عوارض جرم گیری دندان

اکثر افراد دوست دارند دندان های زیبا و سفیدی داشته باشند، جرم گیری دندان اما بدون این که جوانب آن را در نظر بگیرند ممکن است عوارض و عواقبی را به همراه داشته باشد. با گذشت زمان و به طور معمول بخش های داخلی دندان ها به مرور تیره می شود و یا حتی ممکن است با مصرف سیگار و قلیان و حتی خوردن چای و قهوه می تواند لکه هایی را بر روی دندان ایجاد کند که باعث می شود دندان ها تغییر رنگ بدهند. در ادامه عوارض جرم گیری دندان را برای شما می گوییم.

عوارض جرم گیری دندان

بررسی عوارض جرم گیری دندان

در قدم اول باید به شما بگوییم که تمیز کردن ریشه های دندانی به طور عمیق و جرم گیری دندان ها خطرناک نیستند، اما ممکن است عوارض جرم گیری دندان نیز به وجود بیاید که یکی از این عوارض خونریزی و عفونت در لثه ها است.
پزشکان برای این که از مشکل و عوارض جرم گیری دندان جلوگیری کنند برای بیمار از فیبر هایی که آنتی بیوتیک هستند برای مدت زمان یک هفته بر روی لثه ها استفاده می کند.
افرادی که برای عفونت لثه و دندان مستعد هستند به آن ها پیشنهاد می شود از دارو های آنتی بیوتیک دارد در قبل و بعد جرم گیری حتما استفاده کنند تا جلوگیری کنند از ورود باکتری و میکروب به جریان خون.

درمان جرم گیری دندان چه عوارضی دارد؟

افرادی که به طور شدید فرسایش دندانی دارند ممکن است به طور محدود جرم گیری کنند زیرا ممکن است دندان های خود را از دست بدهند.
جرم گیری جلوی پوسیدگی دندان را به تنهایی نمی گیرد و شما باید بعد از این کار بهداشت دندان و دهان خود را رعایت کنید تا از عوارض جرم گیری دندان جلوگیری کنید.
یکی دیگر از این عوارض به این شکل است که شما باید برای جرم گیری و بروساژ هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کرده و این کار ا به طور مرتب انجام دهید.
اما اگر نمیخواهید به وسیله جرم گیری دندان های شما آسیب ببیند به شما پیشنهاد می کنیم از بلیچینگ دندان برای سفید کردن استفاده کنید.

درمان جرم گیری دندان

دندان ها بعد از جرم گیری از بین می روند؟

ممکن است بعد از جرم گیری مشکلاتی از قبیل حساسیت، آسیب رسیدن به ریشه های دندان برای شخص به وجود بیاید که همراه با درد است و این از عوارض جرم گیری دندان ها است.
دندان پزشکان به شما در مورد به وجود آمدن این مشکلات هشدار می دهد و اگر برای دندان های حساس خود از خمیر دندان های مخصوص استفاده کنید می توانید حساسیت دندان های خود را کاهش دهید.
البته بستگی دارد دندان های شما لکه های زرد داشته باشد یا لکه های قهوه ای، اگر لکه ها زرد بود بعد از جرم گیری نتیجه قابل قبولی را دریافت می کنید ولی اگر لکه ها قهوه ای بود بعد از جرم گیری نتیجه خوبی در انتظار شما نیست.
در بعضی موارد ممکن است جرم گیری فایده ای نداشته باشد آن هم به دلیل لکه های خاکستری می باشد که به وسیله مصرف سیگار و قلیان و یا مصرف فلوراید بیش از اندازه به وجود می آید و این یکی از عوارض جرم گیری دندان ها است.
با جرم گیری نمی توان تمام لکه ها و جرم ها را از روی دندان ها برطرف کرد و همچنین ممکن است دندان های شما بسیار حساس باشد و یا به فرسودگی مینای دندان و بیماری ها لثه مبتلا باشید.
که در این زمان دندان پزشک ممکن است از جرم گیری کردن دندان های شما خود داری و جلوگیری کند. زیرا ممکن است به دندان های شما آسیب وارد شود و دندان های شما از بین برود.

دندان ها حتما باید جرم گیری شوند؟

زمانی که در مورد عوارض جرم گیری دندان برای شما گفتیم حال می پردازیم به این نکته که چه دندان هایی حتما باید جرم گیری شوند. زیر لثه ها و به دندان ها ممکن است جرم ها چسبیده باشند که باعث می شود لثه ها عفونت و تحریک پذیر شوند و این مکان ها محلی برای پنهان شدن باکتری ها و فعالیت آن ها می باشد که باعث می شود دندان ها پوسیده شوند.
جرم گیری دهان و دهان امری لازم است ولی باید مراقب باشید زیرا ممکن عوارض جرم گیری دندان بیشتر از نکات مثبت آن باشد. بدرنگی و بدشکلی دندان ها به وسیله جرم های دندان به وجود می آیند.

لق شدن و ضعیف شدن دندان ها به وسیله جرم گیری اتفاق می افتد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که یکی از عوارض جرم گیری دندان، لق شدن و ضعیف شدن دندان ها است، در صورتی که به این شکل نیست. انباشته شدن مواد روی دندان ها در جرم گیری باعث می شود بیماری های لثه به وجود بیاید.
هنگامی که مواد انباشته شده را از روی دندان ها برمی دارند، شما احساس می کنید دندان های شما ضعیف و لق شده است در صورتی که ضعیف شدن دندان ها ربطی به جرم گیری ندارد و دلیل آن موادی به اسم کلکیولوکس و پلاک ها است.

لق شدن و ضعیف شدن دندان ها

خلاصه مطلب

در این مقاله عوارض جرم گیری دندان را به طور کامل برای شما شرح دادیم و شما قبل از جرم گیری باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و بعد به دندانپزشک مراجعه کنید و بعد اجازه دهید آن ها جرم گیری دندان را برای شما انجام دهند.

سوالات متداول عوارض جرم گیری دندان

1. آیا جرم گیری همراه با درد است؟
به دلیل این که ریشه دندان ها و بافت ها به وسیله بی حسی موضعی، بی حس می شوند پس با درد همراه نیست اما امکان دارد قلم جرم گیری را روی دندان ها فشار دهند که احساس درد و ناراحتی می کنند.
2. در جرم گیری به چه علت دندان ها ضعیف و لق می شود؟
هنگامی که مواد انباشته شده را از روی دندان ها برمی دارند، شما احساس می کنید دندان های شما ضعیف و لق شده است در صورتی که ضعیف شدن دندان ها ربطی به جرم گیری ندارد و دلیل آن موادی به اسم کلکیولوکس و پلاک ها است.
3. جرم گیری در چه زمانی امکان پذیر نیست؟
در بعضی موارد ممکن است جرم گیری فایده ای نداشته باشد آن هم به دلیل لکه های خاکستری می باشد که به وسیله مصرف سیگار و قلیان و یا مصرف فلوراید بیش از اندازه به وجود می آید
با جرم گیری نمی توان تمام لکه ها و جرم ها را از روی دندان ها برطرف کرد و همچنین ممکن است دندان های شما بسیار حساس باشد و یا به فرسودگی مینای دندان و بیماری ها لثه مبتلا باشید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم