لمینت دندان خرگوشی

بیشتر آدم ها به دلایل مختلفی، دندان های صاف و مرتبی ندارند یا مشکلاتی با ابعاد و اندازه دندان هایشان دارند، برای مثال یکی از مشکلاتی باعث می شود سطح زیبایی دندان پایین بیاید و نیاز به درمان زیبایی دندان و لبخند می باشد، دندان خرگوشی است. ما در این مقاله به لمینت دندان خرگوشی و کج می پردازیم و اطلاعات مختصر و مفیدی در این باره به شما می دهیم.

لمینت دندان خرگوشی و کج چگونه است؟

در لمینت کردن دندان های کج و خرگوشی ابتدا دندان کمی تراشیده می شود برای اینکه زمانی که لمینت اضافه می شود، حجیم نشود و ابعاد آن بزرگتر از ما بقی دندان ها نشود. بعد از اینکه یک لایه نازک دندانپزشک از مینای دندان برداشت، قالب گیری را شروع می کند و بر اساس آن، پوسته لمینت در آزمایشگاه ساخته می شود. بعد از آن دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا لمینت روی دندانتان گذاشته شود. حال ممکن است بخواهید بدانید دلایلی که باعث شده است دندان شما به صورت خرگوشی رشد کرده است چیست؟ دلایل خرگوشی بودن دندان ها به شرح زیر است:

  • ارث و ژنتیک یکی از دلایل مهم بزرگ بودن دو دندان جلویی است.
  • کوچک بودن دندان های کناری که باعث می شود به نظر برسد که دندان های جلویی بزرگ است.
  • کوتاه بودن لثه در کنار دندان های جلویی و یا بیش از حد بلند بودن لثه دندان های جلویی کناری (کنار دندان های خرگوشی) که باعث بزرگ نشان دادن دندان های جلویی می شود.
  • لمینت دندان خرگوشی و کج چگونه است

معایب لمینت دندان خرگوشی

متاسفانه باید بدانید که با لمینت کردن دندان های کج و خرگوشی خود، مشکل ارتودنسی شما حل نمی شود و هیج تغییری در موقعیت دندان شما ایجاد نمی کند. در واقع دندان زیر لمینت کج و نامرتب همچنان باقی می ماند. به همین دلیل اگر می خواهید مشکل عملکرد دندان های خود را برطرف کنید، بهتر است با بهترین متخصص لمینت دندان صحبت کنید تا آن شما را راهنمایی کنید.

مزیت های لمینت کردن دندان های کج و خرگوشی

برای مزیت لمینت دندان می توان گفت این عمل به صورت فوری و تنها در ظرف یک جلسه و نهایتا دو جلسه انجام می شود، با اینکه درمان ارتودنسی در یک بازه زمانی طولانی مدت و زمان بر است.

لمینت کردن دندان علاوه بر صاف و مرتب نشان دادن دندان، اشکلاتی دیگر مانند بد شکلی لبه ها، بد رنگی و لکه، مسطح نبودن، متناسب نبودن ابعاد یا فاصله بین دندان ها و لب پر شدگی و شکستگی را نیز اصلاح و می پوشاند.

مزیت های لمینت دندان های کج و خرگوشی

روش اصلاح دندان خرگوشی چگونه است؟

همانطور که می دانید بیشتر مردم، دندان های بزرگ در جلوی دهان را دوست دارند زیرا باعث می شود که چهره فرد جوانتر و لبخندی جذاب تر و متمرکز داشته باشد. مخصوصا کسانی که دندان های کوچکی دارند، دوست دارند که دندان های بزرگتری داشته باشند. با تمام این حرفا اگر هنوز هیچ علاقه ای به بزرگ بودن دندان های جلویی خود ندارید، روش هایی برای اصلاح آن وجود دارد. (توجه داشته باشید که اصلاح دندا خرگوشی با توجه علت بزرگ بودن آن متفاوت است.)

اگر بزرگ بودن دندان های جلویی باعث دندان خرگوشی است، بهترین راهکار آن تراش دادن و شکل دهی به این دندان ها می باشد؛ ولی اگر دندان خرگوشی به دلیل کوچکتر بودن دندان های کناری است با لمینت کردن این مشکل بر طرف می شود. دندان های اطراف دندان خرگوشی را می توان با لمینت بزرگتر کرد تا نسبت و اندازه ها حفظ و متناسب شود.

همچنین بهتر است بدانید که اگر علت خرگوشی بودن دندان های شما لثه است، باید با عمل جراحی زیبایی لثه این مشکل را حل و برطرف کرد.

عوارض دندان خرگوشی چه مواردی می باشد؟

اگر دندان های خرگوشی شما واقعا بزرگ بود، ممکن است گاهی اوقات مشکلاتی به جز زیبایی به وجود آید. بهتر است بدانید که اگر دندان های جلویی خیلی بزرگ باشند، امکان دارد تماس درستی با بقیه دندان ها نداشته باشند و در آخر باعث فشار فک بر روی دندان ها ایجاد نشود. از طرف دیگر ممکن است فک به صورت کامل بسته نشود یا به دلیل جلو کشیده شدن فک بالا، فک پایین عقب تر بماند و دندان ها جفت نشوند. این اختلالی است که در بایت یا همان تماس دندان ها با یک دیگر است به وجود می آید.

بهتر است بدانید که ممکن ساییدگی شدید برخی سطوح دندانها، ترک خوردگی یا لب پر شدن دندانها، اختلال مفصل فک و در نتیجه سردرد و کاهش توازن صورت می شود.

عوارض دندان خرگوشی چه مواردی می باشد

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به لمینت دندان خرگوشی و کج پرداختیم و مزایا و معایب دندان خرگوشی را برای شما شرح دادیم. همچنین درباره اصلاح دندان خرگوشی به شما گفتیم که بیشتر افراد از دندان های بزرگ خوششان می آید و افراد کمی هستند که از این مورد ناراضی باشند و ما روش های متفاوتی درباره اصلاح دندان خرگوشی با توجه به شرایط های متفاوت معرفی کردیم و لمینت کردن دندان های کج و خرگوشی یکی از آن روش ها بود.

اگر به دنبال یک کلینیک زیبایی دندان برای زیباسازی دندان و لبخند خود می گردید می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها دندان های شما را زیبا می کنند.

سوالات متداول

  • مهم ترین و شایع ترین دلیلی که باعث ایجاد دندان خرگوشی می شود چیست؟
    معمولا شایع ترین دلیلی که باعث ایجاد دندان خرگوشی می شود، به دلیل ژنتیک و ارث است.
  • اصلاح دندان خرگوشی به چه صورت است؟
    روش های مختلفی برای اصلاخ دندان خرگوشی وجود دارد که هرکدام نسبت به نوع دندان خرگوشی متفاوت است.
  • برای زیباسازی دندان و لبخند باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها دندان های شما را زیبا می کنند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم