جراحی لثه

انواع جراحی لثه و فواید آن

لثه می تواند دارای بیماری هایی شود که در صورت رسیدگی نکردن به آن ها، عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد و بنابراین برای رفع مشکلات لثه ای می بایست پیش قدم شوید؛ در غیر این صورت باید عمل جراحی لثه انجام دهید. زیبایی نیز از عواملی است که می توان برای آن از جراحی استفاده کرد که جراحی زیبایی لثه می تواند از بهترین مراکز برای این عمل باشد. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که لثه های شما دارای آسیب شده باشند و یا برای اینکه خنده زیباتری داشته باشید، می خواهید عمل جراحی لثه را انجام دهید. برای این کار می بایست به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنید که از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده میکنند. از جمله مهم ترین جراحی های لثه جراحی لیفت لثه است؛ جهت کسب اطلاعات در خصوص هزینه لیفت لثه با ما تماس بگیرید. 

 معمولا عمل جراحی لثه زیاد طول نمی  کشد و می توانید به راحتی و در یک مدت بسیار کوتاه آن را انجام دهید؛ به همین دلیل این عمل بسیار به صرفه است و اگر هر مشکلی در لثه های خود دارید می توانید این کار را انجام دهید، هزینه های آن بسیار کم است و اگر آن را انجام دهید به سرعت خوب می شوید ولی در مقابل می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و یا اینکه لثه های خود را بهبود ببخشید. انواع جراحی لثه و فواید آن در زیر شرح داده اند.

لیفت لثه

از جراحی هایی که برای لثه انجام می شود می توان لیفت لثه را اشاره کرد که به شما این اجازه را می دهد تا لثه های خود را زیباتر کنید، لیفت لثه به معنای بالا کشیدن لثه است و در مواردی استفاده می شود که لثه های فرد تا روی دندان های او پیشروی کرده اند و این باعث می شود که دندان های او کوچک تر دیده شوند و به همین دلیل اعتماد به نفس فرد پایین می آید و ظاهر دندان ها وجه خوبی نخواهند داشت، بنابراین، اینگونه افراد می توانند با استفاده از لیفت لثه که یک جراحی بسیار ساده است، لثه های اضافی که تا روی دندان ها پیشروی کرده اند را بردارند. بعد از این که این عمل انجام شد یک مدت کوتاهی دوره نقاهت بیمار می باشد که بعد از آن دوره می تواند به زندگی عادی خود برگردد و زیبایی دندان ها و لثه او باز خواهد گشت.

کسانی که لثه های آنها نیز دارای تقارن و میزان نیستند، می توانند با استفاده از این نوع جراحی لثه آن را ترمیم کنند و لثه های خود را ترمیم کنند. در واقع لیفت لثه جزو عمل های زیبایی حساب می شود که به دو صورت انجام  می شود، یک جراحی با لیزر و دو جراحی با تیغ است که با هر دوی این روش ها می توانید این کار را انجام دهید. در لیفت لثه اگر لثه شما کم باشد به صورتی که تاج دندان بیشتر نشان داده شود نیز می توان جراحی انجام داد و به قول معروف میزان دندان به لثه را متناسب کرد، بنابراین بهترین راه برای بازگرداندن زیبایی افرادی که لثه های آنها دچار مشکل است این است که لیفت لثه را انجام دهند.

لیفت لثه

درمان بیماری های لثه

همانطور که لثه های فرد ممکن است دچار مشکلات زیبایی شوند؛ می توانند دچار مشکلات بیماری هم بشوند و بنابراین گاهی اوقات این بیماری ها به گونه ای پیشروی میکنند که می بایست تنها آنها را جراحی کرد.

این جراحی های برای درمان بیماری های لثه انجام می شود و جنبه زیبایی ندارند هر چند ممکن است که بیماری های لثه روی زیبایی دهان هم تاثیر بگذارند، اما با استفاده از جراحی لثه می توانید این بیماری ها را از بین ببرید و عوارضی که ناشی از بیماری های لثه ای است را هم درمان کنید.

از عوارض بیماری های لثه می توان به بوی بد دهان، خون ریزی لثه، التهاب و درد باشد که در زندگی فرد بیمار بسیار تاثیر گذار است و می تواند او را از زندگی معمولی باز دارد. بنابراین برای از بین بردن این عوارض و بیماری ها می توانید از عمل لثه استفاده کنید.

درمان بیماری های لثه

انواع جراحی لثه

انواع جراحی لثه و فواید آن را در زیر ذکر کرده ایم:

جراحی پیوند لثه

در این نوع جراحی متخصص دندانپزشک ابتدا قسمتی از لثه که دچار آسیب شده است را بر می دارد، سپس آن قسمت را تمیز میکند و بیماری را از بین می برد و سپس آن قسمت از لثه را دوباره سر جای خود باز می گرداند.

کورتاژ لثه

با این روش بخش عفونت کرده تراشیده می شود تا به قسمت سالم سرایت نکند.

جراحی پیوند استخوان

گاهی در اثر بیماری های لثه ای، استخوان فک دچار آسیب دیدگی می شود که در این صورت با پیوند دادن استخوان خود فرد یا از بانک اهداء استخوان آن قسمت را پیوند می دهند تا استخوان تحلیل رفته دوباره باز گردد.

جراحی پیوند بافت نرم لثه

در این مورد قسمت هایی از لثه هستند که دچار نرمی بافت هستند و یا اینکه تحلیل رفته اند و در این صورت پزشکان قسمتی از سقف دهان را به آن پیوند می دند.

افزایش طول تاج

افزایش طول تاج در جراحی زیبایی لثه تهران انجام می شود و می توانید از آن برای زیبایی استفاده کنید و در واقع در این روش قسمت اضافی لثه را بر میدارند.

انواع جراحی لثه

سخن آخر

جراحی لثه از عمل هایی است که می توانید با استفاده از آن زیبایی از دست رفته لبخند خود را باز یابید و برای همین بسیار مورد استفاده قرار میگیرد همچنین از این جراحی برای درمان بیماری های لثه صورت میگیرد و کمک بسیار بزرگی به افراد میکند تا اعتماد به نفس خود را بازگرداند. عمل لثه بسیار کار آسانی است اما برای اینکه این عمل به خوبی انجام شود می بایست توسط یک متخصص لثه پاسداران انجام شود تا هیچ گونه مشکلی در لثه افراد به وجود نیاید. 

سوالات متداول انواع جراحی لثه و فواید آن

·        چرا عمل لثه را باید انجام دهیم؟
عمل لثه یا برای زیبایی انجام می شود یا از بین بردن بیماری لثه استفاده می شود و شما هر کدام که نیاز داشتید را می توانید انجام دهید.

·        هزینه عمل لثه چقدر است؟
هزینه عمل کردن لثه امروزه چیزی بین 2 تا 3 میلیون می باشد ولی برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها می بایست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

·        آیا جراحی لثه درد زیادی دارد؟
عمل های لثه درد زیادی ندارند و شما می توانید بعد از چند روز به زندگی عادی خود بپردازید و تنها می بایست مراقبت های لازم را انجام دهید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم