خصوصیات فلوراید تراپی

معرفی فلوراید دندان

یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری و کنترل پوسیدگی دندان بدون شک فلوراید تراپی می باشد. فلوراید در واقع یک ماده بسیار مهم و ضروری برای استحکام بیشتر دندان ها می باشد. با انجام این روش بدون شک مقاومت دندان ها بیشتر می شود. پوسیدگی دندان یکی از مشکلات رایجی است که برای بیشتر افراد اتفاق می افتد. در واقع پوسیدگی زمانی ایجاد می شود که میکروب ها و باکتری در دهان تولید اسید می کنند. از این رو برای درمان و جلوگیری از این مشکل انجام فلوراید دندان بسیار موثر و ضروری می باشد. این روش همچنین مزایای زیادی نیز به همراه دارد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام این روش باید به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. استفاده از فلوراید در کنار مسواک و نخ دندان می تواند به حفظ سلامت بیشتر دندان ها کمک کند. فلوراید دندان زمانی باید انجام شود که دندان ها دچار پوسیدگی شده باشند. در این صورت باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید. در ادامه مطلب با مزایا و خصوصیات فلوراید دندان بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای فلوراید تراپی

همانطور که گفته شد یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها برای پیشگیری و کنترل پوسیدگی دندان بدون شک فلوراید تراپی می باشد. انجام این روش همچنین مزایای زیادی نیز به همراه دارد. فلوراید دندان برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب و ضروری می باشد چرا که موجب استحکام بیشتر دندان ها در دوران بزرگسالی می شود. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام این روش باید به دندانپزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. در ادامه با برخی از مزایای فلوراید دندان آشنا خواهید شد.

  • مقاومت و استحکام بیشتر دندان
  • تقویت مینای دندان 
  • کاهش فرایند فرسایش 
  • مقابله با پوسیدگی دندان
  • هزینه مناسب
  • از بین بردن باکتری های مضر 
  • مزایای فلوراید تراپی

مراحل انجام فلوراید 

بدون شک برای انجام فلوراید تراپی دندان باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. فلوراید دندان یکی از بهترین روش ها برای کنترل پوسیدگی دندان است. این روش همچنین مزایای زیادی نیز به خود اختصاص داده است. دندانپزشک در ابتدا دندان ها را با استفاده از برس مخصوص تمیز می کند سپس از ژل فلوراید بر روی دندان ها استفاده می کند. این ژل باید حدود 5 دقیقه بر روی دندان قرار گیرد تا موجب تقویت مینای دندان شود. در مرحله بعد پزشک با استفاده از پنبه ژل فلوراید را تمیز می کند. این روش بدون شک باید توسط پزشک انجام شود. فلوراید دندان در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار مناسب و مفید می باشد. فلوراید دندان باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. 

مراقبت های لازم بعد از انجام فلوراید 

یکی از بهترین روش ها برای کنترل پوسیدگی دندان بدون شک فلوراید تراپی می باشد. برای انجام این روش باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین باید نسبت به توصیه ها و مراقبت های لازم بعد از انجام فلوراید توجه کافی داشته باشید. در ادامه با مراقبت های لازم بعد از انجام فلوراید آشنا خواهید شد.

  • پس از انجام فلوراید تا یک ساعت بعد نباید چیزی میل کنید.
  • بهتر است تا چند روز بعد از انجام فلوراید غذاهای سفت و جویدنی مصرف نکنید.
  • تا یک روز بعد از انجام فلوراید از مسواک و نخ دندان استفاده نکنید.
  • بهتر است غذاهای نرم تا چند روز مصرف کنید.
  • تا چند ساعت بعد از انجام فلوراید از بهتر است آب مصرف نکنید.
  • در فلوراید تراپی کودکان باید توجه داشته باشید کودک آب دهان خود را قورت ندهد.
  • مراقبت های لازم بعد از انجام فلوراید

فلوراید برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک تمامی افراد به راحتی می توانند از روش فلوراید تراپی استفاده کنند. این روش برای حفاظت و مراقبت از دندان ها بسیار مفید و ضروری می باشد. فلوراید برای افرادی که دندان هایشان دچار پوسیدگی شده است و یا پوسیدگی دندان ارثی و ژنتیکی می باشد مناسب است. همچنین برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است چرا که موجب استحکام بیشتر دندان ها در سنین بزرگسالی می شود.

خصوصیات ماده فلوراید 

همانطور که گفته شد برای انجام فلوراید تراپی باید به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید. فلوراید در واقع یک ماده معدنی می باشد. از این ماده به راحتی می توانید در خمیر دندان، آب آشامیدنی، دهان شویه و... استفاده کنید. این روش بدون شک یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری و کاهش پوسیدگی دندان است. وارنیش فلوراید به صورت ژل می باشد. که بر روی سطح دندان قرار می گیرد. طعم و بوی این ماده بسیار مناسب می باشد. این نکته مهم را فراموش نکنید این روش باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. 

خصوصیات ماده فلوراید

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با کاربرد و خصوصیات فلوراید تراپی به طور کامل آشنا شدید. فلوراید در واقع یک ماده بسیار مهم و ضروری برای استحکام بیشتر دندان ها می باشد. با انجام این روش بدون شک مقاومت دندان ها بیشتر می شود. این روش همچنین مزایای زیادی نیز به همراه دارد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام این روش باید به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. استفاده از فلوراید در کنار مسواک و نخ دندان می تواند به حفظ سلامت بیشتر دندان ها کمک کند.

سوالات متداول فلوراید تراپی

  1. فلوراید برای چه کسانی مناسب است؟
    بدون شک تمامی افراد به راحتی می توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای حفاظت و مراقبت از دندان ها بسیار مفید و ضروری می باشد. فلوراید برای افرادی که دندان هایشان دچار پوسیدگی شده است و یا پوسیدگی دندان ارثی و ژنتیکی می باشد مناسب است. همچنین برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است چرا که موجب استحکام بیشتر دندان ها در سنین بزرگسالی می شود.
  2. مراقبت های لازم بعد از انجام فلوراید به چه صورت است؟
    پس از انجام فلوراید تا یک ساعت بعد نباید چیزی میل کنید. بهتر است تا چند روز بعد از انجام فلوراید غذاهای سفت و جویدنی مصرف نکنید. تا یک روز بعد از انجام فلوراید از مسواک و نخ دندان استفاده نکنید. تا چند ساعت بعد از انجام فلوراید از بهتر است آب مصرف نکنید. بهتر است غذاهای نرم تا چند روز مصرف کنید.
  3. خصوصیات ماده فلوراید به چه صورت است؟
    فلوراید در واقع یک ماده معدنی می باشد. از این ماده به راحتی می توانید در خمبر دندان، آب آشامیدنی، دهان شویه و... استفاده کنید. این روش بدون شک یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری و کاهش پوسیدگی دندان است. وارنیش فلوراید به صورت ژل می باشد. که بر روی سطح دندان قرار می گیرد. طعم و بوی این ماده بسیار مناسب می باشد. این نکته مهم را فراموش نکنید این روش باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. 
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم