه باعث شده که مقدار زیادی تنش بر روی پروتز ها و استخوان اطراف آن نسبت به ایمپلنت ‌های مستقیم وارد شود و این  افزایش فشار بر روی ایمپلنت و استخوان با استفاده از ایمپلنت زاویه دار چیست؟ عوارضی نیز به همراه دارد.

معایب کاشت ایمپلنت زاویه دار

نتایج موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت زاویه دار، بستگی به توانایی دندانپزشک دارد و نحوه به کار گیری درست آن به این معنا است که باید برای ایمپلنت، زاویه درستی انتخاب شود. زاویه ایمپلنت نبايد زیاد باشد زیرا باعث می‌شود فشار مضاعف به استخوان و اباتمنت‌ وارد شده و کاشت ایمپلنت با شکست مواجه شود.

مقاومت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

دوام و مقاومت ایمپلنت زاویه دار (بیولوژیکی و فنی) به عوامل متعددی از جمله پروتزهایی که به وسیله ایمپلنت ‌های زاویه‌دار پشتیبانی می‌شوند نیز در بستگی دارند اما به طور کلی می توان گفت ایمپلنت زاویه دار هم مانند ایمپلنت صاف استقامت بالایی دارد و از این لحاظ با ایمپلنت صاف تفاوتی ندارد.

مقاومت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد

آیا ایمپلنت زاویه دار به اندازه ایملنت استاندارد، مقاوم است؟

همانطور که اشاره کردیم، در آن دسته از بیمارانی که ارتفاع استخوان فک کم آنقدر کم باشد که امکان کاشت ایمپلنت استاندارد وجود نداشته باشد و از طرفی نتوان پیوند استخوانی انجام داد، از ایمپلنت زاویه دار چیست؟ استفاده می‌شود تا ترمیم راحت تر صورت بگیرد.

قیمت ایمپلنت ها چطور محاسبه می‌شوند؟

 قیمت ایمپلنت بر حسب موارد ذیل محاسبه می گردد:

  • تعداد پایه ها
  • جنس ایمپلنت
  • کیفیت ایمپلنت
  • کلینیکی که برای کاشت انتخاب می کنید

آیا بیمه، هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهد؟

بعضی از شرکت های بیمه، هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش درمانی قرار می‌دهد که شامل شرکت های زیر می شوند:

  • بیمه ایران،
  • بیمه پارسیان،
  • بیمه آتیه سازان
  • و بیمه حافظ

میزان موفقیت کاشت ایمپلنت زاویه دار چقدر است؟

موفقیت درمان ایمپلنت از جنبه های گوناگونی مانند میزان جوش خوردن استخوان به پایه، از بین رفتن استخوان اطراف ایمپلنت، تأثیر زاویه ‌بندی ایمپلنت و دوام پروتز ارزیابی می شود. هنگامی که ایمپلنت در استخوان قرار می‌گیرد، در ایمپلنت زاویه دار چیست؟ شما باید کیفیت استخوان، پاسخ میزبان، سلامت عمومی بیمار، محل کاشت ایمپلنت و غیره مورد بررسی قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم همه چیز در مورد ایمپلنت زاویه دار چیست؟ را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و شما با خواندن این محتوا می توانید به جواب سوالات خود برسید.

سوالات متداول ایمپلنت زاویه دار 

عوامل موثر در مقاومت ایمپلنت زاویه دارد چیست؟
دوام و مقاومت ایمپلنت زاویه دار (بیولوژیکی و فنی) به عوامل متعددی از جمله پروتزهایی که به وسیله ایمپلنت ‌های زاویه‌دار پشتیبانی می‌شوند نیز در بستگی دارند اما به طور کلی می توان گفت ایمپلنت زاویه دار هم مانند ایمپلنت صاف استقامت بالایی دارد و از این لحاظ با ایمپلنت صاف تفاوتی ندارد.

کاشت ایمپلنت زاویه دار چه عوارضی دارد؟
بررسی های انجام گرفته روی ایمپلنت های زاویه دار نشان می دهد که افزایش زاویه ‌بندی تکیه‌گاه باعث شده که مقدار زیادی تنش بر روی پروتز ها و استخوان اطراف آن نسبت به ایمپلنت ‌های مستقیم وارد شود و این  افزایش فشار بر روی ایمپلنت و استخوان عوارضی نیز به همراه دارد.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت زاویه دار به چه صورت است؟
عواملی نظیر جنس ایمپلنت، تعداد پایه ها، کیفیت ایمپلنت، برند ایمپلنت و ... بستگی دارد.

دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم