گامی اسمایل چیست؟

همانطور که می دانید، خصوصیات یا همان بیماری هایی که در صورت و قیافه انسان ها وجود می آید، در اکثر اوقات اختلالی در عملکرد و زندگی فرد ایجاد نمی کند ولی ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس یا حتی احساس ضعف در فرد شود. یکی از این مشکلاتی که باعث کاهش اعتماد به نفس و یا حتی احساس فرد می شود، گامی اسمایل می باشد. این مورد همچنین به اسم لبخند لثه ای در جامعه یاد می شود و همانطور که از اسم آن پیداست، کسانی که در هنگام خندیدن، لب های خود را باز می کنند و لثه ی آنها مشاهده می شود، دارای این عارضه هستند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که به دنبال درمان این مشکل هستند.

تعریف گامی اسمایل

زمانی که فرد در هنگام خندیدن، لب های آن از هم دیگر فاصله زیادی می گیرند و قسمتی از فضای دهان و دندان مشاهده می شود، گامی اسمایل اتفاق افتاده است. همانطور که می دانید، دیدن دندان و لثه به طور کامل برای افراد زیاد خوشایند نیست و در بیشتر موارد اعتماد به نفس فرد بیمار، دچار اختلال می شود. معمولا کسانی که دچار این مشکل می باشند، از لبخند بلند اجتناب می کنند و شما معمولا از این افراد لبخند بلندی نمی بینید.

علت ایجاد این مشکل می تواند زیاد باشد، یکی از علت ها مادرزادی می باشد و در کل به مشکلات ژنتیکی بر میگردد و همچنین ممکن است بر اثر مواردی مانند پیش فعالی عضلات لب یا ایجاد صدمه باشد، ولی همانطور که گفته شد موارد زیادی ممکن در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد. در ادامه مقاله بیشتر به علت ایجاد گامی اسمایل می پردازیم.

دلایل ایجاد لبخند لثه ای

در حقیقت این مشکل از عدم تناسب بین دندان و لثه می باشد و باید بدانید که یک ویژگی عادی در بدن یک فرد می باشد. همچنین از نظر زندگی روزمره فرد مانند صحبت کردن و یا غذا خوردن مشکلی ایجاد نمی کند، بنابراین بدانید که اگر خودتان یا هرکس دیگری در خانواده یا عزیزانتان دچار این مشکل بود، جای هیچ نگرانی ندارد. به طور کلی اگر بخواهیم دلایل ایجاد گامی اسمایل را نام ببریم، به شرح زیر است.

  • کوتاهی دندان به دلیل اینکه قسمتی از آنها در زیر لثه است.
  • ارتفاع کم دندان ها به نسبت لثه که معمولا بخاطر ژنتیک و یا ساییدگی دندان ها به وجود می آید.
  • کوتاه بودن لب بالا یکی از رایج ترین دلایل ایجاد این مشکل می باشد.
  • واکنش یا پیش فعالی لب بالا در هنگام خندیدن که به مقدار زیادی بالا می رود و فضای داخل دهان یا همان لثه قابل مشاهده می شود.
  • بلند بودن لثه ها یا هاپیروتروفی لثه
  • رشد یا بر آمدگی زیاد فک بالا که به صورت یک ماگزیلا نشان داده می شود.

در ادامه مقاله به روش های درمان لبخند لثه ای می پردازیم و امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

روش های درمانی مشکل لبخند لثه ای

برای درمان همچین مشکلی، روش های متفاوت زیادی وجود دارد که با نوع شدت آن، دندانپزشک به شما راه و حل های متفاوتی نسبت به آن پیشنهاد می کند. اولین درمانی که ما به شما معرفی می کنیم، درمان با ارتودنسی می باشد. این روش از درمان طول زمان زیادی را در بر می گیرد.

روش بعدی که به شما معرفی می کنیم، روش جراحی لب می باشد، البته بدانید که اگر مشکل شما کوتاهی لب باشد. در این روش ممکن است نیاز به جراحی فک باشد ولی در کل نیازی به نگرانی نمی باشد. همچنین روش ایجاد روکش به درمان این مشکل نیز کمک می کند. زمانی ار روش ایجاد روکش استفاده می شود که فرد دارای دندان های کوتاهی باشد که بر اثر ساییده شدن دندان یا ژنتیک به وجود آمده باشد، در واقع با روکش دندان، می توان دندان را بلندتر نشان داد.

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، روش های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند به رفع این مشکل کمک کند و ما برخی از آنها را براش شما نام و شرح دادیم.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، گامی اسمایل یا لبخند لثه ای یک مشکل عادی و طبیعی می باشد که در برخی از افراد به دلایل متفاوتی مخصوصا ژنتیک پیدا می شود. همچنین در این مقاله با چند روش درمانی این مشکل آشنا شدید و ما به شما گفتیم که در هر شرایط ممکن است، روش ها متفاوت باشد و بهتر است به حرف یک متخصص یا دندانپزشک حرفه ای گوش دهید.

اگر به دنبال یک کلینیک زیبایی دندان می باشید، می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، بهترین خدمات را به شما و دندان هایتان می دهد.

سوالات متداول گامی اسمایل

  • گامی اسمایل چه مواقعی به وجود می آید؟
    زمانی که فرد لبخند می زند، لب ها از هم دیگر فاصله می گیرد و باعث می شود که تمامی لثه و دندان ها دیده شود و برای خیلی از افراد این نوع خنده خوشایند نمی باشد.
  • برای درمان لبخند لثه ای باید چه کاری انجام داد؟
    برای درمان این مشکل، روش های زیادی در شرایط مختلفی وجود دارد و پیشنهاد ما این است که شما به یک دندانپزشک یا متخصص حرفه ای مراجعه کنید تا ایشان نوع روش درمان را برای شما مشخص کند.
  • برای زیباسازی دندان باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، بهترین خدمات را به شما و دندان هایتان می دهد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم