ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که می دانید درمان ارتودنستی یکی از معروف ترین و محبوب ترین درمان ها در علم دندانپزشکی است و افراد زیادی هستند که در طول یک روز می خواهند این درمان را انجام دهند زیرا بیشتر افراد دندان های صاف و مرتب ندارند و می خواهند که لبخند زیبایی داشته باشند. ما در این مقاله به ارتودنسی نامرئی یا مخفی می پردازیم و امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید در ارتودنسی سیم هایی بر روی دندان ها قرار می گیرد و باعث می شود که فرد نتواند به خوبی لبخند بزند. این مشکل در اعتماد به نفس ممکن است برای هرکسی که دندان ها نامرتب یا ارتودنسی دارد، پیش بیاید. بنابراین برای حل این مشکل، ارتودنسی ابدا شد که دیگر براکت های فلزی دیده نشود و دیگر افراد نگران سیم و براکت های روی دندان نباشند.

در این ارتودنسی از سیستمی برای حرکت دادن دندان ها استفاده می شود که بر خلاف براکت های عادی توجه زیادی را به خود جلب نمی کند و به سختی دیده می شود. در این نوع از ارتودنسی از روش های مختلفی استفاده می شود که معروف ترین و پراستفاده ترین آن الاینر شفاف یا اینویزالاین است. در ادامه مقاله به مزایا و معایب انواع روش های ارتودنسی مخفی می پردازیم.

ارتودنسی نامرئی چگونه انجام می شود

مزایا و معایب انواع روش های ارتودنسی مخفی

همانطور که می دانید در هر روش درمانی معمولا مزایا و معایبی وجود دارد که ما در این بخش از مقاله به این مزایا و معایب در ارتودنسی می پردازیم و امیدوار هستیم که این لیست به شما در انتخاب روش ارتودنسی خود تصمیم درست بگیرید.

  • براکت پشت دندانی یا لینگوال
    همانطور که از نام این روش پیداست، براکت ها به پشت دندان متصل می شود و زمانی که فرد دهان خود را باز می کند، عملا هیچ اثری از ارتودنسی نیست. همچنین می توان از مزایا این روش گفت که با دوام است. اگر بخواهیم درباره معایب این روش صحبت کنیم، بهتر است بدانید که علت اینکه براکت ها در پشت دندان قرار می گیرند، برای دندانپزشک سخت است که آنها را تنظیم کند، همچنین در هنگام مسواک زدن، بسیار سخت است که آنها را تمیز کرد و همچنین در هنگام صحبت کردن مشکلاتی به وجود می آید.
  • براکت سرامیکی در ارتودنسی نامرئی
    این روش عملا نامرئی نیست ولی زیاد جلب توجه نمی کند زیرا که این براکت ها بی رنگ و سفید است. به همین باعث می شود که با رنگ سفید دندان یکی شود و زیاد دیده نشود. همچنین مطمئنا از یک سیمی غیر از رنگ نقره ای استفاده می شود که با براکت ها همخونی داشته باشد. از معایب این روش در ارتودنسی مخفی بهتر است بدانید که امکان تغییر رنگ و یا حتی شکستن دارد.
  • الاینر شفاف
    این روش مزیتی که دارد این است که نیازی نیست به دندان ها چسبیده شود و می توان هرزمانی که فرد می خواهد آن را جدا کند. همچنین این الاینر از یک پلاستیک بی رنگ ساخته می شود که باعث نامرئی بودن آن می شود. همچنین از معایب این روش بهتر است بدانید که این روش به هیچ عنوان ثابت نیست و به خودتان بستگی دارد که چقدر جدی در درمان دندان خود هستید.
  • مزایا و معایب انواع روش های ارتودنسی مخفی

استفاده از الاینر شفاف در درمان چگونه است؟

بهتر است بدانید که روش الاینر شفاف در ارتودنسی بسیار پر سرعت محبوب شده است و برای انجام این روش ابتدا دندان ها قالب گیری می شوند و بر اساس اینکه نوع دندان هایتان چگونه است، تعدادی الاینر برای شما ساخته می شود. همچنین بهتر است بدانید که در ان روش باید در هر مرحله از درمان تعدادی از الاینرهایی که به شما داده شده است را عوض کنید. زیرا هر الاینر برای مرحله مشخصی ساخته و طراحی شده است و باید آنها را مرحله به مرحله عوض کرد.

استفاده از الاینر شفاف در درمان چگونه است

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به ارتودنسی نامرئی یا مخفی پرداختیم و متوجه شدید که معروف ترین روشی که تازگی ابدا شده است، استفاده از الاینر شفاف است. در این روش بر اساس نوع دندان ها تعداد مشخصی الاینر ساخته می شود و باید فرد در هر مرحله و زمان مشخصی آنها را عوض کند ولی باید بدانید که به خودتان بستگی دارد که چقدر در درمان خود جدی هستید. همچنین ما در این مقاله به مزایا و معایب انواع روش های ارتودنسی نامرئی پرداختیم و امیدوار هستیم که تمامی اطلاعات این مقاله در انتخاب نوع ارتودنسی خود کمک کرده باشد.

اگر به دنبال کلینیک زیباسازی دندان در تهران هستید، می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها، زیباترین لبخند را به شما تقدیم می کند.

سوالات متداول ارتودنسی نامرئی

  • آیا ارتودنسی با روش الاینر شفاف درد دارد؟
    مکانسیم عملکرد این روش مانند براکت، از طریق فشار و نیرو به دندان ها است و ممکن است چند روز اول درمان درد زیادی را به خاطر فشار دندان ها داشته باشید ولی در کل بعد از مدتی این درد کمتر می شود. همچنین بهتر است بدانید که در روزهای اول می توانید با مسکن درد، آن را آرام کنید.
  • در هنگام گم کردن پلاک ارتودنسی باید چه کرد؟
    اگر پلاک ارتودنسی نامرئی شما گم یا خراب شد، باید به دندانپزشک خود تماس بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به آن مراجعه کنید تا زودتر برایتان یکی دیگر بسازد تا وقفه ای در روند درمان پیش نیاید.
  • برای زیباسازی دندان و لبخند باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها، زیباترین لبخند را به شما تقدیم می کند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم