فلوراید درمانی در کودکان

همانطور که می دانید فلوراید یک ماده طبیعی است که در دندان باعث استحکام و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود. در حالت کلی اگر بخواهیم بگوییم فلوراید سلامت دندان را تضمین می کند و از وجود باکتری ها در دندان جلوگیری می کند. همچنین بهتر است بدانید که مینای دندان بیرونی ترین لایه دندان است که سخت ترین ماده در بدن انسان می باشد. ما در این مقاله به فلوراید درمانی در کودکان می پردازیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

فلوراید درمانی در کودکان چیست؟

در کل فلوراید درمانی یا فلورایدتراپی کودکان یک درمان در رشته دندانپزشکی است که در آن غلظت بالایی از فلوراید به دندان ها مالیده می شود و در یک بازه زمانی بر روی دندان باقی می ماند تا سلامت دندان بهتر شود. این درمان که در مطب دندانپزشک انجام می شود، ممکن است به صورت ژل، محلول، فوم یا وارنیش استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید که اگر می خواهید فلوراید درمانی کودک خود را در منزل خود انجام دهید، حتما با دندانپزشک کودک خود مشورت کنید تا اصول این درمان به خوبی رعایت شود.

فلوراید درمانی در کودکان چیست

فواید فلورایدتراپی کودکان چیست؟

مانند بزرگسالان فواید فلوراید درمانی در کودکان نیز یکسان است. به کل فواید فلورایدتراپی به شرح زیر می باشد:

  • کمک کردن به بدن و زیاد کردن کلسیم و فسفات
    در کل این مواد کمک می کند که دندان ها ضعیف های خود را برطرف کند و برخی از مشکلات را برطرف نماید.
  • تقویت مینای دندان با وارد شدن فلوراید
    این عمل باعث می شود که دندان ها در مقابل باکتری ها مقاوم تر شوند.
  • ماده فلوراید می تواند فرایند پوسیدگی دندان را کند کند.
    همچنین بهتر است بدانید که در مواردی حتی از پوسیدگی دندان به کلی جلوگیری می کند.
  • فلوراید از باکتری ها جلوگیری می کند و احتمال دندان درد کمتر می شود.
    همچنین از عفونت دندان و از دست دادن زود هنگام دندان اینکار جلوگیری می کند.

همچنین در کنار فواید زیادی که دارد، ممکن است عوارض نه چندان زیادی داشته باشد که آن هم برای افراد خاصی ممکن است اتفاق بیفتد. برای مثال تغییر رنگ دندان ها یکی از شایع ترین عوارض در هنگام فلورایدتراپی است که اگر شما می خواهید آن را بر روی فلورایدتراپی کودکان خود انجام دهید، زیاد جای نگرانی ندارد.

فواید فلورایتراپی کودکان چیست

زمان و فواید فلوراید درمانی در کودکان

همانطور که گفته شد، فلوراید یک ماده طبیعی است که بر روی دندان ها مالیده می شود و باید مدت زمانی بر روی دندان ها باقی بماند، در کل بهتر است بدانید که تنها چند دقیقه طول می کشد و ممکن است بعد از آن دندانپزشک پیشنهاد دهد که تا نیم ساعت الی یک ساعت شما یا کودکتان چیزی نخورید تا ماده مدنی به خوبی جذب شود.

همچنین در رابطه با فواید آن بر روی کودکان و نوجوانان باید که گفت که کسانی که به مدت 1 سال فلورایتراپی را انجام داده اند، تا 43 درصد کمتر از دیگران دچار پوسیدگی دندان شده اند. همچنین شواهدی مشاهده شده است که فلوراید درمانی از پوسیدگی دندان به کلی جلوگیری می کند.

حال ممکن است از خودتان بپرسید که چه کسانی به فلوراید درمانی نیاز دارند؛ باید گفت که در علم دندانپزشکی آمریکا پیشنهاد می شود که هر 6 ماه یا هر 12 ماه یکبار درمان فلوراید انجام شود. مخصوصا کسانی که پوسدیگی دندان در آنها بسیار شایع است برای مثال کسانی که مواد مخدر یا الکل زیاد مصرف می کنند یا کسانی زیاد استفراغ می کنند. همچنین کسانی که بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت نمی کنند و مینای دندان ضعیفی دارند.

فلوراید درمانی در کودکان چگونه است؟

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، نیازی به وسواس نشان دادن برای کودکان نیست که حتما از فلوراید استفاده کنند ولی همچنان استفاده کردن از فلوراید هیچ ضرری ندارد مگر اینکه حساسیت هایی به آن داشته باشد. بهتر است بدانید که اگر کودک زیر 3 سال سن دارد، تنها زمانی به آنها اجازه استفاده از فلوراید بدهید که خودتان نظارت دقیقی بر آنها دارید، برای کودکان کمی از خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه برنج بر روی مسواک آنها بگذارید ولی اگر کودک شما بین 3 تا 6 سال سن داشت، می توانید به اندازه یک نخود خمیر حاوی فلوراید بگذارید و بعد هنگام مسواک زدن کودکان خود را نظارت کنید که تا به موقع خمیر را توف کند بیرون، تا در آینده مشکلاتی به وجود نیاید.

فلوراید درمانی در کودکان چگونه است

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، ما به فلوراید درمانی در کودکان پرداختیم و متوجه شدید که نیاز به وسواسی نشان دادن در دندان ها کودک خود نیست ولی همچنان هیچ ضرری ندارد که در مسواک زدن کودکان خود کمی از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده شود ولی همچنان مراقب باشید که کودک شما آلرژی به ماده فلوراید ندارد. همچنین در این مقاله به فواید فلوراید اشاره شد، متوجه شدید که تقویت مینای دندان و زیاد کردن کلسیم و فسفات از مهم ترین فوایدی است که دارد.

اگر به دنبال کلینیک زیباسازی دندان در تهران می باشید، مانادنت یک گزینه عالی می تواند باشد. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، دندان ها شما را زیبا می کند و کمک می کند که لبخند زیبایی داشته باشید.

سوالات متداول

  • از مهمترین فواید فلورایدتراپی کودکان چیست؟
    فواید فلوراید درمانی در کودکان زیاد تفاوتی با بزرگسالان ندارد و می توان گفت زیاد کردن کلسیم و فسفات و همچنین تقویت مینای دندان از مهم ترین فواید آن است.
  • فلوراید درمانی چقدر طول می کشد؟
    فلوراید یک ماده طبیعی است که بر روی دندان ها مالیده می شود و فقط کافیست چند دقیقه بر روی دندان ها باقی بماند و بعد از درمان پیشنهاد می شود که نیم ساعت الی یک ساعت هیچ خوراکی خورده نشود.
  • برای زیباسازی دندان باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، دندان ها شما را زیبا می کند و کمک می کند که لبخند زیبایی داشته باشید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم