فرق ایمپلنت با لمینت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی درمانی پزشکی به خصوص در رابطه با دهان و دندان، دانستن مفاهیم مربوط به آن امری ضروری به نظر می‌رسد. برای درک بهتر این دو مفهوم به تعریف و تفسیر آن‌ها خواهیم پرداخت:

تفاوت ایمپلنت

ایمپلنت در مواردی کارآیی دارد و انجام می شود که فرد دندان مشخصی را به دلایلی از دست داده یا کشیده است. ایمپلنت به اصطلاحی عامیانه، نوعی کاشت دندان محسوب می‌شود. در این فرآیند اگر ریشه ای از دندان فرد وجود داشته باشد، آن را خارج می کنند و بعد از زمان مشخصی، یک ریشه مصنوعی توسط دندانپزشک متخصص به جای ریشه کاشت می شود. این ریشه نوعی پین می‌باشد که باعث می‌شود تاج دندان روی آن سوار شود . در این روش پین مربوطه به استخوان وصل می‌شود تا استحکام کافی را داشته باشد.
ایمپلنت دندان اگر توسط دندانپزشک مجرب انجام شود دارای مزایای زیادی برای شخص می باشد، از جمله اینکه به زیبایی لبخند فرد کمک میکند و در صورتی که اصولی و درست انجام پذیرد دارای دوام طولانی مدت حتی تا سی سال خواهد بود. در درمان به روش ایمپلنت دندان، پروسه درمانی بسته به نوع فرد و مشکل او بنا به تشخیص پزشک می‌تواند یک بازه زمانی چند ماهه تا یک ساله را طی کند.

فرق ایمپلنت با لمینت

تفاوت لمینیت

برخلاف ایمپلنت که یک روش درمانی محسوب می‌شود، می‌توان از لمینت به عنوان یک روش اصلاحی برای زیبایی یاد کرد. لمینت در واقع نوعی روکش دندان است که می تواند لبخندی زیبا با دندان‌هایی خاص را به شما هدیه کند. اگر شما به دلایلی دارای مشکلاتی مانند دندان‌هایی نامرتب یا با فاصله‌های نامناسب باشید، لمینیت می‌تواند برای کمک به شما و اصلاح زیبایی و لبخند شما کارآیی داشته باشد.
مینای دندان آسیب دیده نیز از مواری است که لمینیت به اصلاح آن کمک می‌کند. لمینت به عنوان یک روکش، پس از ساییدن اصولی دندان و اطلاح عیوب آن روی آن قرار می‌گیرد. روکشی که روی دندان قرار می گیرد با توجه به میزان سفید بودن دارای درجه بندی ‌های خاصی می‌باشد. هم چنین این روکش‌ها بنا به موادی که در آن مصرف می‌شود، دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. در صورتی که این روکش ‌ها توسط دندانپزشک مجرب انجام شود و کیفیت مناسبی را دارا باشد، در بهترین حالت ده تا دوازده سال دوام خواهد داشت.
در صورت استفاده کردن از روکش‌های نامرغوب و انجام دادن غیر اصولی آن مشکلاتی برای فرد به وجود خواهد آمد، از جمله اینکه ممکن است روکش‌های لمینت پس از مدتی از جای خود حرکت کنند و از لثه فرد فاصله بگیرند و باعث آسیب دیدن لثه و دندان بشوند.
هزینه‌های مربوط به هرگونه مشکلات دندان با توجه به عواملی مانند میزان خرابی دندان‌ها یا مشکلات مربوطه، کیفیت مواد مورد استفاده در درمان یا اصلاح آن و ... محاسبه خواهد شد.

فرق ایمپلنت با لمینت
کلینیک مانادنت با داشتن اساتید و دندانپزشکان و تیم حرفه‌ای و مجرب، آماده خدمت رسانی به عزیزانی است که علاوه بر سلامت و بهداشت خود به اصولی مانند کیفیت کار و دوام آن نیز اهمیت خواهند داد. با مراجع حضوری به کلینیک یا از طریق شماره‌تماس‌های مربوطه و سایت کلینیک مانادنت، می‌توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید و به انجام ایمپلنت ارزان در تهران بپردازید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم