فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی

فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی

فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی یک روش آلمانی است که با استفاده از آن بیمارانی که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اند می توانند از آن استفاده کنند و بدون مشکل دندان هایی جدید به دست آورند. در حال حاضر افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف مانند تصادف، رعایت نکردن بهداشت دهان، استعمال دخانیات و.... دندان های خود را از دست داده اند. این گونه افراد می توانند دندان های خود را دوباره بازگردانند اما برای این کار می بایست ابتدا ایمپلنت دندان یا کاشت دندان را انجام دهند اما این روش خطر هایی را به همراه دارد به عنوان مثال افرادی که از این روش استفاده میکنند بعدا دچار خونریزی لثه می شوند یا اینکه دندان های آن ها درد می گیرد، این عوارض ناشی از عمل جراحی می باشد و اگر در این عمل از دکتر متخصص خوب استفاده نشود نمی توانید نتیجه خوبی از این عمل بگیرید.

بسیاری از دیگر افراد نیز هستند که از عمل جراحی هراس دارند و نگران این کار می باشند اما این گونه افراد و حتی افراد سیگاری می توانند از این روش بدون درد و خونریزی استفاده کنند و دندان های جدید داشته باشند.

فلپ لس چیست؟

فلپ لس یکی از روش های بسیار کار آمدی است که با استفاده از آن بدون نیاز به عمل جراحی می توانید دندان های جدید بکارید، در روش های معمولی ایمپلنت برای اینکه بتوانند دندان را بکارند از جراحی استفاده می کنند و سپس بعد از اینکه دندان ها را کاشتند فک را بخیه میزنند اما در این روش که به روش پانچ نیز معروف می باشد دندان پزشک با ایجاد حفره هایی درون فک می تواند ایمپلنت را جایگذاری کند اما نکته مهم اینجا می باشد بعد از اینکه فک شما سوراخ شد داخل آن یک پروتزی قرار گرفته می شود و سپس ایمپلنت داخل آن قرار می گیرد.

در واقع این روش بسیار سریع تر است و در یک جلسه اگر همه چیز خوب پیش برود بیمار می تواند در همان جلسه اول قالب گیری را انجام دهد.

برای اینکه بتوانید این عمل را انجام دهید می بایست تراکم استخوانی فک شما بالا باشد و همچنین دارای بافت لثه ای نرم باشید تا به راحتی بتوان این کار را انجام داد اگر این ویژگی ها در دندان ها و لثه شما وجود نداشته باشد نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید و دندانپزشک مجبور می شود که از روش های دیگر برای ایمپلنت استفاده کند.

اما قبل از این کار با مشورت با دکتر می توانید متوجه شود که آیا امکان دارد که فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی را انجام دهید یا خیر، برای اینکار تمام فک شما و دندان های شما را مورد بررسی قرار میدهند و اگر نیاز بود که این عمل را انجام دهید به شما اطلاع می دهند.

فلپ لس چیست

مراحل انجام فلپ لس

برای اینکه فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی را انجام دهید ابتدا می بایست به مراکز دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید، این مراکز که دارای بهترین متخصصان هستند و همچنین از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای استفاده میکنند این عمل را به راحتی برای شما انجام می دهند. بعد از مراجعه به این مرکز از استخوان فک شما عکس گرفته می شود و بررسی های لازم را انجام می دهند تا ببیند که آیا شرایط استفاده از این عمل را دارید یا خیر.

بعد از اینکه این بررسی ها صورت گرفت معمولا نیاز است که دندان های اصلی را بکشند و این عمل از اینجا آغاز می شود. شرایط استفاده از آن به مراتب بهتر است و سریع تر انجام می شود و درد و خونریزی کمتری نیز دارد.

هنگامی که دندان های اصلی شما را کشیدند در جای آنها با استفاده از چیزی شبیه به دریل لثه شما را سوراخ میکنند. هنگامی که مراحل سوراخ کردن لثه انجام شد در این سوراخ ها پروتز هایی را قرار میدهند که این پروتز ها دارای رضوه هستند، سپس ایمپلنت را در آنها قرار میدهند و آن را در داخت پروتز ها سفت میکنند. برای سفت کردن ایمپلنت از آچار های مخصوص استفاده خواهند کرد.

بعد از اینکه سفت کردن پیچ ها تمام شد اگر این مراحل به خوبی پیش برود قالب گیری صورت می گیرد و سپس بعد از چند ساعت برای آنالیز کردن فک و نحوه قرار گرفتن دندان ها می بایست فک و دهان بیمار را مورد بررسی قرار دهند و بعد از آن یک روکش موقت روی دندان ها می گذارند، این روکش موقتی بوده و نباید روی آن فشار وارد کرد و تنها برای این است که مخاطب بتواند غذا بجود و یک ظاهر زیبا داشته باشد، بعد از گذشت 3 ماه ایمپلنت ها کاملا در استخوان فک سفت می شوند و روش موقت را بر می دارند و روکش های اصلی را جایگزین می کنند و بیمار می تواند تا آخر عمر از این دندان ها مانند دندان های اصلی خود استفاده کند.

مراحل انجام فلپ لس

مزایای انجام روش فلپ لس

  1. در این عمل درد به شکل قابل توجهی کاهش پیدا میکند.
  2. در این عمل خونریزی بسیار کم است.
  3. تورم و التهاب وجود نخواهد داشت.
  4. کبودی در این روش وجود نخواهد داشت.
  5. به لثه ها و استخوان آسیب وارد نمی شود.
  6. در این عمل نیازی به زدن بخیه وجود ندارد و این مرحله حذف می شود.
  7. سرعت عمل در این روش بسیار بالا است و مدت زمان آن مانند پر کردن دندان می باشد.
  8. در این روش می توانیم بعد از قرار دادن ایمپلنت روکش دندان ها را در همان روز بارگذاری کنیم.
  9. مدت زمان بهبودی در روش فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی پایین تر است.

مزایای انجام روش فلپ لس

سخن آخر

در نهایت باید بگویم که اگر دندان های شما دچار آسیب دیدگی شده است و می خواهید آن ها را جایگزین کنید و در عین حال به دنبال روشی هستید که بتوانید بدون جراحی های پر هزینه و خطرناک این کار را انجام دهید می توانید از فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنید که مزایای آن بسیار زیاد است و نسبت به ایمپلنت های معمولی کاربرد بهتری دارد و افرادی که سیگاری هستند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

سوالات متداول فلپ لس یا ایمپلنت بدون جراحی

  • چگونه می توانید فلپ لس انجام دهیم؟
    برای روش فلپ لس ابتدا می بایست به دندان پزشک مراجعه کنید و او با بررسی استخوان فک شما نتیجه میگیرد که آیا به این عمل نیازی دارید یا خیر.

  • روش فلپ لس بهتر است یا ایمپلنت معمولی؟
    در ایمپلنت معمولی به دلیل اینکه جراحی زمانبر می باشد و خونریزی بیشتر است کمتر کسی از ان استفاده می کند یا اینکه اگر مجبور باشند از آن استفاده میکند اما روش فلپ لس مزایای بسیار بیشتری دارد.

  • هزینه روش فلپ لس چقدر است؟
    هزینه روش فلپ لس بسیار کمتر از روش های دیگر است و مزایای بسیار بیشتری هم دارد اما برای دریافت دقیق ترین قیمت ها می توانید با ما تماس بگیرید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم