لمینت دندان امروزه مکرراً به عنوان یک روش زیبایی ترمیمی برای اصلاح رنگ دندان ها و هم شکل کردن آن ها استفاده می شود. لمینت همچنین در ترمیم شکستگی و آسیب های جزئی دندان هم کاربرد دارد. با این حال ممکن است بعد از نصب آن فرد دچار دندان درد بشود. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارند که بعضی به سادگی حل می شوند و بعضی هم به پیگیری بیشتر نیاز دارند. اگر مدت طولانی بعد نصب آن دچار دندان درد شدید، ممکن است دلیل آن ایجاد پوسیدگی دور از دید شما باشد. برای اطلاعات بیشتر راجب علل درد بعد از لمینت دندان با ما همراه باشید.

درد بعد از لمینت دندان

دانستن بیشتر راجب نحوه نصب لمینت به ما کمک می کند که درک بهتری از علت درد احتمالی داشته باشیم. به همین خاطر یک مرور اجمالی بر روند نصب لمینت دندان خواهیم داشت.

دندان لمینت شده

لمینت دندان یک لایه نازک به عنوان پوشش دندان های طبیعیست که از جنس سرامیک یا کامپوزیت تهیه می شود. پزشک بعد از ساخت این لایه نازک آن را روی دندان قرار می دهد و با استفاده از یک سیمان مخصوص لمینت را به صورت دائمی به دندان ها متصل می کند. معمولا لمینت سرامیکی دارای دوام و زیبایی بیشتری نسبه به جنس کامپوزیت آن است و همین باعث شده گرانتر در بیاید. علت درد بعد از لمینت دندان می تواند در هر مرحله از نصب آن نهفته باشد. در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

درد بعد از لمینت و دلیل

بهترین روش برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد، انتخاب یک دندانپزشک با تجربه و متخصص در زمینه ترمیم و زیبایی، مخصوصا نصب لمینت است. همان طور که خواهید دید بسیاری از این مشکلات می توانند حاصل یک اهمال کوچک پزشکی باشند.

حساسیت دندان ها

با توجه به اینکه برای هم سطح کردن دندان های طبیعی قبل از نصب لمینت به تراشیدن آن ها نیاز داریم، ممکن است بعد از این فرآیند دندان های شما واکنش خوبی به این موضوع نداشته باشند. این حساسیت با استفاده از داروهای مخصوص قابل رفع می باشد و جزو علل ساده ی درد بعد از لمینت دندان می باشد.

آسیب رسیدن به عصب دندان بعد از تراش

احتمال دیگر مربوط به ایجاد آسیب در قسمت میانی دندان است به خاطر تراشیدن غیر اصولی مینای دندان. از طرفی پوسیدگی و ضعف دندان های شما هم می تواند مزید بر علت باشد. به هر نحو علت دیگر برای درد دندان بعد از لمینت همین آسیب است. برای متوقف کردن آن می توانید از دندانپزشک درخواست کنید که از داروی بی حسی استفاده کند.

تراشیدن مینای دندان بعد از لمینت

ناترازی دندان های بعد از نصب لمینت

یک ایراد احتمالی در نصب غیر اصولی لمینت و عامل مهمی برای درد بعد از لمینت دندان، رعایت نکردن هم ترازی آن ها و ارتفاع درستشان است. اگر چنین چیزی رخ دهد، بعد از نصب لمینت، دندان ها فضای درستی درون لمینت را پر نمی کنند. این باعث می شود هنگام جویدن غذا با فشار زیاد، بعضی دندان ها درگیر نشوند و از طرف دیگر روی بعضی فشار بیش از حد وارد شود. این اتفاق با مراجعه به یک دندانپزشک حرفه ای کاملاً قابل پیشگیریست.

تراز بودن دندان قبل از نصب لمینت

خراب شدن دندان ها و ایجاد عفونت

این یکی از علل پرعارضه برای درد بعد از لمینت دندان است و به دو دلیل امکان دارد رخ دهد. یکی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان توسط خود شما بعد از نصب لمینت. و دیگری، مثل بند قبلی، نصب غیر اصولی لمینت است. اگر موقع قرار دادن لمینت روی دندان و اتصال آن تمام قسمت رویی دندان ها پوشانده نشود یا حفره ای باقی بماند، طی زمان پلاک و عوامل خارجی غیر مطلوب زیادی این قسمت ها را پر خواهد کرد. چون لمینت جلوی دید شما از دندان ها را گرفته، شروع و رشد عفونت تا قبل از پدیدار شدن درد، از شما پنهان خواهد بود. به همین دلیل این مورد می تواند آسیب زیادی برای شما ایجاد کند.

پوسیدگی دندان زیر لمینت

راهکار اصلی برای جلوگیری از مشکلات پس از لمینت دندان

همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم، بسیاری از مشکلات و درد هایی که بعد از لمینت دندان پدید می آیند، با رعایت نکات بهداشتی توسط شما و رعایت اصول فنی توسط دندانپزشک قابل پیشگیری هستند. متخصصان ما در وب سایت مانادنت با تجربه و تخصص بالای خود در زمینه های مختلف دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی آمادگی ارائه خدمات در سطوح بالای کیفی را دارند.

سوالات متداول علت درد بعد از لمینت دندان چیست

آیا ممکن است دندان های بعد از لمینت دچار عفونت بشوند؟
بله، اگر لمینت به صورت درست روی آن ها سوار نشوند. اگر تمام حفره ها و فواصل بین دندان و لثه توسط لمینت پر نشود، امکان ایجاد یک محیط پنهان از چشم اما دارای پتانسیل بالای عفونت کردن وجود دارد.

چگونه ناترازی دندان ها می توانند باعث درد بشوند؟
اگر لمینت به صورت تراز و با ارتفاع درست روی دندان قرار نگیرد، موقع غذا خوردن، فشار روی بعضی دندان ها کمتر و روی بعضی بیش از حد وارد می شود. این فشار اضافه به مرور باعث درد و آسیب خواهد شد.

چگونه نصب لمینت به عصب دندان آسیب وارد می کند؟
پزشک شما برای ایجاد یک سطح صاف و مناسب نیاز دارد که مینای دندان ها را بتراشد. اگر این تراش غیر اصولی و بیش از حد انجام بگیرد، در نهایت باعث وارد شدن آسیب به عصب دندان خواهد شد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم