هزینه پر كردن دندان با كامپوزيت

شرایط زندگی مردم ایران و رژیم غذایی آن‌ها موجب شده است تا میزان پوسیدگی دندان‌ها از سایر کشورهای جهان بیشتر باشد، این امر به فرهنگ مردم جامعه نیز ربط دارد که نسبت به بهداشت دهان کمی بی‌توجه هستند. روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان و پر کردن حفره‌های ایجاد شده وجود دارد که بهترین آن روش پر کردن با کامپوزیت است. روش کامپوزیت یک روش غیر تهاجمی و مقرون به صرفه است که حتی نیاز به بیهوشی ندارد اما بايد توجه داشته باشيد كه براي انجام اين كار مي‌توانيد به بهترین دکتر کامپوزیت تهران مراجعه كنيد. در واقع زمانی به پر کردن دندان نیاز است که شدت پوسیدگی بسیار زیاد باشد و مینای دندان تا حدی از بین رفته باشد. همچنین، باید بدانید که پر کردن دندان در مواقعی که امیدی به دندان‌ها نیست هیچ سودی ندارد. از این رو، باید قبل از انجام آن تمامی آزمایشات لازم را طی کرد.

پر کردن دندان با همرنگ‌های کامپوزیتی

همرنگ‌های کامپوزیتی از جنس رزین آکریلیکی و ذرات شیشه هستند. این مواد بسیار ریز هستند و ونیرها را برجسته نمی‌کنند. دلیل استفاده از این همرنگ‌ها این است که بیشترین شباهت را از نظر رنگ و ظاهر با دندان‌های اصلی دارند. در واقع پزشک قبل از اجرای کامپوزیت آن‌ها را با دندان‌های فرد سازگار کرده و رنگ آن را متناسب با دندان‌های فرد شکل می‌دهد.
توجه داشته باشید که پرکننده‌های کامپوزیتی برای هر نوع دندانی مناسب نبوده و هر دندان به میزان کارایی و آستانه تحمل خود به ونیرهای مخصوصی نیاز دارد. ونیرهای کامپوزیتی با توجه به استحکام به چهار گروه کامپوزیت نانوفیلد، کامپوزیت نوع هیبرید، کامپوزیت میکروفیلد و ونیرهای IPS تقسیم می‌شوند. پزشک با توجه به استحکام دندان‌های فرد و محل قرارگیری آن یکی از چهار کامپوزیت فوق را جهت اجرا انتخاب می‌کند.

آیا پر کردن دندان با کامپوزیت خطرناک است

یکی از شایع‌ترین سوالاتی که در خصوص پر کردن دندان مطرح می‌شود، بحث خطرناک بودن و هزينه هرواحد كامپوزيت است. بسیاری بر این باورند که مواد سفید پرکننده می‌توانند به مینای دندان نفوذ کرده و باعث عفونت لثه شوند. اما، در پاسخ به این سوال باید گفت که تاکنون هیچ عارضه‌ای در این باره گزارش نشده است. شاید در گذشته پر کردن دندان به ریشه و مینای دندان آسیب وارد می‌کرد؛ اما، در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و ساخت انواع پرکننده‌های جدید دیگر خبری از آسیب‌های جدی به دندان نیست. در گذشته پرکننده‌های سیاه جلوه بدی به دندان‌ها می‌دادند و فرد را از لبخند زدن با اعتماد به نفس، محروم می‌کردند. 

میزان ماندگاری کامپوزیت دندان

ماندگاری پرکننده‌های کامپوزیتی بستگی به بهداشت دهان و دندان و از همه مهمتر نحوه نگهداری از آن دارد. در واقع اگر در مصرف غذاهای مخرب افراط کنید، ممکن است طی 1 سال پرکننده‌ها خاصیت خود را از دست بدهند. به طور کلی، می‌توان متصور شد که پرکننده‌های کامپوزیتی می‌توانند تا 7 سال دوام بیاورند. البته، اگر از جنس‌های مرغوب استفاده کنید این میزان تا 10 سال هم افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع مواد مختلف برای پر کردن دندان

مزایای کامپوزیت دندان: کامپوزیت‌های دندان دارای مزایای مختلفی هستند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • اصلاح طرح لبخند
  • عدم نیاز به تراشیدن دندان
  • اصلاح فاصله بین دندان‌ها
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • قابلیت ترمیم کردن ونیر کامپوزیت
  • همرنگ بودن با رنگ دندان اصلی

عوامل موثر بر قیمت پر کردن دندان با کامپوزیت

قیمت پر کردن دندان با کامپوزیت بستگی به میزان پوسیدگی و نوع درمان دارد. اگر پزشک در طول فرایند عمل مجبور به باکتری زدایی و شستشوی دندان شود، هزینه‌ها افزایش پیدا خواهند کرد. به طور کلی عوامل موثر بر تعیین قیمت پر کردن دندان با کامپوزیت به شرح زیر می‌باشند:

  • نوع ونیر کامپوزیتی مورد استفاده
  • شرکت سازنده و مارک ونیر
  • تجهیزات به کار رفته در ساخت ونیر کامپوزیت
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک محل درمان
  • مهارت و فناوری به کار رفته در ساخت هر واحد ونیر
  • اندازه ونیرهای بکار رفته
  • مواد استفاده شده در ساخت پرکننده‌های کامپوزیتی

در کلینیک مانادنت تمامی خدمات مربوط به پر کردن دندان با بهترین مواد کامپوزیتی به وسیله پزشکان متخصص و با تجربه این کلینیک با بهترین کیفیت در اجرا و قیمت مناسب انجام می شود.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم