کاهش درد ارتودنسی

چگونه درد ارتودنسی دندان را کم کنیم؟

یکی از ترس‌های اصلی بسیاری از افراد برای درمان دندان‌های نامرتب خود درد ارتودنسی می‌باشد، بهتر است بدانید که در اوایل ارتودنسی ممکن است دندان درد های شدیدی به سراغ شما بیاید اما با استفاده از روش‌هایی می‌توانید درد ارتودنسی دندان را کم کنید و به درمان دندان های خود نیز بپردازید. یکی از سوالات متداوم افراد در هنگام ارتودنسی این است که چگونه درد ارتودنسی را کم کنیم؟ همانطور که اشاره شد، روش های بسیار زیادی وجود دارد که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید به راحتی درد ارتودنسی دندان های خود را کاهش دهید که در ادامه به آن‌ها پرداخته ایم.

چگونه درد ارتودنسی دندان را کم کنیم2

کاهش درد ارتودنسی با داروهای بی حسی و مسکن

یکی از روش های موثر برای کم شدن درد ارتودنسی دندان این است که از داروهای مسکن و بی حسی استفاده نمایید؛ برای استفاده از داروهای بی حسی بهتر است ابتدا دندان و لثه خود را به خوبی شستشو بدهید و سپس با انگشت خود دارو بی حسی را بر روی دندان ها بمالید.

استفاده از داروهای مسکن نیز با مشورت دکتر می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش درد ارتودنسی دندان شما بکند، توجه داشته باشید که برای استفاده از داروهای مسکن دندان حتما روی بسته بندی را به طور کامل مطالعه نمایید.

استفاده از کمپرس یخ برای درمان درد ارتودنسی

برای کم شدن درد ارتودنسی دندان استفاده از کمپرس یخ می‌تواند کمک بسزایی به شما بکند زیرا به دلیل دمای بسیار پایین کمپرس ورم های دندان شما بی حس شده و سپس بهبود می‌یابند.

خوردن بستنی و یا مکیدن تکه‌های یخ نیز می‌تواند باعث تسکین درد دندان شما بشود و نتایج خوبی را از خود بجای بگذارد، توجه داشته باشید جویدن تکه‌های یخ می‌توند به براکت‌های نصب شده بر روی دندان شما فشار بیاورد و درد دندان‌ها را چندین برابر نماید.

شستشوی دندان با آب نمک

بهتر است بدانید که استفاده از آب نمک برای درمان بریدگی های و زخم های موجود در دهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد، می‌تواند با غرغره کردن آب و نمک می‌توانید وضعیت دندان‌های خود را بهبود داده و به کاهش درد ارتودنسی دندان خود نیز کمک نمایید.

مصرف غذاهای نرم برای محافظت از ارتودنسی

در هنگام ارتودنسی، دندان ها بسیار حساس می‌شوند و خوردن غذاهای سفت کار بسیار سختی می‌شود؛ بنابراین مصرف غذاهای نرم در این زمان می‌تواند به درمان و کاهش درد ارتودنسی دندان ‌های شما کمک بسزایی کند که این غذاها شامل سوپ‌ها، پوره سیب زمینی و ... می‌شوند.

مصرف غذاهای نرم برای محافظت از ارتودنسی

استفاده از موم ارتودنسی دندان

موم دندان یکی از وسایلی است که می‌توان به راحتی آن را در داروخانه ها یافت و خریداری کرد و با استفاده از آن به درد ارتودنسی دندان کمک بسیار زیادی کرد، برای استفاده از این موم ها ابتدا باید تکه از آن را جدا نمایید و سپس آن را به شکل نوپ مانند در بیاورید و به آرامی آن را بر روی براکت خود بچسبانید.

 با انجام این کار می‌توانید به گرم شدن دندان های خود کمک کنید که همین امر تاثیر چشمگیری در کاهش درد دندان های شما دارد.

ماساژ درمانی لثه برای کاهش درد ارتودنسی

اکثرا برای  کم شدن درد دندان از ماساژ درمانی لثه استفاده می‌شود، برای انجام این کار می‌توانید از تکه‌های کوچک یخ کمک بگیرید و به آرامی یخ را بین انگشتن خود قرار دهید و به ماساژ لثه بپردازید.

کاهش درد ارتودنسی با رعایت بهداشت دندان

یکی از مهم ترین نکات در هنگام ارتودنسی رعایت بهداشت دندان ها است، با رعایت بهداشت دندان می‌توانید از پوسیدگی دندان‌های خود  بسیار موثر و کارآمد است.

هنگامی که غذا می‌خورید امکان اینکه غذا در میان سیم‌ها و براکت‌ها باقی بماند بسیار زیاد است و با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می‌توانید از دندان‌ها خود به خوبی مراقبت نمایید.

نکات مهم برای کاهش درد ارتودنسی

برای کاهش درد دندان به دلیل ارتودنسی، نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تاثیر زیادی بر روی درمان دندان درد خود بگذارید؛ در ادامه نکات مهم برای کاهش درد ارتودنسی دندان را برای شما شرح داده ایم:

  •         مراجعه به دکتر برای دریافت داروهای بی حسی
  •         داشتن صبر
  •         خودداری از مصرف غذاهای سفت
  •         مصرف نکردن آدامس
  •         رعایت نکات بهداشتی و شستن دهان با آب سرد
  •         محافظت از دندان در هنگام انجام فعالیت های ورزشی

علت درد ارتودنسی دندان چیست؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که آیا دلیل درد ارتودنسی دندان چیست؟ در ابتدای ارتودنسی فشار وارد شده به دندان ممکن است برای شما بسیار آزار دهنده و دردناک باشد و باعث بشود تا دندان های شما در صورت وارد شدن هر گونه فشار واکنش منفی‌ای از خود نشان بدهد.

گاهی با خوردن غذاهای بسیار سفت به براکت‌های دندان فشار وارد شده و می‌شکنند، در این صورت بهتر است به دکتر متخصص خود مراجعه کنید تا به درمان ارتودنسی دندان شما بپردازد؛ به طور کلی درد ارتودنسی دندان در لثه، فک و دندان ها ایجاد می‌شود.

علت درد ارتودنسی دندان چیست

سخن پایانی

یکی از مشکلات افراد باری ارتودنسی کردن دندان‌های خود، درد دندان در هنگام ارتودنسی می‌باشد؛ بهتر است بدانید که روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به کاهش درد ارتودنسی دندان خود کمک بسیار زیادی بکنید.

سوالات متداول درد ارتودنسی دندان

  • چه روش هایی برای کاهش درد ارتودنسی دندان وجود دارد؟
    روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به کاهش درد ارتودنسی دندان خود کمک بسیار زیادی نمایید، برای کاهش درد ارتودنسی دندان می‌توانید از روش هایی همچون استفاده از کمپرس یخ، مصرف غذاهای نرم، شستشوی دندان با آب و نمک، ماساژ درمانی لثه و بکارگیری موم ارتودنسی استفاده نمایید.
  • علت درد ارتودنسی دندان چه می‌باشد؟
    در ابتدای ارتودنسی فشار بسیار زیادی به دندان ها وارد می‌شود که پس از گذشت مدتی این درد کاهش پیدا می‌کند برای درمان درد ارتودنسی دندان نکات بسیار زیادی وجود دارد که در متن به طور کامل به آن پرداخته ایم.
  • برای کم شدن درد ارتودنسی دندان چه نکاتی را باید رعایت نمایید؟
    برای کاهش درد ارتودنسی بهتر است از مصرف غذاهای سفت خودداری نمایید و همچنین به رعایت نظافت دندان های خود توجه بسیار زیادی داشته باشید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم