تصویر پولیش دندان بعد از ارتودنسی

پولیش چیست و چرا برای ارتودنسی استفاده می شود؟ قصد ما از این مقاله پاسخ به این پرسش هاست. احتمالاً از پزشک خود یا اطرافیان راجب پولیش دندان شنیده باشید. شاید آن را نوعی روش مراقبتی بدانید یا آن را یک شیوه برای افزایش زیبایی دندان به شما معرفی کرده باشند. پولیش دندان مثل خیلی دیگر از روش های دندانپزشکی می تواند موارد استفاده متفاوت و دلایل مختلفی داشته باشد. پولیش دندان بعد از ارتودنسی بیشتر جنبه مراقبتی دارد و به شما کمک می کند که بعد از انجام فرآیند ارتودنسی، دندان های شما دچار پوسیدگی نشوند.

پولیش دندان بعد از ارتودنسی

احتمالاً واژه پولیش را غیر از دندانپزشکی در حوزه های دیگر، مثلاً صنعت شنیده باشید. اساساً به انواع روش های پاک کردن فرسایشی یک جسم جامد، پولیش می گویند. راجب دندان های ما هم به عنوان اجسام جامد، دندانپزشک با استفاده از وسایل مخصوص ، یک جسم چرخان را روی دندان شما قرار داده به حرکت درمی آورد و لایه های سطحی آن را پاکسازی می کند. انگیزه های موجود برای این کار متفاوت هستند. بعضی اوقات هدف افزایش زیباییست و بعضی اوقات هم کمک به سلامت دندان.

ارتودنسی

درمان به وسیله پولیش دندان

وقتی دندان های شما دچار پوسیدگی شدید می شود یا تارتار زیادی روی آن تشکیل شده، دندانپزشک برای حذف یک لایه از پوسیدگی و پلاک اقدام به پولیش می کند. خواهیم دید که پولیش دندان بعد از ارتودنسی هم دلیلی مشابه دارد.

پولیش دندان برای زیباسازی

دلیل دیگر، همانطور که انتظار می رفت، اصلاح لبخند و کمک به زیبایی دندان هاست. در این روش تلاش می شود که با برداشتن لایه پلاک و لکه سطحی، دندان را زیبا ساخت. علاوه بر آن می شود به قدری مینای دندان را سایش داد تا فرمی درخشنده و صاف به خودش بگیرد. در این حالت ممکن است دندانپزشک از نوعی خمیر مخصوص برای تقویت درخشندگی استفاده کند.

مراقبت های بعد از ارتودنسی

اکثر متودهای پزشکی دارای دوره نقاهت و مراقبت های در طول فرآیند هستند. ارتودنسی هم فرآیندی زمانبر بوده و برای افراد محدودیت های موقتی ایجاد می کند. از پولیش دندان برای افزایش ایمنی دندان ها بعد از ارتودنسی استفاده می شود، اما چگونه؟

فواید پولیش دندان برای جلوگیری از پوسیدگی

اساساً جمع شدن پلاک ها روی دندان باعث ایجاد محیط مناسب برای عوامل بیماری زای خارجی می شود. به مرور زمان برخورد مواد قندی به این پلاک ها و عوامل خارجی، دندان را دچار آسیب جدی می کند. پولیش کردن یک لایه سطحی از دندان را به طور کامل حذف می کند. این یعنی تمام باکتری ها، پلاک ها و جرم های روی دندان حذف می شوند. به سادگی نتیجه اش می شود افزایش ایمنی دندان ها. پولیش دندان بعد از ارتودنسی برای حذف یک لایه از پلاک و قند که در طی فرآیند نصب ارتودنسی روی آن تشکیل می شود صورت می گیرد.

ایجاد تارتار روی دندان

مزایای پولیش دندان بعد از ارتودنسی

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها: پولیش با رفع پلاک های دندان از آن ها در مقابل پوسیدگی مراقبت می کند.
  • کاهش بوی بد دهان: با استفاده از پولیش و حذف پلاک های دندان، باکتری ها و عواملی که باعث بوی بد دهان می شدند حذف خواهند شد.
  • جنبه های زیبایی پولیش هم کاملاً واضح است. پولیش دندان بعد از ارتودنسی به افزایش درخشندگی آن کمک می کند.

مراقبت های بعد از پولیش دندان

دقت داشته باشید که پولیش یک لایه سطحی از مینا را موقتاً حذف می کند. این یعنی تا وقتی که لایه سطحی روی دندان شما دوباره تشکیل شود، نیاز به مراقبت های بیشتری دارد. در این مواقع بروز نشانه های شبیه حساسیت یا داشتن احساس بعد در مقابل سرما و گرما از رخدادی متعارف محسوب می شود. نکته بسیار با اهمیت، مثل همیشه، رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت روزانه است. مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان بسیار مفید فایده خواهد بود.

مسواک زدن روزانه

کجا پولیش دندان را انجام بدهیم؟

به طور کلی پولیش دندان بعد از ارتودنسی فرآیند عارضه داری نیست اما مثل همه ی اعمال حوزه دندانپزشکی باید توسط یک فرد حرفه ای انجام شود. در وب سایت مانادنت شما با متخصصان دندانپزشکی در حوزه های مختلف درمانی و زیبایی رو به رو هستید که می توانند یک پولیش مطمئن و ایمن روی مینای دندان های شما انجام دهند. دقت کنید که در صورت ایجاد آسیب جدی برای مینا، برگشتن آن به حالت اولیه غیرممکن خواهد بود. پس به شما پیشنهاد می کنیم راجب این قسمت مهم از دندان های خود جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

سوالات متداول پولیش دندان بعد از ارتودنسی

پولیش دندان به چه صورت انجام می گیرد؟
 برای این کار از وسیله ای به نام پولیشر استفاده می شود که به وسیله ساییدن لایه سطحی دندان، آن را حذف می کند.

چرا بعد از ارتودنسی نیاز به پولیش داریم؟
در طی فرآیند ارتودنسی یک لایه از پلاک و مواد قندی روی دندان ایجاد می شود. برای اینکه محدودیت های شما در مسواک زدن باعث تشدید پوسیدگی نشود، با استفاده از روش پولیش، این لایه حذف می شود.

آیا پولیش به دندان آسیب می زند؟
در حالت کلی، پولیش فرآیندی بی عارضه و بدون آسیب به دندان است. با این حال تا وقتی که لایه سطحی مینا به طور کامل ترمیم نشده است، باید مراقبت هایی از دندان صورت بگیرد. در این بین امکان دارد بعضی نشانه های حساسیت دندان را مشاهده کنید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم