مال اکلوژن دندان چیست

شاید شما هم کلمه مال اکلوژن را شنیده باشید ولی ندانید معنی آن چیه و در کجا کاربرد دارد يا براي شما اين سوا به وجود آمده باشد كه مال اکلوژن دندان چیست؟ کلمه مال اکلوژن یا همان نا جفت بودن دندان ها به دندان های بی بایت یا دندان های کج مربوط است و معمولا دندان های بالایی جلوتر از دندان های پایینی است. این موضوع باعث می شود که کسی که این عیب را در دندان های خود دارد، هنگام جویدن یا صحبت کردن دچار مشکل شود. ما در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم.

تعریف مال اکلوژن دندان

همانطور که در مطلب بالا گفته شد، مال اکلوژن به دندان هایی که مرتب نیستند اشاره دارد و همچنین می توان گفت این مشکل زیبایی لبخند و زیبایی است. کسانی که معمولا از ظاهر دندان هایشان ناراضی هستند، اعتماد بنفس خوبی ندارند و بهتر است این مشکل درمان شود. نا گفته نماند که مراقبت کردن از دندان های مال اکلوژن به شدت سخت است زیرا ممکن است دندان ها پوسیده شود.

مال اکلوژن در دندانپزشکی به زمانی گفته می شود دندان ها در حالت نامرتب قرار گرفته باشد و در صورتی که آن درمان نشود، می تواند سلامت دندان ها در خطر قرار دهد.

تعریف مال اکلوژن دندان

مشکلات و مال اکلوژن در دندانپزشکی

مشکلات متفاوتی در مال اکلوژن وجود دارد که رایج ترین آنها دندان های کج و بیرون زدگی است. دیگر مشکلاتی در مال اکلوژن دندان وجود دارد، می توان کراودینگ، اوربایت، دیپ بایت، اپن بایت و ... را نام برد که ما در این مقاله زیاد به این موارد نمی پردازیم. فقط بدانید که درمان نکردن مال اکلوژن دندان می تواند در آینده مشکلات بسیاری به بار بیاورد.

پس بدانید که سلامتی دهان و دندان ها بسیار مهم است و بهداشت های عمومی را برای آنها رعایت کنید و اگر نیازمند یک کلینیک زیبایی دندان بودید می توانید به مانادنت مراجعه کنید.

چه مواردی باعث ایجاد مال اکلوژن می شود؟

قبل از اینکه به مواردی که باعث ایجاد مال اکلوژن بپردازیم، بدانید که پیشگیری کردن از مال اکلوژن تقریبا امکان ناپذیر است. زیرا که معمولا اکثر از کسایی که مال اکلوژن دارند، ارثی است. البته ناگفته نماند که در کودکی ممکن است کمی تحت تاثیر محیط رشد بر روی دندان ها  قرار بگیرد. سعی کنید در خردسالی فرزندان خود از عادت مکیدن شست خودشان دور کنید. حال مواردی که ممکن است بع ایجاد مال اکلوژن دندان نقش داشته باشد را نام میبریم:

  • شکاف کام و لب
  • استفاده زیادی از حد پستانک
  • داشتن تومور در دهان
  • دندان های پنهان یا نهفته
  • آسیب های فیزیکی که منجر به ناهمانگی فک و دندان می شود.
  • عمل های دندانپزشک مانند پر کردن دندان، روکش و بریس کردن دندان ها به صورت نامناسب
  • رشد و بزرگ شده لوزه ها

البته ممکن است عوامل دیگری در شکل گیری دندان ها یا مال اکلوژن نقش داشته باشد که بهتر استت در آخر به یک دندانپزشک مراجعه کنید و برای درمان اقدام کنید. در ادامه این مقاله به راه درمانی مال اکلوژن در دندانپزشکی می پردازیم.

چه مواردی باعث ایجاد مال اکلوژن می شود

راه درمانی مال اکلوژن

مال الکوژن در کودکان به این گونه است که ابتدا باید یک درمان به اسم اصلاح رشد انجام بدهند. در این درمان از ابزاری که به حرکت فک در موقعیت مناسب تر کمک می کند، استفاده می کنند. در آخر هنگام رشد دندان های کودک به بهترین نحو انجام می شود. بعد از این عمل به چسباندن بریس می رسیم. بریس ها خیلی آرام و با لطافت بر روی دندان ها گذاشته می شوند و به دندان ها کمک می کند که به موقعیت بهتری بروند. همچنین بریس ها به حرکت فک کودک به موقعیت مناسب نیز کمک می کند.

بهتر است بدانید که بریس ها برای بزرگسالان نیز استقاده می شود اما برای درست کردن فک بزرگسالان نیاز به جراحی است. باید قبل از ارتودنسی، دندان های آسیب دیده را درمان کرد.

راه درمانی مال اکلوژن

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، مال اکلوژن در دندانپزشکی باید درمان شود. مال اکلوژن یا همان نا جفتی دندان ها به کج یا بی بایت بودن دندان ها اشاره دارد و کسانی که از این مشکل رنج می برند اعتماد به نفس مناسبی ندارند. معمولا از روش ارتدونسی برای درمان این مشکل استفاده می کنند و همچنین از بریس ها برای کمک کردن به حرکت دندان ها به جای درست کمک می کنند.

اگر شما هم نیازمند یک کلینیک زیبایی دندان هستید، مانادنت با در اختیار داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها در درمان و زیبایی دندان ها و لبخند شما کمک می کند.

سوالات متداول درباره مال اکلوژن دندان

  • مال اکلوژن به چه معناست؟
    مال اکلوژن یا همان نا جفتی دندان ها به کج یا بی بایت بودن دندان ها اشاره دارد و کسانی که از این مشکل رنج می برند اعتماد به نفس مناسبی ندارند.
  • برای درمان مال اکلوژن معمولا از چه روشی استفاده می شود؟
    ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش ها برای درمان مال اکلوژن است.
  • برای زیبا سازی دندان ها و لبخند باید به کجا مراجعه کرد؟
    اگر شما هم نیازمند یک کلینیک زیبایی دندان هستید، مانادنت با در اختیار داشتن بهترین ابزارها و متخصص ها در درمان و زیبایی دندان ها و لبخند شما کمک می کند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم