مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از بهترین راه ها برای زیبا کردن لبخند افراد می باشد. کسانی که دندان های ردیفی ندارند و یا شکل ظاهری دندان هایشان خوب نیست می توانند از این روش استفاده کنند و دندان های ردیف و سفیدی داشته باشند. اما بعد از این کار می بایست مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهند تا زن گ لمینت باز نگردد و خراب نشود. در صورت خراب شدن نمی توان لمینت را ترمیم کرد و می بایست آن را تعویض نمود که هزینه دوباره می باشد.

حتی کسانی که دارای دندان های معمولی هستند برای زیبا تر شدن دندان هایشان از این روش استفاده میکنند و لبخند زیبا تری را پیدا میکنند. اما این گونه افراد نیز باید تا یک مدت از آن ها مراقبت کنند تا حساسیت دندان ها از بین برود. برای اینکه بتوانید لمینت دندان را انجام دهید می توانید به مراکز دندان پزشکی که در تهران وجود دارند بروید و بعد از معاینه این کار را انجام دهید و اگر دندان های شما شکسته یا کج شده است نگران نباشید چرا که با استفاده از لمینت سرامیکی می توان آن ها را درست کرد. جهت ترمیم لمینت دندان شکسته به کلینیک مانادنت مراجعه بفرمایید. 

چرا باید بعد از لمینت دندان ها مراقبت کنیم؟

هنگام انجام انجام عمل لمینت، مینای دندان ها را از بین می برند تا بتوانند لمینت را روی آن قرار دهند و زمانی که لمینت روی دندان ها به جای مینای دندان قرار میگیرد، دندان با گرما و سرمای نوشیدنی ها واکنش نشان می دهد و درد میگیرد. البته این کار در مرور زمان باعث ضعیف شدند دندان ها می شود به طوری که می تواند شما را اذیت کند و بنابر این می بایست مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهید تا دندان های شما بتوانند خودشان را با شرایط موجود وقف دهند.

بعد از مدتی که از لمینت دندان های خود مراقبت کردید می توانید متوجه شوید که دیگر دندان های شما نسبت به تغییرات دما واکنش نشان نمی دهند. از دیگر دلایلی که باید از لمینت مراقبت کنید این است که لمینت دندان ممکن است که خراب شود و باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا از خرابی لمینت ها جلو گیری کنید. لمینت های سرامیکی قابل ترمیم نمی باشند و نمی توانید آنها را تر میم کنید و اگر دچار آسیب دیدگی شوند باید آن ها را تعویض کنید. به همین دلیل باید بهداشت را نیز رعایت کنید و از فشار آوردن به لمینت نیز پرهیز کنید چرا که اگر بخواهید لمینت خود را دوباره تعویض کنید باید هزینه اضافی هم پرداخت کنید.

چرا باید بعد از لمینت از دندان ها مراقبت کنیم

مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان چه هستند؟

مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان این هستند که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. باید روزانه بین یک تا دو مرتبه مسواک بزنید و از دهانشویه استفاده کنید. چای و قهوه کمتر بنوشید تا رنگ لمینت تغییر نکند و این گونه می توانید رنگ آنها را حفظ کنید. در غیر این صورت اگر رنگ دندان های شما تغییر کند می بایست از دهانشویه های مخصوص استفاده کنید تا این رنگ به سفید باز گردد.

حتما از نخ دندان استفاده کنید و بین دندان ها را تمیز کنید، اینگونه می توانید به راحتی بهداشت دندان های خود را حفظ کنید و دیگر لمینت دندان های شما خراب نخواهند شد. بعد از این که لمینت دندان را انجام دادید می بایست از خوردن غذا های سفت پرهیزی کنید و به دندان های خود فشار وارد نکنید چرا که این کار باعث می شود لمینت از بین برود. نوشیدنی های گرم و سرد را همزمان مصرف نکنید، اگر این کار را انجام دهید دندان های شما درد خواهند گرفت.

اگر از دخانیات استفاده می کنید باید بگوییم که این کار را کنار بگذارید چرا که مصرف دخانیات باعث می شود رنگ دندان های شما تغییر کند. بعد از این که لمینت را انجام دادید نیازی به جرم گیری ندارید اما برای اینکار می توانید با دکتر خود مشورت کنید. حتما سعی کنید هر شیش ماه یک بار به پزشک خود مراجعه کنید و یک چکاپ انجام دهید تا از بیماری های لثه ای احتمالی مطلع شوید.

یکی از مشکلاتی که باعث می شود دندان های لمینت شده بعد از مدتی دچار آسیب دیدگی شوند دندان قروچه است، این عمل باعث می شود که دندان های شما آسیب ببینند و برای رفع این مشکل در خواب باید حفاظی برای دندان های خود بگیرید. از دندان های خود برای باز کردن اشیاء مختلف استفاده نکنید چرا که ممکن است دچار لب پریدگی لمینت دندان شوید. یکی از نقاط ضعف لمینت همین لبه های آن است و اگر رعایت نکنید ممکن است دچار آسیب شوید.

مراقبت از دندان ها

اگر لمینت دندان دچار آسیب شود چگونه می توان آن را ترمیم کرد؟

  1. اگر لمینت دندان های شما دچار آسیب شوند و نتوانید مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهید می بایست لمینت های خود را تعویض کنید.
  2. برای تعویض کردن لمینت ها می توانید به پزشک خود مراجعه کنید و از او بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.
  3. این کار هزینه اضافی در بر دارد و باید همان هزینه ای که برای لمینت یک دندان کرده اید را دوباره تکرار کنید.
  4. برای همین به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از لمینت دندان های خود مراقبت های لازم را بکنید تا دچار آسیب دیدگی نشوند.

ترمیم لمینت دندان آسیب دیده

سخن آخر

در نهایت باید گفت اگر مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهید این دندان ها از 10 تا 15 سال برای شما کار خواهند کرد و خراب نخواهند شد. مراقبت از دندان ها کار سختی نیست اما در بعضی از مواقع نیاز است که حواس خود را جمع کنید و از یک سری چیز ها مانند دخانیات و خوردن غذا های سخت دوری کنید. به این صورت می توانید لمینت خود را تا مدت ها نگه دارید.

لمینت کردن دندان ها می تواند شکستگی آن ها را بپوشاند و تمام دندان های شما را می تواند سفید ردیف نشان دهد، برای همنی هم است که بسیاری از افراد از این روش استفاده میکنند تا لبخند زیباتری داشته باشند.

سوالات متداول مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

  • چگونه می توان از لمینت دندان ها مراقبت کرد؟
    برای اینکه بتوانید از لمینت دندان های خود مراقبت کنید می بایست نکات بهداشت را رعایت کنید و روزی حداقل دو مرتبه مسواک بزنید و از فشار آوردن به دندان ها پرهیز کنید.

  • اگر از لمینت دندان ها مراقبت نکنیم چه اتفاقی می افتد؟
    اگر از لمینت دندان ها مراقبت های لازم را نکنید احتمال دارد که لمینت از بین برود یا اینکه رنگ آن تغییر کند.

  • اگر لمینت دندان ها دچار آسیب شوند چه باید کرد؟
    اگر لمینت دندان ها دچار آسیب دیدگی شوند می بایست به پیش پزشک بروید تا لمینت دندان های شما را تعویض کند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم