اصلاح طرح لبخند چگونه است

متاسفانه بسیاری از مردم ایران به دلایل مختلف که عمده آن ژنتیکی است دچار پوسیدگی و بدفرمی دندان های خود هستند. این امر موجب شده است تا اعتماد به نفس از آنها گرفته شود و تمایلی برای خندیدن حتی به جالبترین موضوعات را نداشته باشند. اما، به لطف پیشرفت های صورت گرفته در علم پزشکی این امکان برای چنین افرادی فراهم شده است تا با اصلاح طرح لبخند خود و تبدیل آن به لبخند هالیوودی اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست آورند.

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می شود

اصلاح طرح لبخند در واقع به فرایندی گفته می شود که طی آن فرد زیبایی دندان های خود را به دست آورد؛ به گونه ای که با روکش کردن دندان های پوسیده و همچنین اصلاح وضعیت لثه این امر میسر می شود. روش های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که مهمترین آن به وضعیت لثه و دندان فرد مربوط می شود. به طور مثال، اگر لثه های فرد تحلیل رفته باشند، پزشک متناسب با وضعیت دندان ها یکی از روش های لیزر یا جراحی را انتخاب می کند. برای زیباسازی دندان ها نیز روش هایی نظیر لمینت و کامپوزیت وجود دارد که این امر نیز با تشخصی پزشک صورت می گیرد. در مواقعی نیز شدت خرابی دندان های به قدری بالاست که پزشک مجبور است روش ها کاشت دندان و ایمپلنت را در پیش بگیرد.

آشنایی با انواع روش های اصلاح طرح لبخند

همانطور که گفتیم برای اصلاح طرح لبخند روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معروف ترین آنها اشاره کرده ایم:

  • سفید کردن دندان: در برخی از مواقع ممکن است که تنها رنگ زرد و تیره دندان ها موجب زشت شدن طرح لبخند فرد شود. از این رو، روش بلیچینگ دندان که با استفاده از ماده سفید کننده قوی صورت می گیرد، پیشنهاد می شود. این روش به صورت خانگی و کلینیکی انجام می شود که بهترین آن روش تلفیقی یا هر دوی آنها است.
  • باندینگ دندان: روش باندینگ را باید یکی از هوشمندانه ترین و در عین حال مطمئن ترین روش های اصلاح طرح لبخند دانست. در این روش تمامی دندان های شکسته شده و همچنین دندان هایی که بین آنها فاصله است، ترمیم می شوند. ونیرهای دندان در این روش تماما به رنگ دندان های طبیعی فرد هستند.
  • لمینت دندان: یکی از رایجترین روش های اصلاح طرح لبخند، لمینت دندان است. در این روش پزشک با تراشیدن مینای دندان آن را آماده برای قرار دادن لمینت های سرامیکی می کند. این روش مشکلاتی نظیر خراشیدگی، رنگ بد دندان و کجی را بر طرف می کند. البته، به دلیل اینکه مینای دندان در این روش برای جاگذاری لمینت تراشیده می شود، بهتر است روش های جایگزین را انتخاب نمود.
  • روکش یا کامپوزیت دندان: روکش دندان جزو روش های غیر تهاجمی بوده و در آن مینای دندان هرگز تراشیده نمی شود. در واقع پزشک برای اصلاح طرح لبخند و پوشاندن عیوب دندان از روکش های سرامیکی استفاده می کند. این روکش ها در همان کلینیک توسط پزشک ساخته شده و ظرف چند دقیقه بر روی دندان اعمال می شود.
  • کاشت دندان: زمانی پزشک چاره ای جز کشیدن دندان و جایگزین کردن آن با پایه های مصنوعی نداشته باشد، از ایمپلنت دندان استفاده می کند. در این روش، ابتدا دندان های پوسیده کشیده شده و سپس با سوراخ کردن لثه، پایه های فلزی در آن تعبیه می شود. سپس با قرار گرفتن تاج دندان بر روی پایه ها توسط چسب، فرایند کاشت دندان به اتمام می رسد. این روش تقریبا 4 الی 8 ماه به طول می انجامد.
  • ترمیم تحلیل لثه: زمانی که لثه ها هنگام خندیدن بیش از حد نمایان شوند، فرایند اصلاح لبخند لثه ای صورت می گیرد. در برخی از افراد تاج دندان ها بیش از حد کوتاهند و در حین خندید مقداری از لثه آنها نمایان می شود. این مشکل با لیزر و جراحی در کمترین زمان ممکن بر طرف می شود.

تاثیر اصلاح طرح لبخند در زیبایی

به یاد داشته باشید که داشتن لبخندی زیبا در شخصیت و هویت شما تاثیر مستقیم می گذارد. زمانی که دندان های شما از زیبایی خاصی برخوردار نباشد و دارای خرابی باشد، حتی اگر یک پزشک حرفه ای هم باشید باز هم در نگاه دیگران بد جلوه می کنید. از این رو، برای اصلاح طرح لبخند خود هر چه زودتر به یکی از کلینیک های حرفه ای و معتبر مراجعه کنید. یکی از بهترین کلینیک ها و مراکز برای انجام اصلاح طرح لبخند، کلینیک مانادنت می باشد که خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم