معایب کامپوزیت دندان

یکی از روش‌های مناسب برای پوشش دادن دندان‌های پوسیده و بد فرم استفاده از ونیرهای کامپوزیتی است. این ونیرها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از لحاظ سایز و رنگ کاملا مشابه دندان‌های فرد باشند. البته، این روش تنها محدود به دندان‌های پوسیده و بد شکل نشده و بسیاری از افراد به صورت داوطلبانه برای زیبایی و از بین بردن رنگ زرد دندان‌های خود اقدام به انجام کامپوزیت می‌کنند. اما این روش خیلی هم بدون عیب نبوده و عوارضی را به دنبال دارد.

معایب روکش کامپوزیت دندان

به طور کلی هیچ درمانی بدون عیب نیست و همه عمل‌های جراحی دارای عوارض هستند. کامپوزیت دندان نیز از قاعده مستثنی نبوده و عیب‌هایی دارد.

  • برخورداری از میزان رنگ و شفافیت کمتر نسبت به سایر لمینت‌ها.
  • یک روش کاملا زیبایی بوده و نباید از آن به عنوان روش درمانی یاد کرد.
  • عدم برخورداری از طول عمر بالا و امکان تغییر رنگ پس از 10 الی 12 سال.
  • لزوم افزایش مراقبت از دندان؛ به گونه‌ای که امکان جویدن عذاهای سفت را از محدود می‌کند.

معایب کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان

در کنار معایبی که روکش‌های کامپوزیتی دارند، نباید از عوارض آن‌ها نیز غافل شد. این عوارض عبارتند از:

  • بروز حساسیست: پس از انجام کامپوزیت، مینای دندان به دمای گرم و سرد حساس شده. البته این امر موقتی بوده و پس از مدتی بر طرف می‌شود، اما باز هم باید در هنگام مصرف مواد گرم و سرد احتیاط کرد.
  • امکان شکسته شدن ونیرها: ممکن است ونیرها در هنگام جویدن غذاهای سفت شکسته شوند. بنابراین هنگام مصرف تخمه و محصولات سفت کاملا احتیاط کنید.
  • تغییر رنگ روکش‌های کامپوزیت: با مصرف دخانیات، نوشیدنی‌های قندی، قلیان، غذاهای رنگ‌دار و غیره خیلی زود رنگ ونیرهای کامپوزیتی تغییر می‌کنند.

بهترین مارک ونیر کامپوزیتی

اگر می‌خواهید که عوارض ناشی از کامپوزیت دندان را به حداقل برسانید، باید از روکش‌های جدید آی‌پی‌اس استفاده کیند. این روکش‌ها متشکل از ذرات سرامیک بوده و به همین دلیل از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند؛ مسئله‌ای که باعث می‌شود تا امکان شکسته شدن ونیرها در هنگام جویدن مواد سفت به حداقل برسد. از مهمترین مزایای این ونیرها این است که برای سوار کردن آن‌ها نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست.

معایب کامپوزیت دندان
برای انجام کامپوزیت دندان باید کلینیک‌هایی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. کلینیک فوق تخصصی مانادنت این افتخار را دارد تا با ارائه خدمات منحصربفرد و مقرون به صرفه خود، موجبات رضایت بیماران را فراهم کند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از تعرفه‌های مانادنت با واحد پشتیبانی وب‌سایت تماس بگیرید.
تقریبا تمامی روش‌های درمانی از معایب و عوارض مختلفی برخوردار هستند. پس نباید هیچ عملی را بدون عوارض دانست و بهتر است قبل از انتخاب روش درمانی مد نظر خود، از معایب و عوارض آن مطلع شوید. برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از جراحی دندان و زیبایی تنها راه ممکن، انتخاب یک کلینیک حرفه‌ای است. مانادنت با داشتن کادر پزشکی مجرب این امکان را به افراد می‌دهد تا خدمات دندانپزشکی را با بهترین کیفیت تجربه کنند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم