عوارض بعد از درمان ریشه دندان

احتمالا شما وقتی که به عوارض درمان ریشه یا اندو دندان فکر می کنید، یکی از دردناک ترین دردهای جراحی دندان را در ذهن خود ایجاد می کنید، زیرا که درمان آن زمان زیادی نیاز دارد. همانطور که می دانید زمانی به درمان و جراحی ریشه دندان نیاز است که در دندان مشکلی مانند التهاب یا عفونت وجود داشته باشد که باعث پوسیدگی یا ترک دندان شود. جراحی و درمان ریشه دندان به پیشگیری بروز درد و به زیاد شدن آبسه کمک می کند. برای بیشتر مردم درمان ریشه دندان به خوبی و بدون هیج مانعی به پایان می رسد، ولی بعد از درمان ریشه یا اندو دندان خطراتی به همراه دارند که منجر به جراحی می شود و دانستن آن عوارض به شما برای دوره ی بهبود بعد از جراحی کمک می کند. ما در این مقاله به عوارض و مشکلات بعد از درمان ریشه دندان می پردازیم و آنقدر که شما فکر می کنید این عوارض دردناک نیست و خیلی زود می توانید به حالت سابق خود برگردید.

عوارض درمان ریشه دندان

همانطور که در مطلب بالا گفته شد درمان ریشه دندان یا اندو دندان عوارضی ممکن است به همراه داشته باشد و درد زیادی را به شما وارد کند. ما در این بخش از مقاله عوارض درمان اندو دندان را نام می بریم و در ادامه مقاله به توضیح آنها می پردازیم.

  • خونریزی، سوزش و عفونت در ناحیه درمان
  • درد و خشکی در قسمت فک
  • بی حسی در ناحیه درمان
  • بیش از اندازه پر کردن
  • شکسته شدن دندان
  • عوارض درمان ریشه دندان

خونریزی، سوزش و عفونت در ناحیه درمان ریشه

همانطور که می دانید درمان ریشه دندان در حالت کلی در پاکسازی اطراف ریشه ی دندان نقش دارد، بنابراین عادی است که احساس درد و ناراحتی کنید. درد ناحیه ریشه ی دندان آنقدر زیاد نیست که باعث شود شما به شدت ضعیف شوید. اگر درد به در حالت کلی به پایان یا کمتر نشد، آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

درد و خشکی در قسمت فک بعد از عمل ریشه دندان

یکی از عوارض درمان ریشه دندان احساس خشکی در ناحیه فک است که در افراد خیلی کمی پیش میاید. این مشکل به علت اینکه هنگام درمان تزریق های لازم برای درمان زده شده است پیش میاید و ممکن است تا چند روز اطراف لب و دهن قرمز و ترک داشته باشد.

بی حسی در ناحیه درمان ریشه دندان

معمولا زمان درمان، دندانپزشک به شما داروهای بی حسی زیادی تزریق می کند و باعث می شود که در ناحیه درمان تا 4 ماه بی حس شود. نگران این موضوع نباشید زیرا که برای همیشه قرار نیست دهان شما بی حس باشد.

بی حسی در ناحیه درمان

بیش از اندازه پر کردن ریشه دندان

زمانی که دندانپزشک به مرحله پر کردن کانال ریشه دندان می رسد، ممکن است بین کانال ریشه و استخوان روزنه ای باشد. این روزنه احتمال دارد ماده ای که برای پر کردن کانال ریشه دندان مورد استفاده قرار گرفته است به خارج از ریشه دندان یعنی درون استخوان و بافت پیرامون آن وارد شود و برای در آوردن آن باید جراحی انجام شود.

شکسته شدن دندان  در هنگام عمل اندو

یکی دیگر از عوارض درمان اندو دندان شکستن دندان ها است. بیشتر دندان هایی که بر روی آنها درمان ریشه یا اندو انجام می شود، تحت تاثیر پوسیدگی یا حجم زیادی از مواد پر کننده دندان می شوند و ممکن است به راحتی آن دندان ها شکسته شوند. بنابراین باید سریعا این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و برای پر کردن دوباره آن اقدام کنید.

شکسته شدن دندان

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، درمان ریشه دندان یا همان اندو دندان عوارضی به همراه دارد که در بعضی از آنها منجر به جراحی می شود. همچنین ما در این مقاله به برخی از عوارض درمان ریشه دندان پرداختیم و به شما دلیل اینکه چرا این عوارض به وجود می آید را شرح دادیم. امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و همچنین برای زیباسازی دندان هایتان، شما می توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در تهران یعنی مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین متخصص ها و خدمات از دندان های شما مراقبت خواهند کرد و لخند شما را از همیشه زیبا تر می سازد.

سوالات متداول عوارض و مشکلات بعد از درمان ریشه دندان

  1. عوارض درمان اندو دندان چه مشکلاتی ایجاد می کند؟
    عوارض زیادی ممکن است در درمان ریشه دندان ایجاد شود که بعضی از آنها واقعا آزار دهنده هستند ولی در حالت کلی عفونت، سوزش و درد در ناحیه درمان یک مورد تقریبا عادی در تمامی افرادی است که درمان ریشه دندان را انجام داده اند.
  2. چه عوارضی از درمان ریشه دندان ممکن است به جراحی ختم شود؟
    بیش از اندازه پر کردن کانال ریشه دندان ممکن است از طریق روزنه ای به درون استخوان و بافت پیرامون نفوذ کند و برای خارج کردن آن نیاز به جراحی است.
  3. برای زیبا سازی دندان ها باید به کجا مراجعه کرد؟
    شما می توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در تهران یعنی مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین متخصص ها و خدمات از دندان های شما مراقبت خواهند کرد و لخند شما را از همیشه زیبا تر می سازد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم