فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان

شما برای داشتن لبخندی زیبا باید لثه و دندان سالم و تمییزی داشته باشید. در ادامه برای شما فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان را شرح می دهیم و به شما می گوییم که چه مزایا و معایبی را دارا می باشند.

مقایسه جرم گیری لثه و جرم گیری دندان

اگر برای مدت کوتاهی مسواک نزنین ممکن است بر روی دندان و لثه شما لایه ای چسبنده به وجود بیایید که به مرور زمان به لثه و دندان آسیب های جدی و خطرناکی را وارد می کند. فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان چیست که در ادامه به تفاوت این دو می پردازیم.

جرم گیری لثه به چه صورت است؟

اگر با مسواک و نخ دندان پلاک هایی که روی لثه و دندان برداشته نشود، این پلاک ها بعد از مدتی تبدیل به رسوبات زرد، تیره و آهکی سفید رنگ می شوند و دیگر با مسواک قابل برداشت نیست.
بعضی از این جرم ها روی دندان و بالای لثه ساخته می شوند که قابل دیدن هستد. این جرم ها بیشتر در قسمت اتصال لثه و دندان به وجود می آیند که با مراجعه به متخصص لثه پاسداران می‌توانید به راحتی به حل این مشکل بپردازید. گاهی ممکن است جرم هایی در زیر لثه ها به وجود بیایند که بسیار خطرناک است.

جرم گیری لثه min

جرم گیری دندان به چه صورت است؟

در فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان باید بدانید که جرم گیری چگونه انجام می شود.اگر مسواک چند روز زده نشود و لایه های غذایی روی دندان ها انباشته می شود. برای از بین بردن جرم دندان می توانید از مسواک استفاده کنید. اما اگر این لایه ها عمرشان به چند سال و یا چند ماه برسد، دیگر نمی توان به راحتی آن ها را از بین برد و آن ها بر روی دندان به رنگ زرد باقی می مانند و ظاهری بد و زشت را برای فرد به وجود می آورد.

راه های جرم گیری دندان

جرم گیری دندان به راهی که جرم ها را از بین می برد گفته می شود و در چند جلسه انجام می شود و بین این جلسات طبق دستور و نظر دندان پزشک باید عمل کنید. از دهانشویه ها استفاده کنید و بهداشت دهان و دندان را کامل رعایت کنید. برای از بین بردن جرم دندان دو روش وجود دارد که در فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان در ادامه به آن ها می پردازیم.

ابزارهای دستی برای جرم گیری

دندان پزشک به صورت دستی در این حالت پلاک های روی دندان را از بین می برد، به دلیل این که برای دیدن پلاک ها توانایی لازم را ندارد باید برای شناسایی قسمت هایی که پلاک و رسوب روی دندان ها است از حس لامسه خود کمک بگیرد.

به وسیله ابزارهای اولتراسونیک

برای از بین بردن جرم دندان می توان از وسیله اولتراسونیک استفاده کرد. در این روش با یک سری فلزی پلاک ها را از روی دندان بر می دارند، هنگام استفده از این وسیله باید برای شستن پلاک ها از اسپری و سرد کردن دستگاه استفاده کنند. در ادامه مراحل جرم گیری را شرح می دهیم.
• از بین بردن جرم و کورتاژلثه
• دندان را بروساژ می کنند.
• به وسیله airflow دندان ها را صیقل می دهند.

جرم گیری min

دندان را با لیزر جرم گیری می کنند.

فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان بسیار است و می توان از بین بردن جرم با لیزر که اقدامی پیشگیرانه ای است، استفاده کرد. بعد از پاکسازی عمیق، با لیزر آبی سطوح ریشه و پاکت های لثه را درمان می کنند و بافت های لثه را برای اتصال جدید آماده می کنند. این کار باعث می شود التهاب و بهبودی لثه سریع تر باشد.
در جلسات بعدی مجدد لثه ها توسط دندان پزشک معاینه می شود. اگر پاکت ها عمق بیشتر از 3 میلیمتر داشتن از درمان قوی تری برای از بین بردن جرم استفاده می کنند.

مشکلات جرم گیری دندان و لثه

ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید که دندان پزشک در این زمان به شما می گوید که باید از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.
• خونریزی لثه
• لثه ها عفونت کنند

علت های جرم گرفتن زود دندان و لثه

در فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان باید بدانید که چه علت هایی در به وجود آمدن جرم بر روی لثه و دندان شامل می شود.
1. استفاده نکردن از نخ دندان
2. تنها در روز یک بار مسواک زده شود.
3. از نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین و چسبناک بیش از حد مصرف شود.
4. از خمیر دندان استفاده نکردن
5. به دندان پزشک مراجعه نکردن
6. درمان ارتودنسی را انجام ندادن

از نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین و چسبناک بیش از حد مصرف شود min

خلاصه مطلب

ددر این مقاله به فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان پرداختیم که شما می توانید از مواردی که به آن اشاره شد استفاده کنید و اجازه ندهید که جرم بر روی دندان و لثه های شما بماند.

سوالات متداول فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان

1. آیا می توان از خمیردندان صد جرم استفاده کرد؟
در جواب این سوال باید گفت که جرمی که مدت طولانی بر روی لثه و دندان است با خمیر دندان و مسواک پاک نمی شود و برای این کار باید به دندان پزشک مراجعه کرد. این نوع از خمیر دندان ها به مقدار زیادی مواد ساینده دارد که فقط لکه و رنگ رسوب را از بین می برد.
2. چه مشکلاتی در هنگام جرم گیری لثه و دندان به وجود می آید
ممکن است مشکلاتی از قبیل خونریزی لثه، عفونت لثه ها برای شما پیش بیاید که دندان پزشک در این زمان به شما پیشنهاد می کند که از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.
3. روش جرم گیری به صورت دستی چگونه انجام می شود؟
دندان پزشک به صورت دستی در این حالت پلاک های روی دندان را از بین می برد، به دلیل این که برای دیدن پلاک ها توانایی لازم را ندارد باید برای شناسایی قسمت هایی که پلاک و رسوب روی دندان ها است از حس لامسه خود کمک بگیرد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم