دوره نقاهت جراحی دندان عقل

دندان عقل در صورت رشد زیاد و انحراف می‌تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود. به طوری که اگر اقدام به کشیدن آن نکرد، مشکلاتی را در هنگام جویدن و حتی حرف زدن به وجود خواهد آورد. البته، این بدان معنا نیست که کشیدن آن توصیه شود؛ زیرا، این امر مشکلاتی را برای سلامت دندان های کناری ممکن است به وجود آورد. از این رو، حتما باید به یک دندانپزشک حرفه‌ای مراجعه کرد تا مراحل کشیدن دندان عقل را به درستی انجام دهد. بهبودی کشیدن دندان عقل نیز بستگی به نحوه جراحی و میزان نهفتگی آن دارد.

زمان بهبودی کامل پس از جراحی دندان عقل

به طور کلی، دوره نقاهت کشیدن دندان عقل 2 هفته طول می‌کشد. البته، این زمان می‌تواند با مراقبت های درست کمتر شود. پس از انجام فرایند جراحی، ممکن است پزشک محل جراحی را بخیه کند. از این رو، پس از گذشت 1 هفته باید برای کشیدن بخیه ها به پزشک مراجه کرد. در برخی از موارد ممکن است محل جراحی متورم، کبود و یا با بروز درد همراه شود. این امر طول درمان را افزایش خواهد داد. به گونه‌ای که بیمار باید علاوه بر طی کردن دوره نقاهت، از محل جراحی نیز مراقبت کرده و برای رفع موارد ذکر شده از دارو استفاده کند.

آشنایی با روند بهبودی جراحی دندان عقل

پس از پایان یافتن جراحی دندان عقل روند بهبودی آن آغاز می‌شود؛ به طوری که پس از گذشت 24 ساعت به دلیل از بین رفتن خاصیت بی حسی، این موارد نمایان می‌شوند.

  • 24 ساعت اول: ایجاد لخته و خونریزی سطحی
  • گذشت 2 الی 3 روز: بهبود ورم دهان و گونه ها
  • گذشت 1 هفته: مراجعه به پزشک و کشیدن بخیه ها
  • گذشت 10 روز: از بین رفتن درد ناشی از کشیده شدن بخیه ها و جراحی لثه
  • گذشت 14 روز: بهبود کامل

لازم به ذکر است که فرایند ذکر شده مربوط به مدت زمان طبیعی بهبود است. این در حالی است که مدت زمان بهبودی در افراد مختلف فرق داشته و هر فرد بنا به نوع دندان عقل و نوع جراحی طول درمان متفاوتی را طی خواهد کرد.

زمان بهبودی کامل پس از جراحی دندان عقل

چگونه روند بهبود جراحی دندان عقل را سرعت ببخشیم

همانطور که دیدید، دوره نقاهت جراحی دندان عقل کمی طولانی بوده و در این مدت افراد را با محدودیت های مختلف مواجه می‌کند. از این رو، بسیاری از افراد در تلاشند تا این زمان را کاهش داده و خیلی زود به شرایط عادی برگردند. برای این کار باید موارد زیر را برای بهبود سریعتر در نظر گرفت:

  • اجتناب از محکم مسواک زدن دندان
  • اجتناب از شستشوی دهان با دهان شویه
  • اجتناب از خوردن غذاهای سفت و جویدنی نظیر نان و برنج
  • اجتناب از نوشیدنی های گرم
  • اجتناب از مصرف الکل، سیگار و مایعات

بهتر است برای انتخاب شیوه های مراقبت با پزشک خود مشورت کرده و بهترین روش را اتخاذ کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا سریع تر به حالت عادی بازگردید و دگیر مشکلی از بابت میل کردن غذا نداشته باشید.

 در کلینیک مانادنت خدمات درمانی مربوط به دندان عقل توسط متخصصین با تجربه این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می شود.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم